  • 291. Data: 2021-08-26 17:27:18
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 16:49:45 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > W listopadzie spłacam ostatnią ratę. Kredyt na 10 lat (na wiele dłużej
    > pewnie by mi nie dali, bo mają jakieś ograniczenia wiekowe).
    > Na początku WIBOR był około 5%, ale potem tylko niżej i niżej.
    > Prowizja była 0 (promocja). Marża 0.99% (też promocja pod warunkami).
    > Udało mi się cały czas (odpukać bo jeszcze kilka miesięcy) spełniać
    > warunki, których niespełnienie skutkowało by podniesieniem marży do
    > 1.99% (już na stałe). Czy taka kara nie jest klauzulą niedozwoloną nie
    > chce mi się sprawdzać :). Wiem co podpisywałem i się tego pilnuję.

    Zalezy jakie te warunki i na ile ich spelnienie zalezalo tylko od
    Ciebie :-)

    > Unieważnienie i konieczność oddania tylko kwoty uzyskanej (bez odsetek i
    > uwzględnienia inflacji) na pewno byłoby matematycznie korzystniejsze

    Ba, przy niesymetrycznych przedawnieniach, to mozna liczyc na duzy
    zysk :-)

    > (szczególnie jakby przeciągnąć to tak, że oddać by trzeba za kolejne 10
    > lat).

    A to juz niekoniecznie, bo jak widzisz - kredyt juz splaciles w
    ratach, teraz by trzeba pare lat czekac na zwrot z banku :-)

    > Ale jak uwzględnić czas i nerwy związane z walczeniem o to w sądzie to ...

    Zalezy jak to potraktujesz - moze jak dobra zabawe :-)

    J.

  • 292. Data: 2021-08-26 18:16:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jest obowiązkowy?
    Spytaj, co produkuje adwokat/radca przed II. instancją postępowania administracyjnego
    - to dopiero jest sqrwysyństwo państwa.

    -----

  • 293. Data: 2021-08-26 18:56:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-08-26 o 17:27, J.F pisze:

    > Zalezy jakie te warunki i na ile ich spelnienie zalezalo tylko od
    > Ciebie :-)

    Była lista kilku nazw kont i że trzeba jedno z nich mieć. Nie chciało mi
    się sprawdzać, czy jak zmienię na inne to OK (szczególnie po zmianie
    BZWBK na Santander).
    Trzeba było mieć kartę debetową, co skutkowało koniecznością wykonania 5
    transakcji co miesiąc, aby nie zapłacić chyba 6zł a tylko 1zł.
    Comiesięczna wpłata minimum 2k PLN (konto bezpłatne przy wpłacie minimum
    1k więc spełnienie warunku 2k załatwiało tą bezpłatność).

    W listopadzie będę miał dylemat - czy jest jakikolwiek logiczny powód
    aby utrzymywać konto w Santander - zapewne po zmianie na inne bo to
    wymaga wpłaty 1k dla bezpłatności.

    > Ba, przy niesymetrycznych przedawnieniach, to mozna liczyc na duzy
    > zysk :-)

    Aż taki wariant wykracza poza moją wyobraźnię.

    > Zalezy jak to potraktujesz - moze jak dobra zabawe :-)

    Nie umiałbym.
    P.G.

  • 294. Data: 2021-08-26 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Co przetrawić? Że mamy chujowe prawo?

    Naprawde nie zrozumiałes?

    > Nie. Ja za tyle kupiłem np. mieszkanie w Poznaniu.

    No i? Naprawde tak zrozumiałes moją uwage?
    Mam pisac troche bardziej wprost?

    > Wszyscy klienci wiedzieli.
    > Chcesz powiedzieć, że któryś nie wiedział że frank to obca waluta?

    Chce powiedziec ze skoro klienci wiedzieli to tym bardziej sprzedawcy
    wiedzieli.
    Wiec musze stwierdzic co powyzej.

    > To lecimy:
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/m
    oney;pl;rekomen
    > dacji;s;mowimy;stanowczo;nie,63,0,162879.html
    > https://www.money.pl/archiwum/wiadomosci/artykul/mon
    ey;pl;nie;utrud
    > niajcie;drogi;do;wlasnego;mieszkania,109,0,162669.ht
    ml
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/n
    adzor;bankowy;z
    > ostawi;franka;w;spokoju,228,0,190948.html
    > https://www.pb.pl/gilowska-ograniczenia-w-kredytach-
    walutowych-niek
    > orzystne-dla-polakow-300197
    > https://finanse.wp.pl/niewiarygodne-jak-politycy-zmi
    eniali-zdanie-w
    > -sprawie-kredytow-we-frankach-6114857584367745a
    >
    > No i to też fajne:
    > https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/knf_130
    218_przypomnien
    > ie_publicznej_dyskusji_CHF_40728.pdf
    >
    > A teraz jak jest?
    > Lament, że wysoki wkład własny potrzebny, lament że nikogo nie
    > stać na kredyty. I z drugiej strony bańkę na kredytach złotowych.

