  • Data: 2021-06-24 18:45:08
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Trudno mi się wypowiadać, jaka to część, tym nie mniej w tych rejestrach
    > jest masa śmieci. Śmieci pochodzących z roszczeń, które dochodzono w ten
    > sposób, że sądy wydawały tytuły bez jakiegokolwiek kontaktu z pozywanym.
    > W rejestrach mamy też sporne faktury, których nikt nie weryfikował. Mamy
    > tam roszczenia przedawnione przed laty. Rzekomi dłużnicy często nie mają
    > zielonego pojęcia, że w ogóle są takie rejestry, o chęci usuwania swoich
    > danych z nich już nie wspominając.

    To jest bardzo możliwe, ale to jest zupełnie inna sprawa niż informacje
    o kredytach uzyskanych przy pomocy nieuczciwych pracowników i fałszywych
    dokumentów (lub samych danych innej osoby).

    > Tylko dzięki temu, ze nikt poważnie do tej twórczości nie podchodzi
    > jeszcze te twory nie zostały zasypane pozwami o szkody.

    Widocznie nie ma szkody :-)

    > Przy czym
    > uważam, ze sam pomysł z ewidencjonowaniem dłużników jest dobry, tylko
    > jego sposób realizacji pozostawia wiele do życzenia.

    Zapewne.

    > Przede wszystkim,
    > żeby to miał jakimikolwiek sens, to osoby fizyczne powinny być
    > nakłaniane do zakładania darmowych kont i być informowane o wpisach.

    A po co kolejne konta? Konto to problem, ktoś może przejąć.
    Informacje, oczywiście. Ale w sposób pewny dostarczane.

    Natomiast informacje publiczne powinny być przede wszystkich wiarygodne,
    firma powinna za to odpowiadać - i to nie tylko w teorii. Natomiast
    takie firmy powinny mieć prawo do "przetwarzania" tego typu informacji,
    żadne zastrzeżenia nie powinny wchodzić w rachubę (chyba że na etapie
    podpisywania umowy kredytowej).

    Z tym trudno się nie zgodzić.
    --
    Krzysztof Hałasa