  • 1. Data: 2022-03-09 04:55:47
    Temat: Millennium skiepścił się...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Od wielu miesięcy miałem na Proficie zero, co zmieniłem 27 stycznia,
    czym wg mnie miałem rozpocząć promocyjne oprocentowanie z dniem
    badania 15 stycznia. Tymczasem pieniądze przeleżały ,,standardowo''
    aż do wczoraj, tj. 08 marca.

    Problem spostrzegłem 28 lutego tuż po północy i bezzwłocznie

    CISZEWSKI LESZEK 28-02-2022 00:59
    Dlaczego moje pieniądze nie biorą udziału w promocji?

    LC

    zgłosiłem. Po kilku godzinach otrzymałem dwie informacje:

    PIETRAS KLAUDIA 28-02-2022 06:23

    Dzień dobry, Panie Leszku,

    aby odpowiedzieć na Pana pytanie potrzebujemy konsultacji z naszym
    specjalistą, dlatego przekazuję je do odpowiedniego zespołu.

    Proszę oczekiwać na odpowiedź. Otrzyma ją Pan w ciągu 3 dni roboczych.
    W indywidualnych przypadkach czas na odpowiedź może się wydłużyć.

    Jeśli pojawią się dodatkowe pytania, zachęcam do ponownego kontaktu.

    KAZMIERSKI LUKASZ 28-02-2022 11:07

    Dzień dobry Panie Leszku,

    Pana zgłoszenie zostało zarejestrowane pod nr CLM000000993992.
    Odpowiedź otrzyma Pan bezpośrednio z Wydziału Relacji z Klientem
    w najkrótszym możliwym czasie.

    W przypadku pytań zachęcam do ponownego kontaktu.

    Dni mijały, bardzo trudny_inaczej problem nadal czekał na rozwiązanie, więc pomogłem:

    CISZEWSKI LESZEK 03-03-2022 23:57
    Od długiego czasu rozpatrują Państwo moją reklamację.

    27 stycznia br. na moim koncie Profit pojawiły się pieniądze;
    15 stycznia br. wszystkich moich pieniędzy w Millennium wg mnie było około zera.
    Wg mnie nowe środki mogłem wlać od 24 stycznia, by były oprocentowane promocyjnie.
    Przez wiele miesięcy nie korzystałem z konta Profit, więc jest mało prawdopodobne
    niezakończenie którejś z poprzednich Promocji.

    Dlatego raz jeszcze pytam -- dlaczego moje pieniądze nie są oprocentowane
    promocyjnie?

    LC

    MALCZEWSKA GABRIELA 04-03-2022 07:22

    Dzień dobry, Panie Leszku,

    rozpatrujemy jeszcze Pana zgłoszenie. Odpowiedź wyśle Panu pracownik Wydziału
    Relacji z Klientem w najbliższym możliwym terminie. Sprawy rozpatrujemy do 30 dni.
    W uzasadnionych przypadkach odpowiedź możemy wysłać do 60 dni.

    Jeśli pojawią się dodatkowe pytania, zachęcam do ponownego kontaktu.

    CISZEWSKI LESZEK 09-03-2022 04:21

    Za 60 dni będą Państwo mieli znacznie trudniej. Być może takie są Państwa
    zamiary? -- namącenie, celem którego jest niewypałcenie odsetek...

    Trochę szkoda, bo miałem o Millennium dobre zdanie.

    Leszek Ciszewski

    -=-

    W uzasadnionych przypadkach odpowiedź możemy wysłać do 60 dni.

    Moim zdaniem jedynym uzasadnieniem może być złośliwość...

    wypłata 09-03-2022 / 09-03-2022 Typ: PRZELEW WEWNĘTRZNY WYCHODZĄCY
    wpłata 03-03-2022 / 03-03-2022 Typ: PRZELEW WEWNĘTRZNY PRZYCHODZĄCY
    podatek 28-02-2022 / 28-02-2022 Typ: OBCIĄŻENIE Tytuł: PODATEK OD ODSETEK
    odsetki 28-02-2022 / 28-02-2022 Typ: UZNANIE Tytuł: KAPITALIZACJA ODS.
    wypłata 28-02-2022 / 28-02-2022 Typ: PRZELEW WEWNĘTRZNY WYCHODZĄCY
    podatek 31-01-2022 / 31-01-2022 Typ: OBCIĄŻENIE Tytuł: PODATEK OD ODSETEK
    odsetki 31-01-2022 / 31-01-2022 Typ: UZNANIE Tytuł: KAPITALIZACJA ODS.
    wpłata 27-01-2022 / 27-01-2022 Typ: PRZELEW WEWNĘTRZNY PRZYCHODZĄCY

