  • 1. Data: 2024-04-16 17:26:03
    Temat: no w końcu zadzwonił wnuczek
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    taki rasowy

    Na polski numer po polsku. Znał email. Jeden z mało ważnych. Z ilości
    spamu na tem email wnioskuje, że został sprzedany w darknecie hurtowo.

    Wnusiu bredził coś o wygasłym zablokowanym koncie w banku handlowym i
    pytał czy siedzę przy komputerze i żeby się szybko zalogować. Straszył
    zapłaceniem 12% podatku. Akcent jakby chiński.

    Byłem troche zajety w pracy aby go strącić w otchłań mojego obłedu.
    Tak bym go napchał kłamstwami jak indyka kluskami.

    --
    Piotrek

    #kradno ale się dzielo

  • 2. Data: 2024-04-17 19:54:14
    Temat: Re: no w końcu zadzwonił wnuczek
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Tue, 16 Apr 2024, PiteR wrote:

> [...]
    >
    > Byłem troche zajety w pracy aby go strącić w otchłań mojego obłedu.
    > Tak bym go napchał kłamstwami jak indyka kluskami.

    Nice.
    Napisz z jakiego numeru dzwonił.
    Do mnie ostatnio dzwonił jakiś z handlowego - tak naiwnie się zdziwiłem,
    że już Ukraińców na infolinię zatrudniają, ale nie chciało mi się gadać
    w pracy - a jak potem oddzwaniałem to albo "numer niedostępny"
    albo po dwóch tutnięciach rozłączenie.
    Więc może brak czasu uratował mnie przed scamem.
    571195117 - w necie piszą, ze niby naprawdę handlowy,
    ale opinii mało, a te mogli wpisać również oszuści ;>
    Tak sobie myślę, że czas pytać się tych, co to "dzwonią z banku"
    i jeszcze chcą dane osobowe do "uwierzytelnienia", w jaki sposób
    oni się wobec mnie uwierzytelnią - no bo jednak, cytując
    człowieka-szmatę, to oni dzwonią.
    Ciekawe, czy prawdziwe banki wymyśliły już jakąś procedurę
    na taką okoliczność poza głupkowatymi "możesz sobie sprawdzić w apce",
    czy też nadal jedynie się obrażają...

  • 3. Data: 2024-04-17 19:54:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-16 o 17:26, PiteR pisze:

    > Byłem troche zajety w pracy aby go strącić w otchłań mojego obłedu.
    > Tak bym go napchał kłamstwami jak indyka kluskami.

    Jedyne głupie telefony jakie miałem to jakiś czas temu ktoś inteligentny
    inaczej usiłował mi zaproponować panele.
    Jak powiedziałem na to, że "Nie mam dachu" to 3 razy musiałem powtórzyć
    a i tak sensu tej prostej wypowiedzi się nie udało ogarnąć.
    P.G.

  • 4. Data: 2024-04-17 20:28:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-17 o 19:54, Dawid Andrzej Rutkowski pisze:

    > 571195117 - w necie piszą, ze niby naprawdę handlowy,

    Tyle razy pisali o tym (jakoś to się nazywa), że numer wyświetlić Ci się
    może taki jak dzwoniący chce więc wyświetla się prawdziwy numer bankowy.

    Szczerze mówiąc nie wiem co to zmienia - kto i po co ma w telefonie
    zapisany numer z którego bank go spamuje.
    P.G.

  • 5. Data: 2024-04-17 21:21:17
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2024-04-17 o 20:28, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Szczerze mówiąc nie wiem co to zmienia - kto i po co ma w telefonie
    > zapisany numer z którego bank go spamuje.

    Jak to po co ? - a jak inaczej dodać do black listy ;)

  • 6. Data: 2024-04-17 21:30:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-17 o 21:21, Waldek pisze:

    > Jak to po co ? - a jak inaczej dodać do black listy ;)

    Ale jak ktoś dodaje do black listy (nawet nie wiem jak to zrobić) to
    chyba jak oszust specjalnie poda, że dzwoni z tego numeru to w ogóle się
    nie dodzwoni.

    Więc ta hipoteza nie pasuje do typowej śpiewki, że ktoś zaufał bo
    wyświetlił mu się znany numer banku.

    Ja nic nie dopisuję, a najczęściej jak dzwonią z banku to mi się jakoś
    tak na mocno czerwono wyświetla, że potencjalnie SPAM.
    Kto to robi - nie wiem. Na pewno nie ja.

    Mnie tylko wpieniają SMS-y z Santandera. Jakieś brednie piszą zaczynając
    od 'Panie Piotrze ....'.
    P.G.

  • 7. Data: 2024-04-17 21:49:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:alpine.LNX.2.11.2404171949230.6369@ProBook-SW>
    user Dawid Andrzej Rutkowski pisze tak:

    > Napisz z jakiego numeru dzwonił.

    +48 725 333 569

> [...]
    > "numer niedostępny" albo po dwóch tutnięciach rozłączenie.
    > Więc może brak czasu uratował mnie przed scamem.

    tak zatrudniają, nawet na infolinię NFZ

> [...]

    > na taką okoliczność poza głupkowatymi "możesz sobie sprawdzić w
    > apce", czy też nadal jedynie się obrażają...

    do mnie bank angielski nigdy nie zadzwonił przez 17 lat.
    Jedynie dzwoni ich system komputerowy potwierdzić operację.

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 8. Data: 2024-04-17 23:47:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.04.2024 o 19:54, Dawid Andrzej Rutkowski pisze:

> [...]
    > Ciekawe, czy prawdziwe banki wymyśliły już jakąś procedurę
    > na taką okoliczność poza głupkowatymi "możesz sobie sprawdzić w apce",

    A co jest złego w apce?

    MJ

  • 9. Data: 2024-04-17 23:48:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.04.2024 o 17:26, PiteR pisze:
    > taki rasowy
    >
    > Na polski numer po polsku. Znał email. Jeden z mało ważnych. Z ilości
    > spamu na tem email wnioskuje, że został sprzedany w darknecie hurtowo.

    A numer telefonu kupił razem z tym mailem czy jak?

    MJ

  • 10. Data: 2024-04-18 01:18:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uvpg2q$h7a$2$michalj@news.chmurka.net>
    user Michał Jankowski pisze tak:

    > A numer telefonu kupił razem z tym mailem czy jak?

    nom
    albo kupił majla z nr telefonu z włamu do sklepu online.

    od razu mnie tknęło skąd zna email.
    Zastanowiłem się też dlaczego na moją prośbę przeliterował
    maila po angielsku alfa kilo tango hotel. Powinien Ewa Anna Kasia
    Heniek.

    bardzo dziwny telefon.

    Zasięgnąłem jezyka po rodzinie i znajomkach w Polsce i usłyszałem

    do nas też dzwonią "wiesz krzyczał na mnie" kazał siadać do komputera

    szok

    angielscy scamerzy są kulturalniejsi.

    --
    Piter