  • 189. Data: 2021-08-24 21:59:57
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > No nie. To właśnie cwaniaczki pocisnęły literalnie zapisy prawa.
    > Oczywistym jest, że jest to kredyt rozliczany wg zasad walutowych.
    > Szczegóły "jak" bank to w środku rozwiązuje są technikaliami, dla
    > klienta nie ma żadnej różnicy, czy kredyt jest denominowany, czy
    > indeksowany.

    Pocisneli literalnie zapisy prawa bo zdaje sie ze o "poczucie
    sprawiedliwości" w sadzie trudno sie walczy. Ale jeszcze raz powtorze -
    to efekt a nie przyczyna.

    > Ale jednak denominowane są legalne, a indeksowane - wg najnowszej
    > linii orzeczniczej - nie. I to jest przecież absurd.
    >
    > Przypominam, że nikt nie wygrał z tytułu "bank nie powiedział o
    > ryzyku". Wszyscy wygrywają czepiając się konkretnie indeksacji,
    > ew. tego że umowa nie podawała sztywnej tabeli kursowej.
    >
    > Tylko w przekazie medialnym istnieje wygrana na "ojeju banki mnie
    > oszukały, bo nie powiedziały o ryzyku".

    Mam wsród znajomych kilka osób które posredniczyły w sprzedazy tych
    kredytów a obecnie dosc czesto bywaja na salach rozpraw - z ich zeznan
    wynika ze sedziowie zadaja bardzo sensowne pytania, włanie takie
    zyciowe w stylu:
    - czy informowała pani o ryzyku, upewniała sie czy klient je rozumiał,
    czy umniejszała pani to ryzyko
    - czy bank był otwarty na zmiane tresci umowy (to dla tych co twierdza
    ze klienci nie czytaja umow)

    > A niemiec płakał jak sprzedawał. :)

    No i tu sie zgadzamy. Dokładnie tak to wygladało, jakby mi handlarz z
    Jarocina sprzedawał igiełkę z Niemiec.
    Tyle ze ja to uwazam za cos nienormalnego, ty odwrotnie.

    > Wszystkich właścicieli, tych drobnych też.

    Spoko. Ale nadal nie prezesa.

    > Prezesi mogą czuć się bezkarni tak długo, jak długo postępuje
    > zgodnie z literą prawa. Ale prosty fakt jest taki, że nikt nie
    > chce pozwać prezesa, bo nie uzyska od niego tyle hajsu. A od banku
    > i owszem.
    >
    > Takie to proste. Nie chodzi o sprawiedliwość, czy ukaranie
    > winnych, tylko o to by za "swoje" decyzje ktoś inny zapłacił.

    No i prawidłowo. Trudno zeby robić cos dla samego robienia, chociaz
    wiadomo ze nie przyniesie to rezultatu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 192. Data: 2021-08-24 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Mój staniał z 2350 do 1780 / m-c.
    > To jest mocno, czy nie-mocno?

    Ja nie mowie o kredytach wzietach kiedys tylko o tym co banki teraz
    oferuja.
    Z jednej strony spadło oprocentowanie (w tym momencie), z drugiej
    wzrosły marze.

    > Nie wiem, dlatego pytam co wg Ciebie się mieści w tych potrzebach.
    > Nożna zgadywać, że np. pensje, czy inwestycje w systemy
    > informatyczne. Koszty obsługi oddziałów, czy centrów
    > telefonicznych. Nie wiem czy jako "potrzeby" kwalifikujesz
    > dywidendy.

    > Za mało na co?

    Na to zeby kupić ryby w markecie...

    > W pierwszym momencie jest "call" do innych banków na większą
    > składkę. Przećwiczone przy Skoku Wołomin, gdzie chyba trzeba było
    > wyskoczyć z 2 mld, które przytulili krewni i znajomi PiSu.

    Ja nie mowie o takich małych bankach tylko o sytuacji w której upada
    duzy bank czyli o sytuacjach które cwiczylismy przy okazji kryzysu i
    banków np w stanach.
    Zdaje sie ze na LB FED nie wyłozył kasy ale wczesniej na mniejsze banki
    jak najbardziej...

    Pamietam jak w czasie kryzysu 2009 było głosno jak to dotacjami
    ratowano banki ap otem okazywało sie ze prezesi tych banków dostawali
    sowite premie.

    Zreszta, teraz przy covidzie rowniez było sporo takich doniesien z
    przedsiebiorstw poza bankowych.

