  • 91. Data: 2021-08-23 13:08:44
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Widzisz Wojtku, dla mnie literalne brzmienie przepisów (własnie z
    > powodów o ktorych piszesz) ma mniejsze znaczenie.
    > Ja patrze na sytuacje pod katem zwykłego, ludzkiego poczucia
    > uczciwości.

    No więc nie jest to uczciwe, że ludzie niegdyś krzyczący "dajcie nam franki",
    krzyczący "jesteśmy dorośli", wyśmiewający się z ludzi, którzy wtedy doradzali
    rozwagę, którzy wtedy doradzali "bierz w waludzie której zarabiasz" -
    że Ci ludzie - są teraz nagradzani. A ludzie rozsądni (w tym i ja) są
    karani.

    Chcesz ukarać bankowców, karaj bankowców. Osobiście. Z nazwiska,
    nie z instytucji. Ale przy tych karach niech nie ma żadnych korzyści
    korzyści dla frankowiczów. Co najwyżej wyrównanie do złotówkowiczów.
    TO jest uczciwe.

    A cała szopka z unieważnianiem kredytów nie jest uczciwa,
    jest cwaniaczkim dążeniem do uzyskania korzyści kosztem
    społeczeństwa.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 92. Data: 2021-08-23 13:12:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Mozesz rozwinac?

    Tak. Państwo poprzez zmianę *interpretacji* przepisu
    od każdej grupy wyżej zechciało wyciągnąć kupę hajsu.
    Przy każdej sprawie powyżej był potężny oburz społeczny,
    że tak nie można, tak się nie robi. Dla wszystkich jest to
    oczywiste i jasne, że zmiana *interpretacji* przepisu i karanie
    za to wstecz jest to bardzo niedobra praktyka.

    Ale nie dla cwaniaczków. Jak cwaniaczki frankowe poprzez zmianę
    *interpretacji* przepisu, mają zyskać - to wszystko jest w porządku.
    To się nazywa hipokryzja.

    > Z jakiego okresu Czarnecki musiał oddac swoje prywatne zyski pobierane
    > jako prezes banku? Bo rzeczywiście chyba coś mnie omineło.

    Po prostu zabrali mu bank, o tu masz:
    https://www.money.pl/gospodarka/pekao-przejmuje-idea
    -bank-czarnecki-jestem-wstrzasniety-6592188226587424
    a.html

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 93. Data: 2021-08-23 15:20:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 23 Aug 2021 11:00:01 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    Masz tu sprawozdanie finansowe Enea za 2020, weź sobie poczytaj. A jak
    już to zrobisz, pokaż mi rubrykę "potrzeby polityczne".
    https://ir.enea.pl/pr/656146/skonsolidowany-raport-r
    oczny-srr-2020
    Dowiesz się też na co poszły dochody o ile były. Sprawozdania finansowe
    za inne lata poszukaj sam i nie pieprz bzdur.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 94. Data: 2021-08-23 15:25:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 23 Aug 2021 11:00:01 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > :)
    > Serio juz nie pamietasz od czego zaczał sie watek?

    Na tym poziomie to sobie gadaj z innymi głupcami. Ja oczekuję poprawnie
    zbudowanych zdań.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 95. Data: 2021-08-23 15:49:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-22-sierpnia-2021 o 18:48, Wojciech Bancer pisze:
    > Czemu pośrednictwo w obrocie towarów jest dobre, a w obrocie gotówki
    > jest złe?

    Tu nie chodzi co jest dobre a co złe.
    Te firmy nie mają gwarancji że nie poupadają z hukiem i pociągną na dno
    swoich kontrahentów.

    > To się nazywa "system prawny".

    Dla banków jest ździebko _INNY_ ;-)

  • 96. Data: 2021-08-23 15:56:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-23-sierpnia-2021 o 13:12, Wojciech Bancer pisze:
    > Ale nie dla cwaniaczków. Jak cwaniaczki frankowe poprzez zmianę
    > *interpretacji* przepisu, mają zyskać - to wszystko jest w porządku.
    > To się nazywa hipokryzja.

    Wiele razy Ci już tłumaczono. Cwaniaczek banksterek jest w dużo lepszej
    sytuacji i potrafi lepiej przewidzieć co będzie a jego kasa ma gwarancję
    że się nie rozpłynie. Dlatego do niego ludzie przynoszą kasę.
    Gdyby gwarancji nie było to by nie przynosili a na pewno nie tyle ;-)

    Dodatkowo żyjemy w UE gdzie konsument jest po szczególną ochroną państwa.

    Też mi się nie podoba. Też będę głosował za wyjściem Polski z Unii ;-)

  • 97. Data: 2021-08-23 16:02:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-23-sierpnia-2021 o 00:06, Wojciech Bancer pisze:
    > Po co?

    Żeby wypłacić franki i liczyć od nich procenty. ;-)

  • 98. Data: 2021-08-23 16:45:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Aug 2021 15:49:59 +0200, w <6123a789$0$557$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Tu nie chodzi co jest dobre a co złe.
    > Te firmy nie mają gwarancji że nie poupadają z hukiem i pociągną na dno
    > swoich kontrahentów.

    Bank też może upaść z hukiem i pociągnąć swoich kontrahentów.

  • 99. Data: 2021-08-23 16:46:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-23, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Żeby wypłacić franki i liczyć od nich procenty. ;-)

    Ale docelowy rachunek był zawsze w PLN, to jak?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 100. Data: 2021-08-23 16:49:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-23, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Wiele razy Ci już tłumaczono. Cwaniaczek banksterek jest w dużo lepszej
    > sytuacji i potrafi lepiej przewidzieć co będzie a jego kasa ma gwarancję
    > że się nie rozpłynie.

    Mówisz, że wraz z tytułem bankiera dostajesz licencję wróża?
    O to ciekawe.

    > Dlatego do niego ludzie przynoszą kasę. Gdyby gwarancji nie było to by nie
    > przynosili a na pewno nie tyle ;-)

    Kredyty są spłacane w terminie, odsetek niespłaconych jest bardzo
    niewielki, czyli ryzyko było dobrze oszacowane i bankier wykonał swoją
    robotę dobrze. Tyle w temacie.

    > Dodatkowo żyjemy w UE gdzie konsument jest po szczególną ochroną państwa.

    Ale złotowy też jest konsumentem. Czemu on nie jest chroniony?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com