  • Data: 2021-06-23 19:42:24
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Czyli ja sobie mogę ogłosić, ze jesteś moim dłużnikiem, bo ja twierdzę,
    > że jesteś, a Ty nie?

    No pewnie że tak. Tyle że ja wtedy zapewne poniosę stratę, i będę jej
    dochodził od Ciebie. A jeśli jeszcze udowodnię (albo zrobi to prorok),
    że działałeś w złej wierze, to do tego dojdzie odsiadka (a dla firmy
    "punitive damages"). No i jeszcze jeśli twierdziłeś, że była to należność
    bezsporna, a ja mam potwierdzenie na kopii, że dostarczyłem odpowiednie
    oświadczenie woli, to też nie poprawi Twojej sytuacji.

    ... w teorii, przynajmniej, tak powinno być.

    Podejrzewam jednak że znakomita większość takich "ogłoszeń" jest
    prawdziwa.

    Nie wyobrażam sobie, by można było "zapomnieć" o wszelkich wpisach tylko
    dlatego, że ktoś twierdzi, że należność nie istnieje. Owszem, należy
    dopisać odpowiednią informację (o sporze). Może trzeba wezwać drugą
    stronę do przedstawienia dowodów. IOW, należy po prostu informować
    obiektywnie, "z należytą starannością". Ale obiektywna informacja to nie
    jest jej skasowanie na każde żądanie strony uprzywilejowanej.
    --
    Krzysztof Hałasa