    A tu spojrzenie na troche inny temat:
    https://www.money.pl/gielda/zarobki-prezesow-bankow-
    odporne-na-kryzys-
    mowa-o-milionach-zlotych-6613762583325216a.html

    > To nie ja stękam że nie chce by brali MOJE pieniądze.

    Widac sie nie rozumiemy.
    Ale jezeli ty masz odczucia w druga strone to moge podac nr konta -
    przelewaj do woli.
    Rozumiem, ze ciebie ciesza wzrosty cen?

    > "Nie cieszył" to się Gowin, Ty prezentujesz oburz :)

    To juz twoja percepcja.

    > No ale prezentujesz oburz że ktoś zarabia.

    Nie oburz tylko brak radosnego łał.

    > A ja i owszem, nie mam problemu by zapłacić za produkty i usługi.
    > Oraz widzę takie coś jak inflacja.

    noniemozebyc ;-D
    Ale jeszcze niedawno płaciłem za obsługe kont 0zł.
    Teraz płace ponad 30zł miesiecznie.
    To sie w inflacji nie miesci...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 193. Data: 2021-08-24 21:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Bank jest sprzedawcą. Cokolwiek by nie mówili, trzeba brać
    > poprawkę na konflikt interesów. Na boga, jesteśmy dorosłymi
    > ludźmi, a to są oczywiste rzeczy.

    No i widzisz. Juz idziemy w dobra strone.
    I dlatego ze banki dokładnie tak do tego podchodziły, jak cwaniaczek
    sprzedajacy niebite auto ze stanów, dlatego teraz beda płacic.

    > To TY masz wiedzieć czego potrzebujesz.

    Potrzebowac kredyt na mieszkanie a potrzebować instrumentu finansowego
    operujacego na cenie franka to jednak dwie rozne rzeczy.

    > Jakoś wykonalne jest karanie złotówkowiczów.

    Karanie złotówkowiczów?
    To twoja teza a nie moja.
    Ja bym ukarał banki, chocby miały stracic zysk z 2-3 lat.
    I zeby była jasnosc - nie tylko za to, ze wymysliły kredyty frankowe,
    ale rowniez a moze przede wszystkim za to ze nie zareagowały na
    sztuczne utrzymyniwae kursu przez bank szwajcari.

    > Instytucja to byt prawny, nieistniejący.
    > Wiedzieć to mógł konkretny zarząd, z imienia i nazwiska.

    Wygodnie.
    Ale wiadomo ze zarzad z imienia i nazwiska nie odda kilkudziesieciu
    miliardów.
    Ba, wiemy z doswiadczenia ze nie odda ani złotówki.

    > W procesie Amber Gold postawiono zarzuty konkretnym osobom, a nie
    > instytucji "Amber Gold".

    Super, mysle ze ci co sie dali nabrac bardzo sie z tego ciesza ze maja
    0 zamiast 0.

    > Stąd i narażenie się na zarzuty cwaniaczenia.

    Mysle ze ci co walcza z bankami maja to w powazaniu, biorac pod uwage
    jak długo juz walcza.

    > Kilka lat temu interpretacje przepisów były inne, ale żyjemy w
    > dziwnym kraju.

    Dla mnie akurat to ze wszystkim sie otworzyły oczy jest akurat
    przejawem zaskakujacej normalnosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 194. Data: 2021-08-25 08:40:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > No i widzisz. Juz idziemy w dobra strone.
    > I dlatego ze banki dokładnie tak do tego podchodziły, jak cwaniaczek
    > sprzedajacy niebite auto ze stanów, dlatego teraz beda płacic.

    Nie, absolutnie nie dlatego.
    Będą płacić dlatego, że prawo było zbyt precyzyjnie określone.

    > Potrzebowac kredyt na mieszkanie a potrzebować instrumentu finansowego
    > operujacego na cenie franka to jednak dwie rozne rzeczy.

    Nie idźmy w kółko w to samo.
    Wszędzie jakiś "własny research" się robi, a tu nagle, przy zakupach za
    pół bańki, wszelkie bezpieczniki i racjonalne myślenie się wyłączają?
    No. Proszę. Cię.

    Wszyscy wiedzieli czym grozi frank.
    Nikt nie wygrał procesu "bo nie wiedział".

    > Karanie złotówkowiczów?
    > To twoja teza a nie moja.

    To rzeczywistość.

