  • 1. Data: 2024-04-29 12:18:29
    Temat: frankowicze odcinek NNN
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    rachubę odcinków straciłem

    https://businessinsider.com.pl/prawo/zwiazek-bankow-
    polskich-krytykuje-uchwale-sadu-najwyzszego/f7q2208

    "Według Związku Banków Polskich uchwała została podjęta w
    niekonstytucyjnym składzie i nie realizuje swojej podstawowej funkcji
    ustrojowej, zmierzającej do ujednolicenia orzecznictwa sądów.

    ZBP podkreśla, że najlepszym i najszybszym rozwiązaniem problemu
    kredytów frankowych jest zawieranie ugód."

    Dla ZBP jest to niewątpliwie najlepsze rozwiązanie.
    Ale podważanie składów ostatnio modne, ech ten PiS namieszał -
    długo będziemy to prostować.

    "Ponadto ZBP zaznacza, że SN potwierdził stanowisko wyrażone w uchwale
    siedmiu sędziów z 7 maja 2021 r. (III CZP 6/21), że w razie
    nieważności umowy każdej ze stron przysługuje roszczenie o zwrot
    spełnionego przez tę stronę świadczenia (tzw. teoria dwóch kondykcji).

    Jeśli chodzi o przedawnienia roszczeń, to według ZBP, stanowisko SN
    jest zgodne z ostatnimi orzeczeniami TSUE -- bieg przedawnienia
    rozpoczyna się dopiero w dniu następującym po zakwestionowaniu przez
    kredytobiorcę względem banku postanowień umowy."

    Biorąc pod uwagę, ze te sprawy trwały ostatnio wiele lat ...
    co to dla frankowiczów oznacza?

    A dla nowych? bank będzie musiał zwrócic raty z 10 lat,
    a klient kwoty kredytu wcale, czy całą ?

    J.

  • 2. Data: 2024-04-29 14:17:21
    Temat: Re: frankowicze odcinek NNN
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 12:18, J.F pisze:
    > Ale podważanie składów ostatnio modne, ech ten PiS namieszał -
    > długo będziemy to prostować.

    PiS ma swoje za USZAMI ale czy pamiętasz kto pierwszy wybrał sobie 3
    sędziów NIEZGODNIE Z KONSTYTUCJĄ?

    Lata propagandy robią swoje ale pomysł powstał w skoooowionych mózgach
    POwskich polityków.

    A że to była JEDNA UCHWAŁA to trzeba było ją uznać za NIEBYŁĄ. PO
    przyznało się do tego. Była powszechna zgoda co do nieważności tej uchwały.

    Co zrobił PiS. Wydał nową uchwałę zgodną z Konstytucją ;-)

    I od tej chwili zaczęło się tupanie nóżkami że tak NIE WOLNO ;-)

  • 3. Data: 2024-04-29 14:22:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Ziew...

    Mówiłem wiele lat temu że Nadzór Bankowy i ZBP DO ZAORANIA

    To BAGNO do niczego się nie nadaje, nikogo nie chroni i nic pozytecznego
    nie robi. Tylko SĄD i ugoda

    Tym bardziej jak sobie ostatnio hieny prawnicze znalazł nowe poletko do
    uprawiania swojego "procederu"

    Podważanie składów? Chłosta na placu manewrowym dla takiej hieny.

  • 4. Data: 2024-04-29 14:54:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 29 Apr 2024 14:17:21 +0200, w <v0o34i$mlh$2$chmurka8@news.chmurka.net>,
    _Master_ <...@...pl> napisał(-a):

    > PiS ma swoje za USZAMI ale czy pamiętasz kto pierwszy wybrał sobie 3
    > sędziów NIEZGODNIE Z KONSTYTUCJĄ?

    Ale sędziami nie zostali, więc co to za wysryw?
    Zresztą jaki denny...

  • 5. Data: 2024-04-30 10:52:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Apr 2024 14:17:21 +0200, _Master_ wrote:

    > PiS ma swoje za USZAMI ale czy pamiętasz kto pierwszy wybrał sobie 3
    > sędziów NIEZGODNIE Z KONSTYTUCJĄ?

    PiS?

> [...]
    > przyznało się do tego. Była powszechna zgoda co do nieważności tej uchwały.
    >
    > Co zrobił PiS. Wydał nową uchwałę zgodną z Konstytucją ;-)

    O ile pamietam, to sprawa wygladała tak:
    -prezes TK zauwazyl, ze wybór członka moze długo potrwać, i
    zaproponował przyspieszenie terminu wyboru.
    TK nie ma inicjatywy ustawodawczej, wiec wysłał stosowne pismo do
    prezydenta.

