  • 1. Data: 2022-03-07 22:59:03
    Temat: Credit Agricole zmiana zlecenia stałego
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    CA24 zmiana kwoty zlecenia stałego. Przychodzi SMS z kodem
    ze starą kwotę zlecenia. Pozostałe informacje (dzień, nr kodu,
    nr rach.) zgodne. W zleceniach kwota zmienia się poprawnie
    na nową, tak też się się realizuje.
    Dlaczego w SMS jest stara kwota?

    Arek

  • 2. Data: 2022-03-08 18:40:53
    Temat: Re: Credit Agricole zmiana zlecenia stałego
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

> [...]
    > ze starą kwotę zlecenia. Pozostałe informacje (dzień, nr kodu,
    > nr rach.) zgodne. W zleceniach kwota zmienia się poprawnie

    a) Nie opłacili należycie informatyka; b) Informatyk nienależycie
    wykonał pracę.

    Howgh!

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2022-03-08 21:18:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 7 marca 2022 o 22:59:06 UTC+1 Arek napisał(a):
> [...]
    > ze starą kwotę zlecenia. Pozostałe informacje (dzień, nr kodu,
    > nr rach.) zgodne. W zleceniach kwota zmienia się poprawnie

    Zlecnie stałe było na kwotę 100 zł zmieniasz na 120zl.
    Może tak: "zmiana kwoty zlenia stałego na kwotę 100zl z rachunku...."

  • 4. Data: 2022-03-10 00:36:30
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    ups.com...

    >Zlecnie stałe było na kwotę 100 zł zmieniasz na 120zl.
    >Może tak: "zmiana kwoty zlenia stałego na kwotę 100zl z rachunku...."

    "Zmiana zlecenia stalego z (nr rach.) na (nr rach.). Kwota 100,00 PLN. Haslo
    nr 3 z dnia 2022-03-07 12345678. Credit Agricole."

    Kwota jest z przed zmiany.
    "sprawa przekazana do jednostki która zweryfikuje sprawę." Czekam.

    Kwot w SMS-ach w ogóle mogłoby nie być bo to wrażliwa
    informacja a SMSy nie są dobrze chronione. Zresztą oszust może
    przesunąć przecinek i nie wszyscy zauważą. Ważniejsze są nr rachunków,
    te trudniej podmienić na sensowne.

    Arek

  • 5. Data: 2022-03-10 11:23:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 00:36:30 +0100, Arek wrote:

> [...]
    >
    > Kwot w SMS-ach w ogóle mogłoby nie być bo to wrażliwa
    > informacja a SMSy nie są dobrze chronione.

    Tym niemniej sa one tu kluczowe.
    Jak ci zalezy ... przejdz na autoryzacje przez apke.

    Ale to sms informacyjne, czy z haslem?

    Bo jak sie ktos dobierze do sms z haslami, to i ukrasc moze.

    > Zresztą oszust może
    > przesunąć przecinek i nie wszyscy zauważą. Ważniejsze są nr rachunków,
    > te trudniej podmienić na sensowne.

    No chyba, ze ci sie hacker dobierze do konta w jednym banku,
    a potem trzeba cie tylko sprowokowac do zasilenia.

    mowisz, ze mozna nie zauwazyc roznicy miedzy 100,00 a np 100.000
    ?
    Kropka tysieczna ... ale banki jej chyba nie stosuja?

    J.

  • 6. Data: 2022-03-10 16:12:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Grzexs <g...@w...plx> writes:

    > a) Nie opłacili należycie informatyka; b) Informatyk nienależycie
    > wykonał pracę.

    Nie, nie. Jakiś analityk tak zlecił "informatykowi".
    KJ

  • 7. Data: 2022-03-10 16:54:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 16:12:55 +0100, Kamil Jońca wrote:

    > Nie, nie. Jakiś analityk tak zlecił "informatykowi".

    Malo prawdopodobne.

    Programista sie pomylil, choc moze analityk sie pomylil,
    a teraz odkrecenie tego to z pol roku potrwa :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-03-10 22:27:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Tym niemniej sa one tu kluczowe.