    Nie zauwazyłem zeby "nikogo" nie było stać.
    Chentych tylu ze jak składałem w jednym banku wniosek o kredyt to po
    dwóch miesiach bank zadzwonił czy sprawa jest aktualna bo własnie teraz
    moga przeanalizowac moj wniosek.

    > Jak obstawiasz, za ile lat pojawią się cwaniackie misie, które
    > "nie wiedziały", że rata kredytu może wzrosnąć z powodu wzrostu
    > stóp procentowych i że "bank nie wyjaśnił"?

    To nie jest moj problem.
    Ale bedzie trudno bo w umowie kredytu mam wprost napisaną wysokosc raty
    przy konkretnym wiborze.
    No i jest jedno ale: skok wiboru nie spowoduje ze mieszkanie nagle
    stanie sie niesprzedawalne.

    > Bo sorry, ale stopy procentowe to mechanizm o rzędy bardziej
    > skomplikowany niż kurs walutowy, a jak widać mamy w polsce rzesze
    > debili, którzy nawet nie wiedzą czym jest kurs i ryzyko walutowe,
    > a co dopiero czym są

    mowisz znowu o tych sprzedawcach co to zapewniali jakie to bezpieczne?

    > Mów sobie co chcesz. Stękasz że ceny rosną.
    > To news dnia: URUSNĄ jeszcze bardziej.
    > M.in. TY zapłacisz za cwaniactwo frankowiczów.

    I tak płace. Na razie na te rekordowe zyski.

    > Nie. To jest tak jakby powiedzieć wampirom, że mogą sprawić by
    > słońce nie wschodziło.

    Znowu podkreslasz jak bardzo sprzedawcy mijali sie z prawda? No cóz -
    zgadzam sie.

    > Tak, czy siak, niezależność banku
    > szwajcarskiego to Twoj jakiś wydumany problem, w systemie sądowym
    > kompletnie nieistniejący.

    Tak, jasne, zupełnie bez zwiazku ze sprawa.

    > Postanowiłem Ci po raz któryś pokazać, że nie chodzi o uczciwość,
    > sprawiedliwość, nie chodzi o karanie kogokolwiek.

    No to przeciez to samo napisałem...
    Dlatego pytam, po co parafrazujesz?

    > Więc jest spora szansa, że skończy się to na poziomie SN tak, że
    > ani frankowicze nie będą wygani, ani banki. Ale frankowicze będą
    > przegrani o tyle, że pewnie większość tego co im się uda
    > "odzyskać" zapłacą prawnikom.

    > Jakie rany? Nie pitol metaforami, tylko argumenty prosze.
    > Jeśli ekonomiści i politycy tamtych lat nawoływali do brania
    > kredytów walutowych, a teraz nagle *pyk* z powodu jednego słowa w
    > ustawie są one rzekomo nielegalne, to nie mamy tu praworządności,
    > tylko kpinę z prawa.

    :)
    To ze politycy kłamia to jest jasne.

    > Przypominam;
    > NIKT nie wygrał z powodu rzekomego "nie wiedziałem". _>NIKT<_.

    No i co w zwiazku z tym?
    Jeżeli frankowicze czuja sie oszukani i odzyskaja kase pod jakims
    protekstem prawnym to ani nie bedzie to pierwsza ani ostatnia taka
    sytuacja. Niech czasami to prawo zadziała w dobra strone a nie tak jak
    zawsze, łupiąc najsłabszych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 295. Data: 2021-08-26 19:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Nie twierdzę że jest "cwaniakiem jak sprzedawca używanego auta z
    > niemiec". Twierdzę, że podobnie jak sprzedawca z Media Mark, czy
    > innych miejsc, jego zadaniem jest sprzedać produkt i wyrobić plan.
    >
    > Co z definicji oznacza konflikt interesów.

    To nie jest układ nadany przez bogów.
    Nad organizacja pracy sprzedawców siedza managerowie ktorzy moga to
    ustawic tak jak im sie podoba.
    Premiuje sie "udzielenie kredytu" i teraz to sie msci.

    > Było? Tak cały czas jest przecież.
    > Tylko zmieniły się produkty.