    -prezydent, wtedy Komorowski, przekuł to w stosowny projekt.
    to było jakies 3 lata przed wyborami, czy ktos tam juz wtedy zaczął
    liczyc, ze przyda sie za 3 lata - trudno ocenic.

    -Sejm zaczął to i inne pomysły obrabiac, trwało to ze dwa lata.
    W miedzyczasie PiS zgłosił wiele poprawek, trudno mi ocenic ich sens.

    -widmo kleski widac zajrzalo w oczy, bo prace nagle przyspieszono, i
    ustawe uchwalono niedługo przed wyborami.

    -kwestie wyboru tych trzech sedziów przeniesiono do osobnego punktu,
    tak jakby w celu ułatwienia pracy TK.

    -Gdyby byla stara ustawa, to dwóch sedziów wybrałby jeszcze stary
    Sejm, jednego nowy. No ale była nowa ustawa, stary wybrał trzech.

    -Prezydent, juz Duda, wybranych sędziów nie mianował.

    -PiS w nowym Sejmie, w drodze uchwały unieważnił wybór trzech sędziów
    i wybrał trzech nowych, swoich.

    -ktorych prezydent błyskawicznie mianował, gdzies w nocy.

    -ustawe zaskarzono do TK, który orzekł, ze jest niezgodna z
    konstytucją w kwestii tego trzeciego sędziego. I to był TK "opanowany"
    przez PO".

    -orzeczenia TK premier Szydło nie opublikowała.

    -orzeczenie TK w koncu opublikowano, nie pamiętam z jakim opóźnieniem,
    i z adnotacją "a teraz to po herbacie".

    I może nie byłoby w tym jeszcze nic złego, gdyby nie to, ze PiS
    zamiast wybrac jakies poważne, niezalezne osoby, wybrał wiernych
    partyjniaków, ktorzy orzekną jak im prezes każe.

    Tak czy inaczej - po 8 latach rządów, PiS miałby TK opanowany.

    A wystaczyło, aby Duda poczekał na orzeczenie TK.

    Potem wyskoczyła sprawa kadencji Przyłebskiej, KRS,
    mianowania sedziów, SN itp.
    Burdel na kółkach, pod hasłem "teraz, k, my".
    A potem "ratujmy się".

    J.

  • 6. Data: 2024-04-30 10:54:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Apr 2024 14:54:55 +0200, r...@k...pl wrote:

    > Ale sędziami nie zostali, więc co to za wysryw?
    > Zresztą jaki denny...

    No, nie zostali, dzieki dzielnej postawie PiS i Dudy.

    J.

  • 7. Data: 2024-04-30 13:55:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 30 Apr 2024 10:54:22 +0200, w
    <153ygyhwmxitd$.1e9gg3z2pfagw$.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No, nie zostali, dzieki dzielnej postawie PiS i Dudy.

    Bzdura. Sędziami nie zostali ci "źle" powołani. Ale sędziami nie zostali
    również ci prawidłowo powołani, bo Sejm "unieważnił" uchwałę.

  • 8. Data: 2024-04-30 14:17:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Apr 2024 14:22:53 +0200, _Master_ wrote:
    > Ziew...
    >
    > Mówiłem wiele lat temu że Nadzór Bankowy i ZBP DO ZAORANIA
    >
    > To BAGNO do niczego się nie nadaje, nikogo nie chroni i nic pozytecznego
    > nie robi.

    ZBP, jak sama nazwa wskazuje, ma chronic banki :-)

    >Tylko SĄD i ugoda

    Sąd czy ugoda ... bez sądu?

    > Tym bardziej jak sobie ostatnio hieny prawnicze znalazł nowe poletko do
    > uprawiania swojego "procederu"
    >
    > Podważanie składów? Chłosta na placu manewrowym dla takiej hieny.

    Czy dla PiS, ze do tego doprowadził ?

    J.

  • 9. Data: 2024-04-30 14:28:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Apr 2024 13:55:03 +0200, r...@k...pl wrote:
> [...]
    >
    > Bzdura. Sędziami nie zostali ci "źle" powołani. Ale sędziami nie zostali
    > również ci prawidłowo powołani, bo Sejm "unieważnił" uchwałę.

    Zaraz, bo ja moze czegos nie rozumiem.

    Ci wybrani przez stary sejm nie zostali powołani.
    z powodu nowego sejmu i prezydenta.

    Nowy sejm wybrał wiec nowych, i oni sedziami zostali.
    Najpierw ich Rzepliński ignorował, ale pensje chyba wypłacał,
    potem Przyłebska dopuszczała, i ciagle zasiadają.

    Mylę się ?

    J.

  • 10. Data: 2024-04-30 14:35:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>