  • 81. Data: 2022-03-15 00:55:38
    Temat: Re: nowe stanowisko KNF w sprawie liczenia zdolności kredytowej
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > poniedziałek, 14 marca 2022 o 03:11:50 UTC+1 Animka napisał(a):

    > Animko droga, to grupa banki, ale małżeństwo nie jest i nigdy nie było kredytem
    wziętym "na odległość",
    > że można je tak sobie "do 7 dni unieważnić".
    > Sąd może "unieważnić" małżeństwo - czyli zrobić tak, jakby nigdy nie zostało
    zawrate - ale tylko na podstawie ściśle określonych przesłanek.
    > Chyba że ukrywany alkoholizm uznamy za chorobę psychiczną - ale wtedy tak czy siak
    potrzebny jest sąd i nie ma mowy
    > o 7 dniach do namysłu ("do namysłu" jest co najmniej miesiąc i dzień, które muszą
    minąć od zapisania się na ślub do ślubu).

    > No to pecha miała, ale jak widać aż tak głupia nie była.

    > Raczej wszystko zmyślone, ale historia ładna, w sam raz na kurs przedmałżeński.

    Chodzili ze sobą tylko pół roku. Po śubie lubiy przychodzic do ich
    nowego mieszkania jej koleżanki. Każda się w nim kochała, a jego żona
    jakoś nie zdawała sobie z tego sprawy.
    Fakt, że ta gupia mężatka już po rozwodzie po paru latach wyjechała
    sobie do rodziny w Stanach i tam poznała normanego chłopaka. Wzięli
    ślub, mają dziecko i są szczęśliwi.
    AMEN

    --
    animka

  • 82. Data: 2022-03-15 09:56:27
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.03.2022 o 18:13, J.F pisze:

    > A dlaczego? Moze mam inne poglady.

    no pewnie, świadomie podejmujesz decyzje, ale taka sytuacja:

    małżeństwo, facet 80% dochodów, kobieta reszta, oferta polisy
    przedstawiona, ale po co, nas to nie dotyczy 100 zł miesięcznie przy
    dochodach >16kzł to za dużo, nas nie stać

    facet umiera, kobieta ma spłacać kredyt z ratą wyższą niż jej dochody,
    nieruchomości sprzedać nie może (nie od razu) więc składa reklamację na
    doradcę, że nie poiwedział, nie ostrzegał, oni tak naprawde to chcieli
    się ubezpieczyć
    w sprawę zaangażowany prawnik i wszystko to wina doradcy, który na
    szczęście te ich odmowy miał udokumentowane

    granica pomiędzy oferowaniem, pokazaniem a wciskaniem jest niestety
    cienka i płynna

    po kilku podobnych akcjach dawałem klientom oświadczenie do podpisania,
    że oferta ubezpieczeniowa została im przedstawiona i ŚWIADOMIE z niej
    rezygnują + rozumieją ew. konsekwencje

    > A bank wcisnal. Polisa moze i nieobowiazkowa, ale promocyjne znizki w
    > kredycie tez nieobowiazkowe.

    tak jak piszesz

    > Bank zapewne wymaga kwoty na calosc ... ale polisa jest na osobe czy
    > na osoby zbiorczo? Bo jak dwie osoby, to i dwie skladki ...
    > przynajmniej tak sie wydaje ...

    nie ma reguły, jeden wymaga tylko na 25% kwoty, inne w określonych
    okolicznościach np. dla singli itp...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 83. Data: 2022-03-15 10:16:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2022 09:56:27 +0100, Robert_DF wrote:

> [...]
    > dochodach >16kzł to za dużo, nas nie stać
    >
    > facet umiera, kobieta ma spłacać kredyt z ratą wyższą niż jej dochody,

    Oczywiscie moze tak byc, ale moze np nie masz zony ani dzieci.
    I jest ci wszystko jedno, co bedzie po smierci.
    Albo żona zołza i chetnie zostawisz z kłopotem :-)

    Jest jeszcze druga strona medalu - wypadek, zyjesz, ale np
    sparalizowany. Nie mozesz zarabiac.
    I co polisa na to?

    > tak jak piszesz

    Czyli wciskal.
    No dobra - dla dobra klienta.
    I swojego dobra :-)

    > nie ma reguły, jeden wymaga tylko na 25% kwoty, inne w określonych
    > okolicznościach np. dla singli itp...

    Liczy na to, ze zona z dwojką malych dzieci bedzie splacac ?

    No nic mnie tylko o te skladke chodzi.
    Dwie osoby, to jakby ryzyko smierci rosnie.

    J.