    Oczywiście 15 stycznia (dzień badania sald) miałem niemal zero (1.66 na 360)
    na wszystkich (trzech) moich kontach w Millennium, w tym także nie miałem
    lokat... Sprawa prosta, ale choć trzy osoby odpowiadały -- brak wyjaśnienia
    braku odsetek... I oczywiście brak odsetek.

    19-01-2022 / 19-01-2022 Typ: WPŁATA GOTÓWKI
    07-01-2022 / 07-01-2022 Typ: ZAKUP - FIZ. UŻYCIE KARTY -8,34 PLN Saldo: 1,66 PLN

    Pomiędzy 07 stycznia i 19 stycznia nie było operacji na żadnym moim koncie w
    Millennium.

    -=-

    Obecnie nie trwa już Promocja z tamtych dni -- od 07 marca jest już kolejna.
    Im dalej -- tym trudniej, ale Millennium ma uzasadnione powody... Czyżby przejął
    ,,pracowników'' LCzarneckiego?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2022-03-21 13:06:04
    Temat: Re: Millennium skiepścił się...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 mar 2022 o 04:55, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Problem spostrzegłem 28 lutego tuż po północy i bezzwłocznie

    Millennium rozpatrzył skomplikowany_inaczej problem
    i przekazał mi zaległe odsetki.

    -=-

    Gdybym bezzwłocznie (28 lutego) zabrał pieniądze, mógłbym teraz
    skorzystać z kolejnej Promocji w Millennium a stosowny ping-pong
    uruchomiłby dziś kolejną Promocję w Alior Banku -- 2.5%...

    To przestroga -- gdy jakiś bank ,,zapomni'' o wypłaceniu, należy
    zabrać pieniądze bezzwłocznie, bo nie ma dymu bez ognia, czyli
    nie bez powodu bank zwleka z rozpatrzeniem prostego problemu.

    Zakładanie czyjejś (zwłaszcza pracowników banku) głupoty/niezaradności
    (problem był skrajnie prosty) jest błędem! Lepszym założeniem jest
    uczciwość_osobliwa... ;)

    Podobnie z rozpatrzeniem zwlekał Credit Agricole.
    Uczciwie_inaczej wielokrotnie potraktował mnie BZWBK.

    -=-

    Stracone pieniądze niewielkie -- nauka być może cenna?
    Niestety -- ,,po szkodzie i przed szkodą głupi'', albowiem
    nie pierwszy raz rzekomo dobry bank tak/podobnie postąpił...

    Warto mieć konta w różnych bankach -- nie ma banków dobrych na zawsze,
    tak jak nie ma banków złych na zawsze. Banki tworzą rotowani ludzie.
    Dziś pracują tacy -- jutro inni. Dobry bank może popsuć się a zły
    bank może nawrócić się...

    Nieco wcześniej Millennium ostrzegł mnie telefonicznymi płatnościami.
    Powinienem był już wówczas zauważyć, że dobra obsługa Millennium
    przewędrowała do przeszłości... Może tymczasowo, może na tak
    zwane zawsze...

    -=-

    Ponoć rzeczywista inflacja w Polsce dobija 30%...
    https://youtu.be/sr4jH-BziM8
    Akurat ten człowiek niemal pół roku temu mówił o dzisiejszej
    wojnie, więc być może warto go słuchać, bo trafnie przewidział...

    - socjalizm warunkujący proso PiSowi
    - klimat
    - pandemia
    - wojna
    - ,,zdrowe'' ;) tendencje...

    -=-

    Jeśli niedawno płaciłem 2.38 pln za litr mleka a przed niespełna
    rokiem 1.19 pln za litr -- mam ponad 100% inflacji rok do roku...

    Policzmy inaczej -- jak urosły uposażenia polskiej wierchowiny?
    Moim zdaniem podobnie. Za co owej wierchowinie płacimy? Ano za
    obronę (250 Abramsów, być może bezużytecznych w polskich warunkach
    mentalno-gospodarczych) i demolowanie prawa...

