  • Data: 2021-06-23 20:41:23
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.06.2021 o 19:42, Krzysztof Halasa pisze:
    > Podejrzewam jednak że znakomita większość takich "ogłoszeń" jest
    > prawdziwa.

    Trudno mi się wypowiadać, jaka to część, tym nie mniej w tych rejestrach
    jest masa śmieci. Śmieci pochodzących z roszczeń, które dochodzono w ten
    sposób, że sądy wydawały tytuły bez jakiegokolwiek kontaktu z pozywanym.
    W rejestrach mamy też sporne faktury, których nikt nie weryfikował. Mamy
    tam roszczenia przedawnione przed laty. Rzekomi dłużnicy często nie mają
    zielonego pojęcia, że w ogóle są takie rejestry, o chęci usuwania swoich
    danych z nich już nie wspominając.

    Tylko dzięki temu, ze nikt poważnie do tej twórczości nie podchodzi
    jeszcze te twory nie zostały zasypane pozwami o szkody. Przy czym
    uważam, ze sam pomysł z ewidencjonowaniem dłużników jest dobry, tylko
    jego sposób realizacji pozostawia wiele do życzenia. Przede wszystkim,
    żeby to miał jakimikolwiek sens, to osoby fizyczne powinny być
    nakłaniane do zakładania darmowych kont i być informowane o wpisach.
    Informowane tak, by mogły przykładowo już po zapytaniu banku zareagować
    i uprzedzić bank, ze ktoś się pod nie podszywa. Żądanie opłaty za to, ze
    ktoś bez mojej zgody sobie przetwarza moje dane i łaskawie mnie o tym
    poinformuje jest jakąś kpiną.

    --
    Robert Tomasik