  • Data: 2021-06-22 23:53:17
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > DAne osobowe można przetwarzać albo za zgodą ich właściciela, albo z
    > waznego powodu. Upraszczam, ale do tego się sprowadza obecna konstrukcja
    > prawa. Jeśli rejestr nie ma prawomocnego wyroku, ani zgody właściciela,
    > to po prostu nie mają prawa tych danych przetwarzać.

    Bo nie ma zgody właściciela ani ważnego powodu? :-)
    Piszesz o rejestrze, ale pierwotny problem nie leży w rejestrze,
    a w banku. I tam trzeba go usunąć, w tę stronę lub w drugą.

    > Przecież równie dobrze mogą ich dochodzić - na tej zasadzie - od
    > Prezydenta RP. On też nie jest dłużnikiem.

    Nie wiem. Oni też pewnie tego nie wiedzą do momentu, w którym się
    skutecznie dowiedzą.

    > A to RODO normuje karteczki z zapiskami przechowywane w szafie?

    A czemu nie?

    > Jaka sporna? Jej nie ma. jeśli ktoś twierdzi inaczej, to niech idzie do
    > sądu i uzyska tytuł wykonawczy - prawomocny.

    Wtedy to nie będzie należność sporna, tylko bezsporna. Sporna jest
    wtedy, gdy dwie strony mają na ten sam temat inne zdanie.
    --
    Krzysztof Hałasa