    Kluczowe jest unikanie przesyłania danych wrażliwych i wcale
    nie niezbędnych. Zakładając, że zafałszuje tylko kwotę - głupi
    kawał, ale żeby ukraść trzeba podmienić numer.
    Miałem na myśli również wycieki historycznych SMS-ów, kwoty
    o czymś mogą świadczyć... Operatorzy mieli jakiś problem
    z ich kasowaniem - vide publikacje w aferze Rywina lub
    publiczne żądanie prokuratora udostępnienia ich z okresu po
    którym powinny być bezpowrotnie usunięte (żądał bo wcześniej
    dostawał bez gadania, czyli nie kasowali...).
    W Polsce w praktyce wyciekają różne wrażliwe dane - niedawno
    który poseł i członek rządu szczepiony przeciw Coronie...

    > Jak ci zalezy ... przejdz na autoryzacje przez apke.

    jak se smartfona kupie...

    > Ale to sms informacyjne, czy z haslem?

    Wynika z jego treści.

    > Bo jak sie ktos dobierze do sms z haslami, to i ukrasc moze.

    Teroretycznie tak. Zasada minimalizacji ew. strat.
    Uważam, że karty z kodami były lepsze, wyciec mogły z wiadomego
    miejsca - z banku, i o ile nie stosowali hash-ów.

    > No chyba, ze ci sie hacker dobierze do konta w jednym banku,
    > a potem trzeba cie tylko sprowokowac do zasilenia.

    Trzeba mieć czym. I sprowokować i zasilić...

    > mowisz, ze mozna nie zauwazyc roznicy miedzy 100,00 a np 100.000
    > ?

    Jeżeli część nie zwraca uwagi na nr rachunków to i na kwotę
    pobieżnie. Jak się podmieni jedno i drugie, przy czym kwotę
    zamiast np. 554,27 na 5542,7 to robi różnicę.

    > Kropka tysieczna ... ale banki jej chyba nie stosuja?

    W Polsce nie powinny, norma jest, że przecinek, ew. spacja po
    tysiącach. W czasach "papierowych" wydruki widywałem różne.
    Kiedyś widziałem historię zassaną w .csv w której rachunki
    beneficjentów były w zapisie "naukowym" (wbrew praktyce -
    liczby też powinny być tekstowo) czyli w rodzaju 5,2149027e+25,
    końcówka numeru przepadała. Excel może domyślnie przekręcić
    przy wyświetlaniu (trzeba ręcznie format komórki wymusić)
    ale edytor tekstowy pokazał, że to tak naprawdę.

    Arek

  • 9. Data: 2022-03-10 22:39:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 10 marca 2022 o 22:27:42 UTC+1 Arek napisał(a):
    > ...."

    O tym właśnie pisałem
    Wg mnie:
    Żebyś jako klient zidentyfikował którego zlecenia zmiana dotyczy podali "stara"
    kwotę.
    Nowej, "wrażliwej" nie podali.
    Dodatkowo skoro podali "stara* kwotę to się uwiarygodnili.

  • 10. Data: 2022-03-17 20:17:20
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    ups.com...

    >O tym właśnie pisałem
    >Wg mnie:
    >Żebyś jako klient zidentyfikował którego zlecenia zmiana dotyczy podali
    >"stara" kwotę.

    Wiadomo, które zlecenie modyfikowane (rach. beneficjenta). Gdyby było:
    "Zmiana zlecenia stalego w kwocie 100,00 PLN z (nr rach.) na (nr rach.)."
    wtedy byłoby bardziej sensownie.

    >Nowej, "wrażliwej" nie podali.

    Wg mnie każda wrażliwa...

    >Dodatkowo skoro podali "stara* kwotę to się uwiarygodnili.

    Może taki zamiar, lecz w odpowiedzi o uwiarygodnieniu nie napisali.
    Potwierdzili, że SMS-y prawidłowe, w przypadku modyfikacji zleceń tak
    to działa. Przyjmuję do wiadomości, że ten typ tak ma i że zrobili to
    świadomie (lub przynajmniej mają już tego świadomość...).

    Pisałem, bo wydawało mi się, że kiedyś w CA przysyłali nową?
    Ciekawe jak w innych bankach?

    Arek