    To prawda i dlatego raz na jakis czas ktos musi dostac po uszach zeby
    poszczegolne rynki normalniały.
    Ale fakt ze jest jeszcze duzo do zrobienia.

    > No i efekt jest taki do jakiego zapewne dążyłeś.
    > Że na mieszkania nie mogą sobie już pozwolić ludzie młodzi. I nie
    > będą mogli jeszcze długo.

    Ze co? Mogłbys wyjasnic ten ciag przyczynowo skutkowy który powyzej
    zarysowałes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 296. Data: 2021-08-26 20:44:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > A jest obowiązkowy?

    Korzystanie z kredytów też nie jest obowiązkowe.
    Tak samo z kont bankowych.
    Naczelny z kotem nie ma konta i żyje.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 297. Data: 2021-08-26 20:47:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > To nie jest układ nadany przez bogów.
    > Nad organizacja pracy sprzedawców siedza managerowie ktorzy moga to
    > ustawic tak jak im sie podoba.
    > Premiuje sie "udzielenie kredytu" i teraz to sie msci.

    Mści to się dzikie prawo jakie mamy.

    > Ze co? Mogłbys wyjasnic ten ciag przyczynowo skutkowy który powyzej
    > zarysowałes?

    Ma być bezpiecznie, bez dużego ryzyka dla klientów. Więc najpierw
    wywalono kredyty walutowe, potem dodano 10% wkładu, a teraz masz 20%
    wkładu własnego. Młodych to skutecznie eliminuje, ale jest bezpiecznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 298. Data: 2021-08-26 21:02:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Naprawde nie zrozumiałes?

    Naprawdę to mamy tu stan rozbieżny.
    Może dlatego że jestem przedsiębiorcą i rozumiem jak chujowe
    mamy prawo i że nie musi być w tym złej woli instytucji. Ani tym
    bardziej nie musi być tam żadnej teorii spiskowej.

    > No i? Naprawde tak zrozumiałes moją uwage?
    > Mam pisac troche bardziej wprost?

    Pisz.

    > Chce powiedziec ze skoro klienci wiedzieli to tym bardziej sprzedawcy
    > wiedzieli. Wiec musze stwierdzic co powyzej.

    Ale wszyscy wiedzieli, to jest jasne. Natomiast nikt nie wiedział, że
    będą takie skutki. To też jest oczywiste. Przypominam, nikt z tego
    tytułu nie został skazany, co najwyżej mamy do czynienia z
    unieważnianiem z powodu słówka "indeksowany" (ew. z powodu zapisów o
    tabelach kursowych).

> [...]
    eniali-zdanie-w

    218_przypomnien

    > Nie zauwazyłem zeby "nikogo" nie było stać.

    To posłuchaj polityków lewicy.

    > Chentych tylu ze jak składałem w jednym banku wniosek o kredyt to po
    > dwóch miesiach bank zadzwonił czy sprawa jest aktualna bo własnie teraz
    > moga przeanalizowac moj wniosek.

    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27299278,paszcz
    a-krokodyla-na-rynku-nieruchomosci-ryzyko-banki-jest
    .html
    Analiza ekspertów Banku Pekao nie pozostawia złudzeń. Wzrost cen mieszkań w Polsce
    następuje szybciej
    niż wzrost wynagrodzeń, przez co stają się one coraz mniej dostępne dla przeciętnych
    kupujących.
    Średnia cena transakcyjna nieruchomości rośnie od 2018 roku, w tym samym czasie siła
    nabywcza
    spada. Obrazujący to wykres zyskał miano "paszczy krokodyla".

    > To nie jest moj problem.

    Ty, dobre. Kredyty frankowe? To nie jest mój problem :D

    > Ale bedzie trudno bo w umowie kredytu mam wprost napisaną wysokosc raty
    > przy konkretnym wiborze.

    No ale oni NIE WIEDZIELI, że może rosnąć.

    > mowisz znowu o tych sprzedawcach co to zapewniali jakie to bezpieczne?

    Nom.

    > Znowu podkreslasz jak bardzo sprzedawcy mijali sie z prawda?

    Nie. Znowu podkreślam, że dorośli ludzie powinni brać odpowiedzialność
    za swoje czyny.

    > Tak, jasne, zupełnie bez zwiazku ze sprawa.

    Owszem. Sprawy dotyczą słówka "indeksowany".
    Taki trolling prawny.

    > Jeżeli frankowicze czuja sie oszukani [...]

    To niech to udowodnią i tyle.