    -=-

    - w imieniu państwa sąd Apelacyjny uznał pana winnym zoofilii
    - jedynie podałem chusteczki...
    - zgwałcił pan kozę, z którą przywędrował do Polski ukraiński
    uchodźca, którego pan podstępnie u siebie ugościł, by zadać
    gwałt bezbronnej kozie przywiezionej przez tegoż uchodźcę
    - wyjaśniałem już, że to była koza w nosie...
    - proszę pana, Sąd nie rozpatruje miejsca pobytu kozy,
    lecz ewentualność zadania jej gwałtu, czyli przymuszenia
    kozy do tak zwanych czynności innych
    - jak można zgwałcić kozę w nosie?
    - Sąd tego nie wie i tego nie rozpatruje, gdyż nie to jest
    przedmiotem sporu; Sąd oparł się o opinie biegłych sądowych;
    opinie te były jednoznaczne, kategoryczne i nie pozostawiały
    żadnych wątpliwości; zadaniem Sądu nie było rozpatrywanie
    miejsca dokonywania czynu zabronionego
    - ale Sąd rozumie, że to była koza w nosie?...
    - proszę nie lać wody i nie bić piany, lecz merytorycznie
    podejść do niezwykle poważnego problemu społecznego, którym
    bez wątpienia jest zoofilia; biegli orzekli a Sąd Apelacyjny
    jest związany tą opinią, która (co należy zauważyć i o czym
    trzeba bezwzględnie pamiętać bez zapominania powodu powstania
    tychże profesjonalnych opinii merytorycznych) -- powstałą
    na podstawie wywiadu oraz badań przedmiotowych i podmiotowych
    dokonanych i przeprowadzonych oraz (co należy kategorycznie
    podkreślić z pełną konsekwencją i bezwzględnością a także
    merytoryczną dociekliwością) wykonanych przez profesjonalnych
    biegłych sądowych o nieposzlakowanej opinii
    - akurat ci biegli oficjalnie (złożyłem stosowne dowody)
    cierpią na cykloidalną schizofrenię
    - Sąd zna stan zdrowia biegłych, ale teraz Sąd nie rozpatruje
    tego stanu zdrowia, gdyż nie można mieszać różnych spraw;
    proszę nie odbiegać od sedna sprawy, czyli zoofilii; żyjemy
    w cywilizowanym państwie prawa, dlatego Sąd nie może pobłażać
    tak podłym zachowaniom, jak gwałcenie uchodźców!
    - jedynie podałem paczkę papierowych chustek do nosa...

    -=-

    Najlepiej zaoszczędzić na poligonach cenne paliwo -- Abramsy
    można zwiedzać bez włączania silników... Na polu walki nie
    będą używane -- zestrzeli je hipersoniczny kindżał lub inny
    Iskander?... Rakieta rozwali składy paliwa i amunicji...

    Kałachy i czołgi były dobre -- kilkadziesiąt lat temu.

    Dziś przydałaby się obrona: przeciwlotnicza, przeciwrakietowa
    i przeciwpancerna. Zamiast 250 Abramsów można kupić 30 tysięcy
    Javelinów? Ale Abramsy potrzebują: amunicji, serwisowania,
    wykwalifikowanych załóg, garaży, paliwa... Javeliny można
    po prostu rozdać zaufanym ludziom, którzy czyhaliby niemal
    dosłownie wszędzie na ,,przyjaciół'' spieszących z ,,pomocą''...
    Javeliny są małe -- trudniejsze do zauważenia/wykrycia, ale
    skutecznie strzelają na kilka kilometrów, podobnie jak ogromne
    czołgi... Po strzele łatwiej uciekać; przed strzałem łatwiej
    zaczaić się, taniej przechowywać, przenosić, składować...
    Szkolenie obsługi Javelinów jest: tańsze, szybsze, łatwiejsze...

    Abramsy nie nadają się nawet do tłumienia zamieszek -- są zbyt ciężkie.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 3. Data: 2022-03-21 16:00:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2022 13:06:04 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > zabrać pieniądze bezzwłocznie, bo nie ma dymu bez ognia, czyli
    > nie bez powodu bank zwleka z rozpatrzeniem prostego problemu.