  • 84. Data: 2022-03-15 11:39:14
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.03.2022 o 10:16, J.F pisze:

    > Oczywiscie moze tak byc, ale moze np nie masz zony ani dzieci.
    > I jest ci wszystko jedno, co bedzie po smierci.
    > Albo żona zołza i chetnie zostawisz z kłopotem :-)

    może, ale jak się coś wydarzy to dlaczego ww. wini za wszystko doradcę,
    bank, system?

    > Jest jeszcze druga strona medalu - wypadek, zyjesz, ale np
    > sparalizowany. Nie mozesz zarabiac.
    > I co polisa na to?

    dostajesz wypłatę jeżeli miałeś odpowiedni zakres

    > Czyli wciskal.
    > No dobra - dla dobra klienta.
    > I swojego dobra :-)

    nie wcisnął, klient nie chce to nie bierze, może pakiet albo nie, tylko
    jak się zabije, umrze, spadnie z dachu i nie może pracować to niech nie
    zwala winy na wszystkich wokoło!

    > Liczy na to, ze zona z dwojką malych dzieci bedzie splacac ?

    nie, że szybko sprzeda (poniżej ceny rynkowej) a polisa uzupełni "stratę"

    > No nic mnie tylko o te skladke chodzi.
    > Dwie osoby, to jakby ryzyko smierci rosnie.
    >
    > J.

    nie, jest rozłożone na dwóch

  • 85. Data: 2022-03-15 11:57:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2022 11:39:14 +0100, Robert_DF wrote:

    > może, ale jak się coś wydarzy to dlaczego ww. wini za wszystko doradcę,
    > bank, system?

    > dostajesz wypłatę jeżeli miałeś odpowiedni zakres

    A jaki zakres ma to wciskane przez bank?

    > nie wcisnął, klient nie chce to nie bierze, może pakiet albo nie, tylko
    > jak się zabije, umrze, spadnie z dachu i nie może pracować to niech nie
    > zwala winy na wszystkich wokoło!

    I niech nie narzeka na wyzsza prowizje/marżę :-)

    > nie, jest rozłożone na dwóch

    Mowisz, ze szansa wypadku sie wyklucza?
    Jak jedna osoba np przechodzi przez ulice, to druga nie robi wtedy nic
    niebezpiecznego ?

    J.

  • 86. Data: 2022-03-19 14:50:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-03-12 o 13:04, Zdzichu500 pisze:
    > Witam

    > W większości tak. Nawet znajomy prowadzący firmę budowlaną mówił, że nie
    > chcą pracować na czarno ani mieć na umowie np. minimalnej a resztę "pod
    > stołem". Takie czasy się już skończyły. Ale to było przed wojną. Teraz
    > może być inaczej.

    U moich kontrahentów UA pracują masowo, wszystko na czarniutko od
    początku do końca. Tak było przed wojną i tak jest teraz. Pracują jako
    stolarze, malarze, kierowcy itp. więc taką pracę zawsze znajdą, jak nie
    na budowach nowych bloków, to przy remontach starych - a tu jest
    prawdziwa potrzeba i sens robienia oraz braki rąk do pracy.

    Ale nie o to chodzi.
    Chodzi o to, że ceny mieszkań są wprost proporcjonalne do zdolności
    kredytowej społeczeństwa. To samo mieszkanie staje się warte o połowę
    więcej, kiedy to Kowlaski może uzyskać o połowę większy kredyt - po
    poluzowano politykę. Więc Kowlaski powinien w końcu zrozumieć, że dopóki
    jest Kowlaskim, to zawsze go będzie stać na mniejwięcej trzy pokoje.
    Tylko, że czasem to będzie w kredycie 110% na 40 lat "denominowanym" w
    CHF (jak w okolicach 2006), a czasem przy wkładzie własnym 20% i
    kredycie w zł na 30 lat (jak obecnie). Im bardziej daje się wziąć
    łatwiej większy kredyt, tym bardziej cenowy pociąg z mieszkaniami
    odjeżdża. Jednak przy rozbuchanej akcji kredytowej powstają kolejne
    patologie, jak zabudowywanie wszystkiego co się da i się nie da - bo
    kredyty biorą i kupują "na inwestycję" rzesze Kowlaskich, którzy
    mieszkania/domu nie potrzebują, ale jak można, to trzeba. Urban sprawl,
    smogoza, samochodoza i kolejne fazy płaczu, żeby ratować a to
    frankowiczy, a to złotówkowiczy, a to tych, co byli frankowiczami, a
    stali się złotówkowiczami i wpadli z deszczu pod rynnę.