> [...]
    > ale rowniez a moze przede wszystkim za to ze nie zareagowały na
    > sztuczne utrzymyniwae kursu przez bank szwajcari.

    Ale dobrze się czujesz?
    Banki mają odpowiadać za suwerenną decyzję niezależnej instytucji obcego
    państwa? Do tego decyzję (w tamtym momencie) korzystną? To nie
    usztywnianie kursu spowodowało problem, tylko jego uwolnienie.

    > Wygodnie.
    > Ale wiadomo ze zarzad z imienia i nazwiska nie odda kilkudziesieciu
    > miliardów. Ba, wiemy z doswiadczenia ze nie odda ani złotówki.

    Nie ma oddawać. Ma być pociągnięty do odpowiedzialności tak, by się
    podobne sytuacje nie powtórzyły. Tak jak zarząd Amber Gold dajmy na to.
    Ale tu nie chodzi o sprawiedliwość, tylko o hajs, więc nie pociąga się
    zarządu, tylko próbuje ugrać hajs.

    > Super, mysle ze ci co sie dali nabrac bardzo sie z tego ciesza ze maja
    > 0 zamiast 0.

    Czyli sam potwierdzasz - nie chodzi o sprawiedliwość, tylko o hajs.

    > Mysle ze ci co walcza z bankami maja to w powazaniu, biorac pod uwage
    > jak długo juz walcza.

    Oczywiście że mają. Bo chodzi o hajs.
    A prawnikom jeszcze bardziej (im jest na rękę wałkowanie tego w kółko,
    bo wtedy największy hajs płynie do nich).

    > Dla mnie akurat to ze wszystkim sie otworzyły oczy jest akurat
    > przejawem zaskakujacej normalnosci.

    Nikomu się nie otworzyły oczy.
    Zmieniły się interpretacje przepisów i "indeksowany" nie jest kredytem.
    Tylko tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 195. Data: 2021-08-25 09:28:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Ja nie mowie o kredytach wzietach kiedys tylko o tym co banki teraz
    > oferuja. Z jednej strony spadło oprocentowanie (w tym momencie), z drugiej
    > wzrosły marze.

    Na zysk banku ma wpływ cały portfel, a nie tylko to co "teraz".

    > Na to zeby kupić ryby w markecie...

    Już takie sytuacje się zdarzały. Może tak sięgnąć do hiustorii?

    > Ja nie mowie o takich małych bankach tylko o sytuacji w której upada
    > duzy bank czyli o sytuacjach które cwiczylismy przy okazji kryzysu i
    > banków np w stanach.

    BFG się nie wyłoży jak updnie jeden bank, tylko jak cały sektor z
    niewytłumaczalnych powodów padnie. Więc w przypadku pojedynczego banku,
    stanie się dokładnie nic, najwyżej będzie call do innych banków po
    dodatkową składkę.

    > Zdaje sie ze na LB FED nie wyłozył kasy ale wczesniej na mniejsze banki
    > jak najbardziej...

    Dokształć się prosze. LB to był bank inwestycyjny.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bank_inwestycyjny
    a nie depozytowo-kredytowy.

    U nas tego rodzaju działaniami zajmują bardziej domy maklerskie, które
    są odrębnymi podmiotami i nic im do BFG i mają gwarancje (dużo niższe)
    z KDPW. Banki jeśli już oferują takie instrumenty, to są zazwyczaj
    pośrednikami, a klient podpisuje umowę z domem maklerskim.

    I tak np. dom maklerski który prowadził emisję akcji/obligacji GetBack
    stracił uprawnienia decyzją KNF.

    > Pamietam jak w czasie kryzysu 2009 było głosno jak to dotacjami
    > ratowano banki ap otem okazywało sie ze prezesi tych banków dostawali
    > sowite premie.

    Ale my dyskutujemy o polskim systemie finansowym, a nie amerykańskim.
    Tamtem jest umiejscowiony w zupełnie innej rzeczywistości prawnej.

    > A tu spojrzenie na troche inny temat:
    > https://www.money.pl/gielda/zarobki-prezesow-bankow-
    odporne-na-kryzys-
    > mowa-o-milionach-zlotych-6613762583325216a.html

    I zestaw to proszę z zarobkami prezesów innych dużych firm.
    Tak, duże firmy były ogólnie odporne.

    A poza tym, w czym widzisz problem? Skoro banki przetrwały kryzys, skoro
    wykazały się dużymi zyskami, znaczy że prezesi wykonali swoje zadanie.