    Tak jest.

    A tu jeszcze jedna ciekawostka - promocja Alior od 18.03,
    termin nowych srodkow 15.03.
    Czyzby pieniadza zaczelo brakowac?
    W panstwowym banku ?

> [...]
    > Powinienem był już wówczas zauważyć, że dobra obsługa Millennium
    > przewędrowała do przeszłości... Może tymczasowo, może na tak

    Mnie na razie naliczaja prawidlowo.

    > Ponoć rzeczywista inflacja w Polsce dobija 30%...
    > https://youtu.be/sr4jH-BziM8

    Zalezy na czym liczyc.

> [...]
    >
    > Jeśli niedawno płaciłem 2.38 pln za litr mleka a przed niespełna
    > rokiem 1.19 pln za litr -- mam ponad 100% inflacji rok do roku...

    Dlatego sie liczy caly koszyk.
    Ae bez lokomotyw :-(

    J.

  • 4. Data: 2022-03-22 00:18:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1dz0pexe7y1rs$....@4...net

    > Tak jest.

    > A tu jeszcze jedna ciekawostka - promocja Alior od 18.03,

    Myślałem, że od 21, ale istotnie -- od 18 marca, Promocja 22.

    > termin nowych srodkow 15.03.
    > Czyzby pieniadza zaczelo brakowac?

    Skąd taki wniosek?

    > W panstwowym banku ?

    Dlaczego on państwowy?

    > Mnie na razie naliczaja prawidlowo.

    Miałem na myśli mONdre tłumaczenia obsługantek...
    Nie zwracają mi -- więc trudno mówić o nieprawidłowościach.
    Alior co najmniej zwraca szczodrze.

    > Zalezy na czym liczyc.

    Owszem.

    > Dlatego sie liczy caly koszyk.
    > Ae bez lokomotyw :-(

    Ale być może z kolejowymi biletami... ;)

    -=-

    Zacytuję odpowiedź Millennium, maskując rzeczywistą kwotą odsetek:
    Odpowiedź na zgłoszenia: CLM000000993992 oraz CLM000001001357 - Brak
    włączenia promocji na koncie oszczędnościowym Profit.

    Bank Millennium

    21-03-2022 10:56

    Szanowny Panie,

    promocja 35. nie włączyła się na Pana koncie Profit, w wyniku
    nieprawidłowości po naszej stronie. Przepraszamy Pana za tą
    sytuację. Wypłaciliśmy na Pana konto bieżące dodatkowe odsetki
    promocyjne za okres od 27.01.2022 r. do 8.03.2022 r., kwotę
    abcdef.gh zł brutto. Kolejne promocje włączymy prawidłowo.

    Z pozdrowieniami

    WIELĄDEK MARIOLA
    Specjalista reklamacji i zapytań

    Jesteśmy dostępni 24/7
    Też kłamią -- Promocja 35 uruchomiła się, podany był sądny dzień (chyba
    15 stycznia) i saldo (chyba 1.66 pln) tegoż dnia... BTW -- w Promocji
    Matki saldo dnia sądnego wyniosło [na orbitę?] chyba 166 pln... [jakaś
    cyfrowa zmowa?]

    -=-

    Millennium ma Promocje na 60 dni, ale Alior ma lepsze na 3 miesiące
    nieco przesunięte w czasie względem Millennium...

    Który bank ma podobne Promocje?

    -=-

    W co inwestować, by mniej tracić? [i nie zdechnąć z głodu za jakiś czas]
    Czy można zarabiać na wojnie?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2022-03-22 07:01:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2022 00:18:13 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" 1dz0pexe7y1rs$....@4...net

    > Myślałem, że od 21, ale istotnie -- od 18 marca, Promocja 22.

    > Skąd taki wniosek?

    no bo wiesz - bywalo tak, ze uczestnicy poprzedniej promocji nie mogli
    brac udzialu, bywalo tak, ze trzeba bylo nie miec pieniedzy w banku
    2 tygodnie wczesniej. Tydzien.
    A tu 3 dni ...

    getin mial mniec promocje do 24 marca, a tu widze, ze od 10 nowa,
    lepsza ...

    A calkiem osobna kwestia ... tzm bankom naprawde tak zalezy, aby
    pieniadze wyplywaly i wplywaly ...

