  • Data: 2021-06-21 17:01:00
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Czyli twierdzisz, że nie da się tego zrobić prawidłowo?

    Tego, o czym pisałem, w 100% prawidłowo - raczej nie. Zwłaszcza w dużej
    firmie.

    > W wypadku
    > rejestru długów wystarczyłoby wpisywać do rejestru na podstawie
    > prawomocnych tytułów, a nie "widzimisię".

    To jest inna sprawa.
    Jednakże być może rejestr niesolidnych kontrahentów nie jest niczym złym
    - pod warunkiem, że ten, kto dokonuje tam wpisów, odpowiada też za to
    w normalny sposób (np. cywilnie i karnie), w szczególności za
    bezpodstawny wpis oraz np. za nieprawidłową reakcję na sprzeciw.

    > Obecnie jest tak, że jak ktoś na moje dane weźmie kredyt i go nie
    > spłaci, to ja kredytu nie dostanę.

    Nigdy? Czy do czasu ustalenia stanu faktycznego?
    Bo wiesz, taki np. bank wie, że istnieje spór w sprawie kredytu, i co ma
    z taką informacją zrobić? Ma udzielić kredytu mimo sporu? Wyłudzacze
    kredytów bardzo by się ucieszyli (tacy, którzy posługują się własnymi
    dokumentami).

    Natomiast zupełnie inną sprawą jest czas i ilość pracy, która jest
    potrzebna do ustalenia stanu faktycznego.
    --
    Krzysztof Hałasa