  • 71. Data: 2022-03-14 16:36:56
    Temat: Re: nowe stanowisko KNF w sprawie liczenia zdolnościkredytowej
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 marca 2022 o 16:30:45 UTC+1 Pete napisał(a):

    > W zależności od warunków polisy.
    > Ale zwykle spłacana jest całość

    To źle wróży...

  • 72. Data: 2022-03-14 17:01:20
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.03.2022 o 15:01, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co Ty z tym solidarnym zobowiązaniem - normalni ludzie o niezerowym IQ
    > nabywają w udziałach.

    tak, ale kredytu się nie spłaca w udziałach
    nawet jeżeli kupujesz 10/90 to kredyt i tak jest w 100% każdego z
    kredytobiorców

    nie masz ułamka w bik wpisanego, 6 wnioskodawców i każdy będzie miał w
    bik pełną ratę

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 73. Data: 2022-03-14 17:06:16
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > No to PL to kraj debili, patrząc po większości KH i ogólnie narzuconej
    (przynajmniej tak, że jest to domyślne) instytucji "wspólnoty majątkowej
    małżeńskiej".
    > Ale nawet jak nabędą w udziałach, to zanim spłacisz "swoje" pół mieszkania to miną
    lata.
    > A bank nie patrzy, czy zapłacone jest pół raty od jednego 50% i pół raty od
    drugiego 50%, tylko czy jest zapłacona cała rata, a jak nie jest, to ściągają z tego,
    z którego łatwiej - do czasu aż udowodni, że "swoje" 50% spłacił (o ile w ogóle się
    da).

    no niestety tak się nie da, masz pełną ratę do czasu spłaty całości,
    taki przykład kojarzę:

    facet był z kobitą (konkubina), ona miała dom, wzięli razem kredyt na
    remont, następnie ona zmarła

    on nie był spadkobiorcą, rodzina go wygoniła, bo obcy czyli nie jego
    dom, a kredyt musiał spłacać

    sprawa oczywiście trafiła do sądu, bo się nie dogadali, finału nie znam...

    w każdym razie gość potężnie umoczył, jak ktoś ma podobną sytuację to
    trzeba się zabezpieczyć, w szczególności jak ślubu nie ma (polisy
    krzyżowe, majątek wspólny, testament itp...)

  • 74. Data: 2022-03-14 17:06:39
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.03.2022 o 15:17, J.F pisze:

    > Mieszkanie/dom w okreslonych udziałach.

    tak

    > A kredyt?

    NIE jest w udziałach

  • 75. Data: 2022-03-14 17:08:39
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.03.2022 o 15:44, J.F pisze:

    > P.S. A taki przypadek - kredyt wziely dwie osoby.
    > Do tego bank wcisnal ubezpieczenie na zycie.

    wcisnął?
    polisę bierzesz zawsze, nawet jak bank nie wymaga!

    > I teraz jedna osoba umiera.
    > Co z kredytem?

    polisa pokrywa cały lub część kredytu, jak coś zostanie to ta druga
    osoba spłaca resztę

    czasem decyduje się na sprzedaż, ale jak są np. dzieci niepełnoletnie to
    potrzebna zgoda sądu rodzinnego

  • 76. Data: 2022-03-14 17:09:04
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.03.2022 o 16:29, Pete pisze:

    > W zależności od warunków polisy.
    > Ale zwykle spłacana jest całość

    jeżeli każda polisa pokrywa cały kredyt

  • 77. Data: 2022-03-14 18:13:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2022 17:08:39 +0100, Robert_DF wrote:

    > wcisnął?
    > polisę bierzesz zawsze, nawet jak bank nie wymaga!

    A dlaczego? Moze mam inne poglady.

    A bank wcisnal. Polisa moze i nieobowiazkowa, ale promocyjne znizki w
    kredycie tez nieobowiazkowe.

    > polisa pokrywa cały lub część kredytu, jak coś zostanie to ta druga
    > osoba spłaca resztę

    Bank zapewne wymaga kwoty na calosc ... ale polisa jest na osobe czy
    na osoby zbiorczo? Bo jak dwie osoby, to i dwie skladki ...
    przynajmniej tak sie wydaje ...

    J.

  • 78. Data: 2022-03-14 19:18:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    REMONT.

    -----

  • 79. Data: 2022-03-14 19:18:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dwa kredyty.

    -----

  • 80. Data: 2022-03-14 19:47:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nie tylko nie są oryginalnie numerowane - bo to akurat skutek, a nie
    > rzecz sama w sobie - tylko po prostu jedno tak sobie usunięto (choć w
    > Starym Testamencie nadal jest po mojżeszowemu), a żeby się"kasa"
    > zgadzała, to dziesiąte podzielono na dwie części (i przy okazji ostro
    > skrócono).

    Można pewnie tak napisać.

    > Hmmm, niech będzie, że "cudzołóż" po polsku odnosi się tylko do
    > małżonków.

    IMHO nie tylko. Z tym, że to tu nic nie zmienia: cudzołóstwo to jest
    zdrada, a ktoś, kto ma jednego partnera (w ogóle w życiu), nie może
    zdradzić drugiego.

    IOW: to przykazanie nie mówi o tym, co wolno robić. Raczej mówi o tym,
    czego nie wolno.

    > Jaka jest ocena KK to trzebaby papieża spytać

    Zasadniczo, owszem. Aczkolwiek uzyskanie prostej, jednoznacznej
    odpowiedzi mogłoby być trudne.

    > W Ewangelii Jezus mocno rozszerzył 6. przykazanie.

    A konkretniej?
    Masz na myśli fragment, w którym nie dopuszcza "oddalania" żon? To
    przecież zupełnie inna sprawa.

    Czy raczej "myślowe cudzołóstwo"?

    Tak czy owak, żadna z tych sytuacji nie odnosi się do "mieszkania przed
    ślubem".

    > A ogólnie nie spotkałem się ze stanowiskiem, aby 6. przykazanie
    > interpretować inaczej niż "pukać wolno tylko żonę"

    A ja owszem - włączając hierarchów KK.

    > Ale żonę można mieć tylko do stopnia diakona - to jest w sumie
    > "ksiądz", ale "niepełny" - Eucharystii nie może, to może dopiero
    > prezbiter, a ten żonaty być już nie może (tym bardziej biskup - bo to
    > dopiero jest "naprawdę pełny ksiądz").

    Ależ nie, w KK może istnieć sytuacja, w której "pełny" ksiądz ma żonę.
    Teoretycznie, to mógłby być nawet papież.
    Dodatkowo, to nie jest kwestia doktryny, tylko, powiedzmy,
    "organizacyjna" - znacznie mniej istotna.
    --
    Krzysztof Hałasa