    > Dlaczego on państwowy?

    A kto wyznacza prezesa ?

    J.

  • 6. Data: 2022-03-27 01:48:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1...@4...net

    > A kto wyznacza prezesa ?

    Prezes Millennium jest wyznaczany przez państwo?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Postscriptum: Alior też nie uruchomił kolejnej Promocji... Na Reklamację
    złożoną przed ~dobą na razie nie dostałem odpowiedzi...
    Słabo bankom zależy na forsie, skoro tak poczynają... Na szczęście teraz
    już Promocja jest uruchomiona... Na nieszczęście zapomniałem o tym, że
    w poniedziałek przelałem szmal z Millennium do Aliora i przez 4 dni nie
    miałem zysku... Wkrótce wojna zabierze wszelkie zyski?... Także życie?...

    W ubikacji przepaliła się kolejna LEDka -- wstawiłem w jej miejsce 12W
    kupioną za jeden grosz... Trochę zimniejsza w barwie, ale dla równowagi ;)
    cieplejsza na termometrze, bo większej mocy... Szkoda, że nie kupiłem 7W...
    (na oko światła tyle samo -- 5 razy więcej niż trzeba) Płaciłem ;) za 10W...
    Wymiana żetonu trwała chwil kilka... Oględziny zwłok -- znacznie dłużej...

    To już druga przepalona LEDka w ubikacji. Żarówki Philipsa mocy 20W wytrzymały
    tam kilkanaście lat. Może warto dorzucić termiczne bezpieczniki? -- wyłączające
    zasilanie po osiągnięciu 65°C... Może czasowy?... Na wszelki wypadek, gdybym
    zapomniał o wyłączeniu... Na razie nie zapominam...

    Czy tutaj:
    https://shopee.pl/-gorąca-wyprzedaż--Nowa--ultra-cie
    nka-bezprzewodowa-mysz-optyczna-USB-2-4G-Odbiornikow
    a-mysz-Bezprzewodowy-komputer-%7Bduża-wyprzedaż%7D-i
    .548292191.13224798147
    warto kupować?...

    Czy warto kupić bezprzewodowe słuchawki? Najtańsze -- za 15 pln,
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-do
    kanalowe-inpods-12-11824597701 15,00pln
    czy jakie takie:
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-f9
    -tws-bt-5-0-powerbank-10024862720 33,89pln
    bądź takie:
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-bl
    uetooth-powerbank-9045806528 69,99pln
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-g0
    2-bluetooth-powerbank-9136252843 119,00pln

    Jak można kupować słuchawki w necie?...
    W Auchan nie można, bo drogo i nie wypada z uwagi na wojnę; Carrefour to teraz też
    Auchan...

  • 7. Data: 2022-03-27 10:10:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Mar 2022 01:48:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "J.F" 1...@4...net

    > Prezes Millennium jest wyznaczany przez państwo?

    Aliora.

    J.

  • 8. Data: 2022-03-28 01:12:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" c6l8a5r2ynxg$.rs7uzroi2d0f$....@4...net

    > Aliora.

    Istotnie -- pisałeś wcześniej o Aliorze...

    -=-

    Dlaczego prezes Aliora jest wyznaczany przez państwo?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2022-03-29 01:54:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t1oc9c$vcf$...@g...aioe.org

> [...]

    > zasilanie po osiągnięciu 65°C... Może czasowy?... Na wszelki wypadek, gdybym
    > zapomniał o wyłączeniu... Na razie nie zapominam...

    Czary jakie czy co?... Wczoraj padła kolejna COBka -- ta, którą już raz
    wymieniłem... Teraz mam dwie po 12W -- zdecydowanie za dużo światła...

    Nie przegrzała się -- raczej zintegrowany zasilacz dał za duże napięcie...
    Przekonałem się o tym za późno -- tym zasilaczem spaliłem po chwili naraz
    aż trzy inne moduły połączone szeregowo... Dokładniej -- w każdym padły po
    dwie LEDki SMD; następnie jeszcze dowaliłem tak, że w jednym z nich (po
    zmostkowaniu spalonych LEDek) padły wszystkie pozostałe LEDki...

