  • 1. Data: 2022-03-07 21:29:35
    Temat: Zastanawia mnie jak zarabiają kantory
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Jest dzień 1 luty kurs waluty WWW to 4,95 skup 5,05 sprzedaż
    Przyszedł klient sprzedał 1000 - dostał 4950
    mija tydzień kursy spadły wyglądają tak:
    4,05 - 4,15
    przychodzi klient chce kupić 1000, to jak ? kantor sprzeda ze stratą ?
    czy powie klientowi, że nie ma i czeka na lepsze czasy, aż kurs wzrośnie ?

    --
    BGTRDS133

  • 2. Data: 2022-03-07 21:46:20
    Temat: Re: Zastanawia mnie jak zarabiają kantory
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-07 o 21:29, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > przychodzi klient chce kupić 1000, to jak ? kantor sprzeda ze stratą ?
    > czy powie klientowi, że nie ma i czeka na lepsze czasy, aż kurs wzrośnie ?

    Sprzeda mu ten tysiąc, który kupił za 4,05.

  • 3. Data: 2022-03-07 21:51:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 7 marca 2022 o 21:29:38 UTC+1 Henryk Hajdan napisał(a):
> [...]
    > przychodzi klient chce kupić 1000, to jak ? kantor sprzeda ze stratą ?
    > czy powie klientowi, że nie ma i czeka na lepsze czasy, aż kurs wzrośnie ?

    A gdzie widziałeś taki tygodniowy spadek (poza bitcoinem)?
    Czy to jakieś teoretyzowanie równe "bankowej kreacji pieniądza"?

  • 4. Data: 2022-03-07 23:18:01
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Sprzeda mu ten tysiąc, który kupił za 4,05.

    Jeżeli ma w miarę zbilansowany obrót...

    Ale może mieć pozycje np. na Forexie. Klient sprzedał 1000 za 4950
    a kantor niezwłocznie opycha to za 4999,5. Podobnie gdy klient przy
    kursach kantorowych 4,05-4,15 kupuje za 4,15 kantor odkupuje na
    rynku za 4,1005. Teoretycznie bo dochodzą koszty prowadzenia,
    transakcyjne, utrzymania pozycji. Sieci kantorów na to stać.
    Są kantory, które gdy nie ma paniki na walutach miały spread
    na EUR i USD ok. 2gr. Teraz te same około 10-15gr bo duża
    zmienność a płynność też nie musi być idealna.
    Inną sprawą jest lokalna chwilowa dostępność gotówki w kasie,
    bo może którejś zabraknąć.

    Arek

  • 5. Data: 2022-06-09 10:53:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przychodzi klient chce kupić 1000, to jak ? kantor sprzeda ze stratą ?
    > czy powie klientowi, że nie ma i czeka na lepsze czasy, aż kurs wzrośnie ?

    Nie wydaje mi się, aby to się tak odbywało. Raczej mają jakąś umowę z
    bankiem, że jak od kogoś kupili 1000, to 1000 (albo na przykład 800)
    deklarują w danej chwili do sprzedania bankowi. A za tydzień jak ktoś
    kupuje 1000, to 1000 (albo 800) kupują z banku po odpowiednim kursie. I
    wyobrażam sobie, że jest to odpowiednio zinformatyzowane (że dzieje się
    to w chwili dokonywania transakcji z klientem, tak aby nawet godzinowe
    zmiany kursów nie prowadziły do bankructwa).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2022-06-09 11:47:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2022 21:29:35 +0100, Henryk Hajdan wrote:
> [...]
    > przychodzi klient chce kupić 1000, to jak ? kantor sprzeda ze stratą ?
    > czy powie klientowi, że nie ma i czeka na lepsze czasy, aż kurs wzrośnie ?

    Nie powie, bo klient pojdzie do kantoru obok :-)

    Kantor powinien wtedy sprzedac te WWW po 5.05, a teraz sprzedac ci po
    4.15 te waluty, ktore kupil niedawno po 4.05.
    Ewentualnie z uwagi na ryzyko kursowe powiekszyc widelki/spread.

    Gdzies tam jest jednak bufor, ktory kantorowiec musi przechowywac.
    To na tym mogl stracic ... lub zyskac.
    A i tak - w jednej walucie straci, to w drugiej moze zyskac :-)

    J.