eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach. › Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Wed, 25 Aug 2021 08:40:26 +0200

    On 2021-08-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > No i widzisz. Juz idziemy w dobra strone.
    > I dlatego ze banki dokładnie tak do tego podchodziły, jak cwaniaczek
    > sprzedajacy niebite auto ze stanów, dlatego teraz beda płacic.

    Nie, absolutnie nie dlatego.
    Będą płacić dlatego, że prawo było zbyt precyzyjnie określone.

    > Potrzebowac kredyt na mieszkanie a potrzebować instrumentu finansowego
    > operujacego na cenie franka to jednak dwie rozne rzeczy.

    Nie idźmy w kółko w to samo.
    Wszędzie jakiś "własny research" się robi, a tu nagle, przy zakupach za
    pół bańki, wszelkie bezpieczniki i racjonalne myślenie się wyłączają?
    No. Proszę. Cię.

    Wszyscy wiedzieli czym grozi frank.
    Nikt nie wygrał procesu "bo nie wiedział".

    > Karanie złotówkowiczów?
    > To twoja teza a nie moja.

    To rzeczywistość.

    > Ja bym ukarał banki, chocby miały stracic zysk z 2-3 lat.
    > I zeby była jasnosc - nie tylko za to, ze wymysliły kredyty frankowe,
    > ale rowniez a moze przede wszystkim za to ze nie zareagowały na
    > sztuczne utrzymyniwae kursu przez bank szwajcari.

    Ale dobrze się czujesz?
    Banki mają odpowiadać za suwerenną decyzję niezależnej instytucji obcego
    państwa? Do tego decyzję (w tamtym momencie) korzystną? To nie
    usztywnianie kursu spowodowało problem, tylko jego uwolnienie.

    > Wygodnie.
    > Ale wiadomo ze zarzad z imienia i nazwiska nie odda kilkudziesieciu
    > miliardów. Ba, wiemy z doswiadczenia ze nie odda ani złotówki.

    Nie ma oddawać. Ma być pociągnięty do odpowiedzialności tak, by się
    podobne sytuacje nie powtórzyły. Tak jak zarząd Amber Gold dajmy na to.
    Ale tu nie chodzi o sprawiedliwość, tylko o hajs, więc nie pociąga się
    zarządu, tylko próbuje ugrać hajs.

    > Super, mysle ze ci co sie dali nabrac bardzo sie z tego ciesza ze maja
    > 0 zamiast 0.

    Czyli sam potwierdzasz - nie chodzi o sprawiedliwość, tylko o hajs.

    > Mysle ze ci co walcza z bankami maja to w powazaniu, biorac pod uwage
    > jak długo juz walcza.

    Oczywiście że mają. Bo chodzi o hajs.
    A prawnikom jeszcze bardziej (im jest na rękę wałkowanie tego w kółko,
    bo wtedy największy hajs płynie do nich).

    > Dla mnie akurat to ze wszystkim sie otworzyły oczy jest akurat
    > przejawem zaskakujacej normalnosci.

    Nikomu się nie otworzyły oczy.
    Zmieniły się interpretacje przepisów i "indeksowany" nie jest kredytem.
    Tylko tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com