    > Widac sie nie rozumiemy.
    > Ale jezeli ty masz odczucia w druga strone to moge podac nr konta -
    > przelewaj do woli.

    Przekonaj mnie, że warto akurat Tobie. :)
    Nie mam problemu by płacić za Revolut Metal, nie mam problemu by płacić
    za Curve Metal, czy za karty Zen.

    > Rozumiem, ze ciebie ciesza wzrosty cen?

    Ano. Jestem specjalistą w swojej branży, podwyżki cen oznaczają, także
    możliwości dużych podwyżek w moim sektorze. Więc tak, ogólnie mnie
    cieszy że są podwyżki.

    W szczególe, czyli podwyżki sektora bankowego -
    mam do tego stosunek doskonale ambiwalentny, stać mnie, a usługi tego
    sektora, z których korzystam są dla mnie na tyle istotne, że nie mam
    z tym problemu by za to płacić.

    > noniemozebyc ;-D
    > Ale jeszcze niedawno płaciłem za obsługe kont 0zł.
    > Teraz płace ponad 30zł miesiecznie.
    > To sie w inflacji nie miesci...

    Na szczęście inflację liczy się od grupy produktów, a nie od jednego
    przypadku, jednego produktu dla jednego klienta i nie wychodzi
    oo procent. :)

    Ja za moje główne konto/kartę nie płace od chyba 2002 roku.
    Skoro teraz płacisz 30 zł, to widać uznałeś że warto. :)

    Ale jak Cię to pocieszy, to finansujesz moją obniżkę raty kredytu (o
    ponad 300 zł, więc takich jak Ty jest 10-ciu :), a nie żadne tam bankowe
    potrzeby własnej. Dzięki! I nawet Ci nie musiałem dawać nr konta
    do przelewu :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 196. Data: 2021-08-25 09:41:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 20:48:00 +0200, _Master_ wrote:
    > To ta biurokracja i gwarancje że bank nie upadnie znaczy pieniądzy
    > szlag nie trafi to ZA DARMO SĄ?

    No widzisz - BFG utrzymywany jest przez banki. Czyli przez klientow
    :-)
    KNF z budzetu.

    > A jakie są skutki społeczne i wychowawcze? i dla banksterów i dla plientów
    > Hulaj dusza piekła niema

    A to akurat zalezy. Czarnieckiego od banku uwolnili, a wraz z nim
    troche innych akcjonariuszy i obligatariuszy.

    Banksterow z Wolomina prokurator posadzil, Czarnieckiego tez chce,
    choc akurat nie wiadomo, czy ma za co.

    A Bierecki sie chyba cieszy, bo klienci kas pieniadze odzyskali i nie
    domagaja sie wiezienia.

    J.

  • 197. Data: 2021-08-25 09:44:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > CZyli zysk banków musi byc?

    Banki może i będą wykazywać straty, ale dobry zarządzajacy przerzuci to
    co będzie mógł na obecnych klientów. Więc m.in. Ty będziesz np. płacić
    50 zł, za konto, a nie 30 i się dorzucisz. :)

    W skrajnych przypadkach oczywiście za swą nieudolność w stanowieniu
    prawa zapłaci państwo, czyli my wszyscy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 198. Data: 2021-08-25 10:40:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-25-sierpnia-2021 o 08:40, Wojciech Bancer pisze:
    > Wszędzie jakiś "własny research" się robi, a tu nagle, przy zakupach za
    > pół bańki, wszelkie bezpieczniki i racjonalne myślenie się wyłączają?
    > No. Proszę. Cię.

    I dalej w to brniesz? Kowalski nie jest tak szkolony pierdolony jak
    pracownik banku. Dodatkowo UE chroni konsumenta

    BANKOWCY ZNAJĄ SIĘ LEPIEJ.

    Dlaczego tak WTOPILI?

  • 199. Data: 2021-08-25 10:44:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-25, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > I dalej w to brniesz? Kowalski nie jest tak szkolony pierdolony jak
    > pracownik banku.

    Szkolony do czego konkretnie?

    > Dodatkowo UE chroni konsumenta

    Tylko kredyty hipoteczne nie były kredytami hipotecznymi :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 200. Data: 2021-08-25 10:47:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-25, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:

    [...]

    > Szkolony do czego konkretnie?

    > Tylko kredyty hipoteczne nie były kredytami hipotecznymi :)

    ** konsumeckimi oczywiście.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com