  • 1. Data: 2022-03-07 22:33:17
    Temat: Hrywna - kurs wymiany (uwaga - matematyka)
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Artykuł w Business Insider
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/ukraincy-w
    ymieniaja-walute-tlumy-przed-kantorem-w-centrum-wars
    zawy/286cn8x

    Kantor Tavex ma taką ofertę:
    "Kup ukraińską hrywnę [...]
    W związku z tym ustawiliśmy sztywny kurs 9 PLN za 100 UAH"

    Dziennikarzowi z Business Insider wyszło, że to 9 UAH za 1 PLN. Jak on
    to wyliczył?

  • 2. Data: 2022-03-07 22:44:34
    Temat: Re: Hrywna - kurs wymiany (uwaga - matematyka)
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dąbrowski <n...@a...pl> writes:

> [...]
    > W związku z tym ustawiliśmy sztywny kurs 9 PLN za 100 UAH"
    >
    > Dziennikarzowi z Business Insider wyszło, że to 9 UAH za 1 PLN. Jak on

    Po prostu się mylnął.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2022-03-08 10:30:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 7 marca 2022 o 22:33:22 UTC+1 Dąbrowski napisał(a):
> [...]
    > W związku z tym ustawiliśmy sztywny kurs 9 PLN za 100 UAH"
    >
    > Dziennikarzowi z Business Insider wyszło, że to 9 UAH za 1 PLN. Jak on

    No ale co dziwnego?
    9PLN za 100UAH - 1PLN za 11,11UAH.
    9UAH za 1PLN - 81UAH za 9PLN.
    Przecież to kantor.

    Czy może jednak napisał, że 1 PLN za 9UAH?

  • 4. Data: 2022-03-09 15:22:06
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    > Czy może jednak napisał, że 1 PLN za 9UAH?

    Tak właśnie napisał. Cytat z artykułu:"Przed jednym z kantorów sieci
    Tavex, która kilka dni temu zapowiedziała wymianę pieniędzy bez marży,
    ustawiła się długa kolejka. Zgodnie z zapowiedziami sieć ustaliła kurs
    wymiany na 9 hrywien za złotego"

  • 5. Data: 2022-03-09 15:36:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2022 15:22:06 +0100, Dąbrowski wrote:

> [...]
    > Tavex, która kilka dni temu zapowiedziała wymianę pieniędzy bez marży,
    > ustawiła się długa kolejka. Zgodnie z zapowiedziami sieć ustaliła kurs

    Ryzykanci?
    Czy jeszcze sie hrywny sprzedają?

    J.

  • 6. Data: 2022-03-09 16:21:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 marca 2022 o 15:22:44 UTC+1 Dąbrowski napisał(a):
> [...]
    > Tavex, która kilka dni temu zapowiedziała wymianę pieniędzy bez marży,
    > ustawiła się długa kolejka. Zgodnie z zapowiedziami sieć ustaliła kurs

    "9 hrywien za złotego" to absolutnie nie jest to samo co "1 złoty za 9 hrywien".

  • 7. Data: 2022-03-09 16:26:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > "9 hrywien za złotego" to absolutnie nie jest to samo co "1 złoty za 9 hrywien".

    No popatrz :) Tak jak pisałem, pewnie mu się mylnęło.
    KJ