  • 21. Data: 2006-09-24 15:52:33
    Temat: Re: Zlecenie Stale rachunki
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > zadzwoń najpierw do świadczeniodawców i zapytaj ich czy realizują
    > polecenie zapłaty.

    Dokładnie. Bo może się okazać, że już po pierwszym telefonie wrócisz do
    zlecenia stałego w PekaoSA.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 22. Data: 2006-09-24 17:58:51
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-24 17:35, osobnik witek stwierdził, iż:

    > A co fakt udostępniania PZ ma do tego, że są to media?

    A co ma telewizor do kaktusa?

    > Ty jesteś idiota, czy tylko na takiego wyglądasz?

    Fakt, nie przewidziałem, że nie potrafisz czytać.

    > Na księzyć też się lata za darmo, z biurami podróży, którę mają w TOiP
    > wpisane zero.

    Które to są?

    > Banki mają zwykle jakieś nazwy, może potrafisz wymienić chociaż jedną z
    > zerem w odpowiedniem pozycji.

    ING, Multibank, Millennium, BPH, mBank, Citibank Handlowy. Praktycznie
    każdy. Wystarczy wejść na www.nazwatwojegobanku.pl (albo com.pl, jakbyś
    i z tym miał problem) i sprawdzić TOiP.

    > No tak, z językim polskim to u ciebie ciężko.

    U ciebie ciężko jest z myśleniem.

    > Pytam się po co mam iść z rachunkiem do banku i jeszcze mówić że chcę
    > opłacać w ten sposób rachunki.

    A gdzie tak napisałem?

    > Chyba po to, że pani w banku zrobiła wielki wytrzeszcz oczu ze zdziwienia.
    > Po pierwsze po co mam iść do banku z rachunkiem, po drugie co to znaczy
    > w TEN SPOSÓB opłacać rachunki.

    Mnie pytasz? Kłopoty masz nie tylko z czytaniem, ale i ze wzrokiem?

    > W jaki sposób? latać na pocztę?
    > Co ma zrobić babka w banku jak przychodzi klient kładzie rachunke na
    > blacie i mówi. "ja chcę w ten sposób opłacać rachunki."

    Może przerzuć się na jakiegoś prostszego newsreadera, skoro masz
    problemy z Thunderbirdem?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 23. Data: 2006-09-24 21:31:13
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > Co ma zrobić babka w banku jak przychodzi klient kładzie rachunke na
    > blacie i mówi. "ja chcę w ten sposób opłacać rachunki."

    Pracownicy banku znają produkty, które sprzedają /m.in. polecenie
    zapłaty i zlecenia stałe/ i są po to aby klientom wyjasniać
    wątpliwości i im pomóc. Polecenie zapłaty /PZ/ i zlecenia stałe
    /ZS/ to są typowe produkty bankowe dla klientów detalicznych.Jeżeli
    przychodzi klient do banku i mówi "ja chcę w ten sposób opłacać
    rachunki." to zadaniem pani w banku jest wytłumaczyć klentowi jaki
    formalności musi dopełnić.

    Nie przesadzacie trochę?! Przecież PZ i ZS to nic nadzwyczjanego.
    Wystarczy wypełnić trochę rubryczek i wrazie czego zapytać w banku,
    jak jest się niezbyt kumaty w arkanach bankowwości ;-)

    Nie rozumiem Twojego powyższego postu - na forum parę osób Ci już
    wyłożył kawę na ławę. Bez przesady.

    MARIO

  • 24. Data: 2006-09-25 01:16:33
    Od: "Kris Kris" <k...@g...pl>

    Kris Kris <k...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy w PL bankach jest taka opcja ze otwieram konto wplacam
    > pieniazki i rachunki gaz/woda/prad/ itd sa oplacane automatycznie ?

    a teraz pomyslalem ze motyw nie wypali poniewaz
    dom bedzie zamkniety i inkasent nie bedzie mial wgladu w liczniki ?
    nie moge wylaczyc pieca gazowego musi byc na tzw. zamrazaniu :) jakies pomysly ?
    czy zrobia jakas prognoze

  • 25. Data: 2006-09-25 02:53:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Kris Kris wrote:

> [...]
    > nie moge wylaczyc pieca gazowego musi byc na tzw. zamrazaniu :) jakies pomysly ?

    jezu ludzie.
    A nie prościej zadzwonić do gazowni i się dowiedzieć?
    Przecież nie ty pierwszy wyjeżdżasz.

