eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach. › Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <16px0jdhtomm$.92qxgmqg1pli.dlg@40tude.net> <sfobqe$e36$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <sfolmb$16bp$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <sfomvl$1sue$1@gioia.aioe.org>
    <xc9c9vqafzwf.1cg6xo5lgkakk$.dlg@40tude.net>
    <61225b0a$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    Date: 24 Aug 2021 19:59:57 GMT

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > No nie. To właśnie cwaniaczki pocisnęły literalnie zapisy prawa.
    > Oczywistym jest, że jest to kredyt rozliczany wg zasad walutowych.
    > Szczegóły "jak" bank to w środku rozwiązuje są technikaliami, dla
    > klienta nie ma żadnej różnicy, czy kredyt jest denominowany, czy
    > indeksowany.

    Pocisneli literalnie zapisy prawa bo zdaje sie ze o "poczucie
    sprawiedliwości" w sadzie trudno sie walczy. Ale jeszcze raz powtorze -
    to efekt a nie przyczyna.

    > Ale jednak denominowane są legalne, a indeksowane - wg najnowszej
    > linii orzeczniczej - nie. I to jest przecież absurd.
    >
    > Przypominam, że nikt nie wygrał z tytułu "bank nie powiedział o
    > ryzyku". Wszyscy wygrywają czepiając się konkretnie indeksacji,
    > ew. tego że umowa nie podawała sztywnej tabeli kursowej.
    >
    > Tylko w przekazie medialnym istnieje wygrana na "ojeju banki mnie
    > oszukały, bo nie powiedziały o ryzyku".

    Mam wsród znajomych kilka osób które posredniczyły w sprzedazy tych
    kredytów a obecnie dosc czesto bywaja na salach rozpraw - z ich zeznan
    wynika ze sedziowie zadaja bardzo sensowne pytania, włanie takie
    zyciowe w stylu:
    - czy informowała pani o ryzyku, upewniała sie czy klient je rozumiał,
    czy umniejszała pani to ryzyko
    - czy bank był otwarty na zmiane tresci umowy (to dla tych co twierdza
    ze klienci nie czytaja umow)

    > A niemiec płakał jak sprzedawał. :)

    No i tu sie zgadzamy. Dokładnie tak to wygladało, jakby mi handlarz z
    Jarocina sprzedawał igiełkę z Niemiec.
    Tyle ze ja to uwazam za cos nienormalnego, ty odwrotnie.

    > Wszystkich właścicieli, tych drobnych też.

    Spoko. Ale nadal nie prezesa.

    > Prezesi mogą czuć się bezkarni tak długo, jak długo postępuje
    > zgodnie z literą prawa. Ale prosty fakt jest taki, że nikt nie
    > chce pozwać prezesa, bo nie uzyska od niego tyle hajsu. A od banku
    > i owszem.
    >
    > Takie to proste. Nie chodzi o sprawiedliwość, czy ukaranie
    > winnych, tylko o to by za "swoje" decyzje ktoś inny zapłacił.

    No i prawidłowo. Trudno zeby robić cos dla samego robienia, chociaz
    wiadomo ze nie przyniesie to rezultatu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,