    > i odzyskaja kase pod jakims protekstem

    To jest sprawa odrębna, jak sam mówiłeś - pretekst.

    > sytuacja. Niech czasami to prawo zadziała w dobra strone a nie tak jak
    > zawsze, łupiąc najsłabszych.

    I tak będzie i tym razem, frankowicze złupią złotowiczów (innych
    klientów banków), a ew. potem jeszcze podatników.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 299. Data: 2021-08-26 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wywalono kredyty walutowe, potem dodano 10% wkładu, a teraz masz
    > 20% wkładu własnego. Młodych to skutecznie eliminuje, ale jest

    Ach, w tym sensie.
    Ja tego ogolnie nie ogarniam - jeden z banków odmowił nam kredytu bo
    małzonka pracuje w branzy ulazelnionej od sprzedazy biletów na
    zorganizowane imprezy. Jest to tylko czesc jej przychodow.
    Do tego kredyt brany tylko na czesc nieruchomosci czyli praktycznie nie
    ma ryzyka niespłacenia.
    Zupełnie absurdalna decyzja. 2 inne banki nie miały takich watpliwości.
    Ostatniemu nawet nie chciało się rozpatrzyć wniosku w jakims sensownym
    czasie. Z mojego punktu widzenia problem nie był zatem wkład własny a
    nierzetelnosc banku i arbitralna decyzja.

    Ale rozumiem, ze dla młodej osoby, rozpoczynajacej prace posiadanie
    kilkudziesieciu tysiecy to kłopot i byc moze to przeregulowanie. W
    koncu trudno sobie wyobrazic coś bezpieczniejszego dla banku niz kredyt
    hipoteczny. Myle sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 300. Data: 2021-08-26 22:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > mamy prawo i że nie musi być w tym złej woli instytucji. Ani tym
    > bardziej nie musi być tam żadnej teorii spiskowej.

    Alez ja sie z tobą zgadzam.
    Tyle ze przewaznie na tym złym prawie przejezdza sie maluczki a zyskuje
    duzy. A tu odwrotnie.

    > Pisz.

    Perspektywa ze kazdy kto brał franki to osoba która brała conajmniej
    pol miliona kredytu jest mocno zakrzywiona. Innymi słowy - odnosiłem
    sie do kwoty, nie do geografi, pomimo tego ze napisałem o Warszawie.

> [...]
    > tego tytułu nie został skazany, co najwyżej mamy do czynienia z
    > unieważnianiem z powodu słówka "indeksowany" (ew. z powodu zapisów

    Jeżeli sie czegos nie wie to sie o tym nie zapewnia kupujacego.
    Jak sie nie wie a sie zapewnia to potem trzeba sie liczyc z tym ze
    klient bedzie niezadowolony.

    ml
    >>> https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/n
    adzor;bankowy

    > To posłuchaj polityków lewicy.

    Juz którys raz piszesz o tym, ze ogladasz swiat przez slowa polityków.
    Dziwne.

> [...]
    > transakcyjna nieruchomości rośnie od 2018 roku, w tym samym czasie
    > siła nabywcza spada. Obrazujący to wykres zyskał miano "paszczy

    Czyli ze ludzi nie stać tylko jeszcze o tym ni wiedza?

    > Ty, dobre. Kredyty frankowe? To nie jest mój problem :D

    No ale przeciez to jasne ze to nie jest ani twój ani moj problem.
    To problem banków.

    > No ale oni NIE WIEDZIELI, że może rosnąć.

    Widze jednak pewna roznice.
    10 lat temu jak podchodziłem do kredytu to mnie wszyscy zapewniali ze
    frank bezpieczny ble ble ble, teraz jak brałem kredyt to mi pani
    pokazywała tabelke i mowiła ze najprawdopodobniej za chwile stawki
    wzrosna.

    > Nom.

    > Nie. Znowu podkreślam, że dorośli ludzie powinni brać
    > odpowiedzialność za swoje czyny.

    Ale jako pracownik banku, winy sprzedawców nie widzisz?

    > Owszem. Sprawy dotyczą słówka "indeksowany".
    > Taki trolling prawny.

    Mysle ze juz znasz moje zdanie na ten temat...

    > To niech to udowodnią i tyle.

    > To jest sprawa odrębna, jak sam mówiłeś - pretekst.

    > I tak będzie i tym razem, frankowicze złupią złotowiczów (innych
    > klientów banków), a ew. potem jeszcze podatników.

    Jestem absolutnie przeciw zeby budzet dopłacał bankom.
    A banki klientów beda łupic tak czy siak - na tym polega ich biznes.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki