  • 1. Data: 2006-09-23 15:38:00
    Temat: kredyt bud.-mieszkaniowy, finansowanie w 100%, ktoś brał ostatnio ?
    Od: "WuTomek" <w...@p...fm>

    Witam,
    temat wałkowany, ale stosunkowo świeżych _konkretów_ odnoszących sie do
    mojej sytuacji doszukać się trudno.
    Wartośc nieruchomości ok. 500k PLN, na tyle samo chcę kredyt w CHF (a niech
    tam, zaryzykuję, może rzad się rozleci i nie wtopię:) za jakiś miesiąc chcę
    złożyć wniosek . Mam w tej chwili wpłaconą na mieszkanie zaliczkę 50kPLN
    (spłacana pożyczka), którą chcę refinansować przyszłym kredytem hipotecznym
    (stąd 100% nieruchomości). Interesująca mnie nieruchomość "się buduję" -
    sytuacja w Krakowie standardowa.
    Interesuje mnie bank, który da mi kredyt na warunki j.w. (w tej chwili
    wstępnie problemów nie robią GE i Raiffeisen) i przyzwoitą marżę. Interesuje
    mnie bank w miarę przyjazny klientowi, zatem patenty jak Fortis czy mBank
    odpadają. I jeszcze jedno - jakiej marży oczekiwać, o jaką zawalczyć ? Ktoś
    mnie kiedyś nakręcał, że przy 500kPLN i na warunkach jak wyżej da się
    wycisnąć LIBOR+1% marży - dzisiaj to sen nie spełnienia moim zdaniem jeśli
    nie ma się wkładu własnego - jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
    Tomek

  • 2. Data: 2006-09-26 11:31:47
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    WuTomek napisał(a):

> [...]
    > odpadają. I jeszcze jedno - jakiej marży oczekiwać, o jaką zawalczyć ? Ktoś

    A dlaczego mBank odpada ? Człowieku pomyśl, przecież bierzesz kredyt na
    pół dużej bańki. Co jest ważniejsze - bezstresowa współpraca czy koszt
    kredytu ?

    Ja właśnie walczę z mBankiem, kolejna noc nieprzespana plus stan lekko
    przedzawałowy. Jednak wolę się teraz pobujać (młody jestem więc szybko
    odreaguję stres) z bankiem i dostać tani kredyt. Ja dostałem promesę na
    2.45% i 0.9% prowizji, przy parametrach kredytu takich jak Twoje
    oczekiwania.

    Usiądź i pomyśl na spokojnie - co wolisz. Zaoszczędzić nerwy przez góra
    kilka tygodni czy zaoszczędzić grube tysiące przez te wszystkie lata
    spłaty ?

    Nie zapominaj też o uldze odsetkowej. Przede wszystkim o tym, że
    decydując się na późniejsze refinansowanie kredytu tracisz nieodwołalnie
    prawo do tej ulgi. Dlatego już na początku warto postarać się o *dobry*
    kredyt.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2006-09-26 11:35:33
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "Sebcio" <s...@w...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Usiądź i pomyśl na spokojnie - co wolisz. Zaoszczędzić nerwy przez góra
    > kilka tygodni czy zaoszczędzić grube tysiące przez te wszystkie lata

    Zdrowie jest bezcenne.

  • 4. Data: 2006-10-06 19:17:25
    Od: "WuTomek" <w...@p...fm>

    > Usiądź i pomyśl na spokojnie - co wolisz. Zaoszczędzić nerwy przez góra
    > kilka tygodni czy zaoszczędzić grube tysiące przez te wszystkie lata
    > spłaty ?

    Dopiero teraz mam chwilkę od wielu dni na przeglądnięcie grupy i zobaczyłem
    Twoja odpowiedź.
    Masz sporo racji, ale mBank poza stresującą obsługą ma oprocentowanie oparte
    na decyzji zarządu. Dwa minusy w jednym banku to za dużo. Grube tysiące
    przez trzydzieści lat - to dobry argument - ale z drugiej strony to dycha,
    dwie miesięcznie. Przy racie powyżej dwóch tysięcy kwota akceptowalna.
    Jeszcze raz dzięki za jedyną odpowiedź na mój post.

    --
    WuTomek

  • 5. Data: 2006-10-13 11:22:45
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > wycisnąć LIBOR+1% marży - dzisiaj to sen nie spełnienia moim zdaniem jeśli
    > nie ma się wkładu własnego - jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

    Mylisz sie :)) Mozna nawet 0,8%.