    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <60bc8852$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60bcbdb2$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60bf8b73$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60c36cd8$0$4958$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60c51288$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60c79ab8$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60cca309$0$4958$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Date: Mon, 21 Jun 2021 21:48:13 +0200

    W dniu 21.06.2021 o 16:52, Krzysztof Halasa pisze:

    > Tzn. mamy (nieznanego) dłużnika (no bo przecież to on podpisał
    > umowę), i mamy poszkodowaną osobę wnoszącą sprzeciw. Tak? I usuwamy
    > które dane? Nieznanego dłużnika?

    DAne osobowe można przetwarzać albo za zgodą ich właściciela, albo z
    waznego powodu. Upraszczam, ale do tego się sprowadza obecna konstrukcja
    prawa. Jeśli rejestr nie ma prawomocnego wyroku, ani zgody właściciela,
    to po prostu nie mają prawa tych danych przetwarzać. Jedyne obejście,
    jakie mi przychodzi to przetwarzanie tego w formie informacji, ze jakaś
    n/n osoba oszukuje wykorzystując określone dane.

    > Tzn. fałszywy? I to te dane bank czy inna firma ma usunąć?

    Ja uważam, ze akurat ów fałszywy dowód sobie mogą przetwarzać. nie widzę
    sensu przetwarzania danych prawdziwej osoby niezwiązanej z transakcją.

    > Czyim interesem? Firmy? Jasne że może i na pewno jest - w celu
    > odzyskania wyłudzonych pieniędzy (czy co to tam jest).

    Przecież równie dobrze mogą ich dochodzić - na tej zasadzie - od
    Prezydenta RP. On też nie jest dłużnikiem.

    > A jak - ręcznie bez używania komputera? :-) Jakaś podstawa prawna do
    > takiego rozgraniczenia?

    A to RODO normuje karteczki z zapiskami przechowywane w szafie?

    > A to już jest zupełnie inna sprawa. Być może w takim przypadku
    > uzasadnione byłoby podawanie informacji, że jest to należność
    > sporna.

    Jaka sporna? Jej nie ma. jeśli ktoś twierdzi inaczej, to niech idzie do
    sądu i uzyska tytuł wykonawczy - prawomocny.

    --
    Robert Tomasik