    Moduły były drogie -- ponad stówka za jeden...
    COBki 10W ze zintegrowanymi zasilaczami 230 V były
    jeszcze droższe -- chyba po 3 i pół stówy za COBkę...

    COBki 12W ze zintegrowanymi zasilaczami 230 V były po jednym groszu...
    [cena dobra -- ale czy jakość też dobra?]

    Dlaczego padały po dwie naraz? Bo były po dwie równolegle łączone...
    Dziesięć par połączonych szeregowo, ale w parze -- dwie równolegle...
    [celowa złośliwość?]

    Ale dlaczego naraz po dwie w każdym module, skoro moduły były
    połączone szeregowo?

    Dlaczego byłem aż tak głupi, że nie sprawdziłem napięcia przed
    eksperymentem, dlaczego naraz podłączyłem aż trzy moduły?...

    Jak długo pożyją wstawione niedawno LEDki 12W?...

    -=-

    10W LED COB w łazience świeci najdłużej ze wszystkich -- na najmniejszym
    radiatorze z najmniejszą ilością powietrza wokoło radiatora... Kąpię się
    znacznie dłużej niż... Przebywam w WC...

    Akurat w łazience przydałoby się więcej niż 10W...
    Oczywiście w łazience mam też inne źródła światła...

    -=-

    Ogólnie LEDKi z AliExpress są marnej jakości!
    (nie wszystko jest makabrycznie złe, ale prawie wszystko)
    Oczka to też jakaś pomyłka w czasach LEDek -- znacznie lepsze są listwy itp...

    -=-

    Zintegrowane zasilacze COBek mają zaznaczone L i N na
    wejściu 230V -- czy odwrotne połączenie może coś uszkodzić?

    -=-

    Do ubikacji wystarczyłyby dwie LEDki po 7W -- ale takich nie mam.
    Dwie po 5W -- to trochę za mało. Gdy zamówię 7W -- Chińczyk chętnie
    przyśle 3W, lub nawet niepełne 3W...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2022-03-29 10:24:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 01:54:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" t1oc9c$vcf$...@g...aioe.org

    > Czary jakie czy co?... Wczoraj padła kolejna COBka -- ta, którą już raz
    > wymieniłem... Teraz mam dwie po 12W -- zdecydowanie za dużo światła...

    Ja mam w toalecie 6W LED z ikei, kupiony X lat temu.
    Na toalete w sam raz.
    A nie, przepraszam, juz mam cos innego, bo te wsadzilem gdzie indziej.

    Ale twoja 12W moze za mocna - i jesli chodzi o ilosc swiatla, i
    trwalosc.

> [...]
    > dwie LEDki SMD; następnie jeszcze dowaliłem tak, że w jednym z nich (po
    > zmostkowaniu spalonych LEDek) padły wszystkie pozostałe LEDki...

    Kombinator :-)

    > Moduły były drogie -- ponad stówka za jeden...
    > COBki 10W ze zintegrowanymi zasilaczami 230 V były
    > jeszcze droższe -- chyba po 3 i pół stówy za COBkę...

    A Ledowka w ikei kosztowala kilkanascie zl.
    Dzis bym kupil jakies za kilka ...

> [...]
    >
    > Dlaczego padały po dwie naraz? Bo były po dwie równolegle łączone...
    > Dziesięć par połączonych szeregowo, ale w parze -- dwie równolegle...

    Jakas tam normalnosc.
    Ale czemu dwie w parze polecialy - prad widac byl dobry, skoro inne
    nie polecialy.

    No chyba, ze zepsula sie jedna LED, czy z wady fabrycznej czy z pracy
    na granicy/przegrzania, caly prad poszedl drugą, wiec ta poleciala
    szybko.

    > Ale dlaczego naraz po dwie w każdym module, skoro moduły były
    > połączone szeregowo?

    Moze wcale nie tak naraz.

    > Dlaczego byłem aż tak głupi, że nie sprawdziłem napięcia przed
    > eksperymentem, dlaczego naraz podłączyłem aż trzy moduły?...

    Leniwość. Sie msci :-)

> [...]
    > znacznie dłużej niż... Przebywam w WC...
    >
    > Akurat w łazience przydałoby się więcej niż 10W...

    W zaleznosci od wielkosci łazienki i efektywnosci tego COB.

    Ale jak ci brakuje ... wstaw dwa :-)