  • 1. Data: 2024-05-16 11:23:20
    Temat: Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    Hej,
    Citek wysłał

> [...]
    > zmiany aktualnie obowiązującej formuły oprocentowania kredytu, opartej
    > o oprocentowanie z mnożnikiem (tj. formuły, zgodnie z którą oprocentowanie równe
    > jest czterokrotności stopy lombardowej).
    > *Porozumienie wprowadza następujące zmiany do Umowy:*
    >
    > Od dnia zawarcia Porozumienia odsetki będą naliczane w wysokości stanowiącej
    > równowartość stopy odsetek maksymalnych określonych zgodnie z obowiązującymi
    > przepisami prawa - które na dzień zawarcia Porozumienia wyniosą 18,50 %.
    > Wskazujemy, że aktualnie obowiązująca wartości odsetek nie ulegnie zmianie.

    Plusy/minusy?

    Bo nawet konsultant dzwonił ale go oczywiscie zbyłem jak powiedział, że dzwoni z
    banku i czy
    rozmawia z Iksińskim i że trzeba przeprowadzić "krótką weryfikację" (paranoja na
    wyłudzenia 200% ;) )

  • 2. Data: 2024-05-18 19:40:33
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > dzwoni z banku i czy rozmawia z Iksińskim i że trzeba przeprowadzić "krótką
    > weryfikację" (paranoja na wyłudzenia 200% ;) )

    A myślisz, że dzwonił właśnie po to?
    Mnie na to nabrali - co prawda nie aż tak, bo mi to zwisa, jak jest ten
    kredyt oprocentowany, może być i na 2000%, a i tak grosza odsetek ode mnie
    nie zobaczą - ale to nieco wkurzające.
    A historia była taka - była promka - kody do biedronka - czyli praktycznie
    gotówka - na 100zł za podniesienie limitu na KK o min. 10k.
    A że od dawna czekała na mnie propozycja podniesienia limitu do 55k,
    to sobie próbowałem tą promkę uszczknąć.
    Za pierwszym razem się nie udało - w jakiś przedziwny sposób citek
    zadecydował, że jednak potrzebuje ode mnie dokument dochodowy, więc niech
    się bujają.
    Podniesienie limitu "na klik" znikło po tej próbie, ale po 3 dniach
    wróciło.
    No to druga próba - wpisałem inne "deklaracje wydatków" - i tym razem
    łyknął, ale przeglądarka na kompie się zawiesiła przed ostatecznym
    zaakceptowaniem...
    No to dzwonię i pytam, czy mogę to podniesienie limitu załatwić przez
    telefon - niestety trafiłem na niedoinformowaną infolinkę (citek równa do
    mBąka, ale przekonałem się też, że żubr ma jeszcze gorszą infolinię niż
    mBąk) i powiedziała, że nie.
    No to trzecia próba na komórce - i prawie się udało, tylko niestety trzeba
    było pobrać PDFa z informacjami o kredycie, a w takiej sytuacji debilny
    firefox zwykle przeładowuje stronę, z której było pobieranie (przynajmniej
    na moim smarkofonie "za darmo z promki citka") - no i wniosek szlag
    trafił.
    To dzwonię i pytam, czy może ten wniosek tam widzą i mogliby go do końca
    popchnąć. Panienka z infolinii mi na to, że nie widzi, ale widzi, że
    "zareagował odpowiedni dział".
    Wchodzę więc głębiej w grę komputerową zwaną citibank online i znalazłem,
    że rzeczywiście jest jakiś dokument do podpisania.
    Pomny poprzedniej sytuacji i pełen dobrej wiary nie przeczytałem przed
    podpisaniem - i okazało się, że podpisałem właśnie aneks do zmiany
    oprocentowania.

    A co do meritum - wątpię, by ponownie wystąpiła sytuacja, że stopa
    lombardowa będzie wynosić 0,5% i w związku z tym oprocentowanie kredytówki
    citka wyniesie 2%, choć kto wie, jeśli glapcio może być prezesem nbp
    to każdy może nim być (a mówili "nikogo gorszego od skrzypka pisiory
    tam nie wsadzą" - na co jaruś "pa tera" - bo raczej nie "potrzymaj mi
    większość sejmową" :( ).

    Więc jak chcesz, podpisuj, jak nie chcesz, nie podpisuj, umowy raczej nie
    wypowiedzą. Chyba że płacisz odsetki, wtedy zastanów się najpierw nad
    swoim życiem ;>

  • 3. Data: 2024-05-20 12:06:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 May 2024 19:40:33 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:
    > A historia była taka - była promka - kody do biedronka - czyli praktycznie
    > gotówka - na 100zł za podniesienie limitu na KK o min. 10k.

    A to swieza propozycja, czy już przebrzmiała ?

    J.

  • 4. Data: 2024-05-20 21:07:29
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.05.2024 o 11:23, Wojtek pisze:
    > Hej,
    > Citek wysłał

    > Plusy/minusy?

    Nie rozumiem. Po co miałbyś się zgadzać na odsetki maksymalne?

    Cokolwiek masz wpisane w obecnie obowiązującej umowie, nie może chyba
    być większe niż odsetki maksymalne, bo na tym polegają odsetki maksymalne...

    MJ

  • 5. Data: 2024-05-21 10:55:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 May 2024 21:07:29 +0200, Michał Jankowski wrote:

    > Nie rozumiem. Po co miałbyś się zgadzać na odsetki maksymalne?
    >
    > Cokolwiek masz wpisane w obecnie obowiązującej umowie, nie może chyba
    > być większe niż odsetki maksymalne, bo na tym polegają odsetki maksymalne...

    Nie wiem co na to sądy, bo umowa była zawarta zgodnie z obowiązującym
    prawem, potem się cos w prawie zmieniło, a umowa obowiązuje w formie
    zapisanej, czy nie?

    W dodatku chyba czasem się zmienia formuła liczenia tych odsetek
    maksymalnych, i banki lubią być na bieżąco.

    Wpisze bank do umowy "4x stopa lombardowa", to potem mu zarzucą, ze
    konsument nie był poinformowany o ryzyku.
    Wpiszą "24%", to potem trzeba aneksy podpisywać, jak stopy spadną :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-05-21 20:06:11
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    > A to swieza propozycja, czy już przebrzmiała ?

    Teraz jest kolejna edycja, tylko tym razem kody do aledrogo.
    50zł za podniesienie limitu o sumę od 5k do 9999, 100zł za podniesienie o
    10k i więcej.
    I jeszcze dodatkowo 50zł za wydanie tą kartą, po podniesieniu limitu,
    100zł w miesiąc.

    Wczoraj wróciła mi propozycja podniesienie limitu na klik,
    ale stronka się zacięła na podawaniu dochodów i wydatków - a przy kolejnej
    próbie klik zniknął.
    Ale może jutro znów wróci.
    Choć tym razem chyba zadzwonię i opitolę ostro, jak mi znów głupoty będą
    chcieli wmawiać.