  • 26. Data: 2006-09-25 04:53:18
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    m...@g...com wrote on 2006-09-24 17:47:
    > Aha, czyli działa tak jak takie polecenie zapłaty, tylko troche bardziej
    > skomplikowanie?
    Działa prawie tak samo - masz zapłacone rachunki w terminie. Różnica
    polega na sposobie uruchamiania tego. W poleceniu zapłaty wypełniasz
    wniosek i wysyłasz dwa egzemplarze do świadczeniodawcy
    (gazownia/elektrownia), tez już kontaktuje się z bankiem.
    W zleceniu stałym ze zmienną kwotą (i terminem) składasz zlecenie w
    banku (żeby płacili zgodnie z przysłanymi fakturami) oraz drugie u
    świadczeniodawcy - żeby wysyłali kopię/oryginał faktury do banku.
    Gazownia/elektrownia zawsze wysyła dwa egzemplarze faktury (kopia i
    oryginał) - jeden do Ciebie, drugi do banku, ale nie pamiętam co gdzie
    idzie.
    Zaletą zlecenia stałego jest to, że nie wszystkie firmy obsługują
    polecenie zapłaty, wadą - nie wszystkie banki to mają.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 27. Data: 2006-09-25 08:53:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl> wrote in message

    > W zleceniu stałym ze zmienną kwotą (i terminem) składasz zlecenie w
    > banku (żeby płacili zgodnie z przysłanymi fakturami) oraz drugie u
    > świadczeniodawcy - żeby wysyłali kopię/oryginał faktury do banku.

    Przeciez to jest zwykle polecenie przelewu. Ty upowazniasz bank zeby je
    zlecal w twoim imieniu. Ciekaw jestem jak brzmi tresc takiej
    dyspozycji/upowaznienia, bo co mam wrazenie, ze jak pracownik banku przesle
    za duzo kasy, to bank moze sie wypiac i powiedziec zeby klient sam sobie
    odkrecal nadplate, w przypadku Direct Debit klient ma mozliwosc jego
    odwolania w ciagu 30 dni od jego realizacji. Zaleta Direct Debit jest
    jeszcze to, ze w przypadku zmiany rachunku wierzyciela nie trzeba nic robic.
    Kasa po prostu wedruje na inny rachunek. Zwykle rowniez w przypadku braku
    srodkow na rachunku w danym dniu wierzyciel moze sprobowac ponownego
    obciazenia rachunku, w tym tak zwanym stalym zleceniu nie ma takiej
    funkcjonalnosci.

    MK

  • 28. Data: 2006-09-25 12:00:15
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    MK wrote:
> [...]
    > za duzo kasy, to bank moze sie wypiac i powiedziec zeby klient sam sobie

    Nie.
    To bank odkręca bo wykonał coś do czego nie był upoważniony.
    A upoważniony był do przelania pieniędzy w dacie i kwocie wskazanej na
    rachunku, a tego nie zrobił i za to odpowiada.

> [...]
    > srodkow na rachunku w danym dniu wierzyciel moze sprobowac ponownego
    > obciazenia rachunku, w tym tak zwanym stalym zleceniu nie ma takiej

    zgadza się.
    polecenie zapłaty idzie elektronicznie, więc dopóki to my nie zmienimy
    rachunku to wszystko działą.
    w zleceniu stałym brak kasy na rachunku oznacza niewykonanie zlecenia.
    Ale to nie problem banku tylko klienta.

  • 29. Data: 2006-09-25 16:42:17
    Od: "Kris Kris" <k...@g...pl>

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał(a):

    > y ?
    > >
    > jezu ludzie.
    > A nie prościej zadzwonić do gazowni i się dowiedzieć?
    > Przecież nie ty pierwszy wyjeżdżasz.

    pewnie ze prosciej ale jestem dawno na innym kontynencie dzwoniac tam pani
    powiedziala ze nie umie mi pomuc zeby przyszedl do Boku :) swojego.
    "Jezu" robie piekne byki ale szacunek mam

  • 30. Data: 2006-10-01 11:28:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 01:16:33 +0000 (UTC), "Kris Kris"
    <k...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >nie moge wylaczyc pieca gazowego musi byc na tzw. zamrazaniu :) jakies pomysly ?

    Wtedy wystawiają rachunek uśredniony, wg średniej za ostatnie 3 miesiące czy
    podobnie. Zwykle po kilkukrotnej nieudanej próbie odczytu liczników wysyłają
    jakieś pismo, żeby przesłać aktualny ich stan. Powinieneś więc znaleźć kogoś,
    kto załatwi to raz na parę miesięcy.