  • 1. Data: 2021-08-18 08:05:32
    Temat: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Oczywiście przedsiębiorstw nazywanych inaczej bankami. Zysk, czyli
    na czysto ponad 5mld za pół roku w 8 bankach. Z czego 3 banki 3,5mld.
    Dobrze się żyje przedsiębiorcom w Polsce. Przedsiębiorcom?
    Przepraszam - banksterom.
    https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-wi
    ceminister-map-trzy-banki-z-domeny-skarbu-panstwa-wy
    genero,nId,5427742

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2021-08-18 12:53:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2021 08:05:32 +0200, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > Przepraszam - banksterom.
    > https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-wi
    ceminister-map-trzy-banki-z-domeny-skarbu-panstwa-wy

    Musialbys jeszcze sprawdzic, ile zyskow ukryto pod haslem rezerw na
    franki.
    Ale to niekoniecznie musi sie okazac ukryciem :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-08-18 13:01:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2021 08:05:32 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > Przepraszam - banksterom.
    > https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-wi
    ceminister-map-trzy-banki-z-domeny-skarbu-panstwa-wy

    Zapewne byś wolał by polskie banki bankrutowały zamiast wykazywać zysk?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-08-18 13:07:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2021 13:01:02 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
    ceminister-map-trzy-banki-z-domeny-skarbu-panstwa-wy
    genero,nId,5427742

    > Zapewne byś wolał by polskie banki bankrutowały zamiast wykazywać zysk?

    Ale to jest zysk moim kosztem :-(

    No, moim akurat nie, bo ja im nie place, albo bardzo malo.

    Podobnie np zysk Orlenu - cieszyc sie, czy nie? :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-08-18 13:13:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2021 13:07:22 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale to jest zysk moim kosztem :-(

    Przecież to przedsiębiorstwa Skarbu Państwa. Co zarobią, wszystko idzie
    na ciebie (i innych oczywiście) w postaci obrony, ochrony, szkolnictwa,
    dotacji wszelkiego rodzaju itd.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2021-08-18 13:34:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2021 13:13:35 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Przecież to przedsiębiorstwa Skarbu Państwa. Co zarobią, wszystko idzie
    > na ciebie (i innych oczywiście) w postaci obrony, ochrony, szkolnictwa,
    > dotacji wszelkiego rodzaju itd.

    Ja to mam raczej VAT do zaplacenia w kazdym zakupie, dodatkowy podatek
    w paliwie, samochodach, i jeszcze za prywatnego lekarza musze placic
    :-(

    A na co ida zyski ... na zarobki rodziny i znajomych na stanowiskach,
    na limuzyny dla rzadu, na samoloty dla rzadu, na przekop mierzei, na
    ochrone willi prezesa, na nowe paly dla policji, na ojca Rydzyka i
    kosciol ...

    No dobra ida tez na obrone, na emerytow, na szpitale, choc akurat
    dyskusyjne czy te, na drogi i autostrady.

    J.

  • 7. Data: 2021-08-18 17:01:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-18-sierpnia-2021 o 13:01, Jacek Maciejewski pisze:
    > Zapewne byś wolał by polskie banki bankrutowały zamiast wykazywać zysk?

    Polskie banki przed pandemią były bardziej dochodowe niż niemieckie.

    Dlaczego w BIEDNEJ Polsce mają zarabiać więcej niż w BOGATYCH Niemczech?

    Jest jakiś powód?

  • 8. Data: 2021-08-18 17:07:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A może Niemcy mają więcej ZŁYCH kredytów. Może gorzej tymi bankami
    zarządzają?

    Jaki jest powód?

  • 9. Data: 2021-08-18 17:51:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2021 17:07:17 +0200, _Master_ wrote:
    > A może Niemcy mają więcej ZŁYCH kredytów. Może gorzej tymi bankami
    > zarządzają?
    >
    > Jaki jest powód?

    Przede wszystkim w strefie euro odsetki byly znacznie nizsze.
    Co troche wynika ze stabilnosci waluty, no i ze zwyczajow
    spoleczenstwa.

    Wiec i banki zarabialy mniej na kredytach. Przynajmniej formalnie.

    A druga sprawa ... jak masz kredyt na 10% ... to jak jeden padnie,
    to wystarczy 9 innych aby wyzerowac straty.
    (nie liczac kosztow pozyskania kapitalu i wlasnych banku)

    A jak masz kredyt na 2%, to juz trzeba 49 innych dobrych.

    J.

  • 10. Data: 2021-08-18 19:30:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Mało przekonujące tłumaczenie.

    Jaki jest procent ZŁYCH kredytów w Niemczech? Też 13%?