  • 1. Data: 2006-09-22 21:04:22
    Temat: bankomaty z domyślnymi hasłami
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    producent bankomatu umozliwil jego programowanie z klawiatury po
    podaniu kodu, bank kodu defaultowego (z instrukcji obsługi nie
    zmienił), ktos to wykorzystał i bankomat zaczął wydawać banknoty o
    nominale * 4 (np 1000 USD zamiast 250)
    Swietny interes - szczególnie z kartą prapaid :-)
    do czytania:
    http://security.computerworld.pl/news/news.asp?id=99
    874
    do posłuchania:
    http://www.youtube.com/watch?v=cmW_4R81jVU
    *** blad ***

  • 2. Data: 2006-09-23 05:21:46
    Temat: Re: bankomaty z domyślnymi hasłami
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > producent bankomatu umozliwil jego programowanie z klawiatury po podaniu
    > kodu, bank kodu defaultowego (z instrukcji

    Ciekawe
    Nie wiem jak w Stanach ale w Polsce widziałem jak serwis obsługuje bankomat
    "od tyłu" - w opakowaniu bankomatu znajduje się zykły PC ze zwykła
    klawiaturą i w ten sposób można go obsługiwać.
    Aczkolwiek......

    Darek

  • 3. Data: 2006-09-23 07:45:18
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Darek wrote:

> [...]
    > "od tyłu" - w opakowaniu bankomatu znajduje się zykły PC ze zwykła
    > klawiaturą i w ten sposób można go obsługiwać.

    Przyklad takiego czegos mozna zobaczyc w Gdansku w Ikea. Bankomat czesc
    "uzytkowa" ma wystawiona od strony ulicy, a wchodzac do srodka (tam
    gdzie jest sklepik z hot-dogami, lodami itp smieciami) mozna zobaczyc
    tyl bankomatu. Za gruba szyba widac ekran na ktorym z reguly wyswietla
    sie napis "bankomat zdrowy" :)

    Jarek

  • 4. Data: 2006-09-24 09:31:08
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

> [...]
    > "od tyłu" - w opakowaniu bankomatu znajduje się zykły PC ze zwykła klawiaturą

    Byłem niedawno świadkiem, jak dwóch uzbrojonych osobników rozliczało i
    wymieniało kasetki w bankomacie Euronetu w jednym z oddziałów Lukas Bank. W
    miejsce na kartę bankomatową wprowadzili specjalną kartę serwisową, po czym
    mogli sterować bankomatem przy pomocy klawiatury tej, z której na codzien
    korzystają klienci. Każda operacja wiązała się z wprowadzeniem odpowiedniego
    kodu serwisowego, których listę miał w notatniku.

  • 5. Data: 2006-09-25 21:15:00
    Od: "therminator" <t...@i...pl>

    Jakiej by nie założyć obudowy - w większości urządzeń są procesory znanych
    producentów i płyty na znanych chipsetach.
    To że jest PC w jakimś sprzęcie i jest to sprzęt "owiany mgłą tajemniczości"
    nie oznacza, że mając władze nad PC można zrobić wszystko.
    Tak jest głownie w filmach o chacherach (nie mylić z Hackerami).

> [...]
    > codzien korzystają klienci. Każda operacja wiązała się z wprowadzeniem
    > odpowiedniego kodu serwisowego, których listę miał w notatniku.

    To nie były kody serwisowe, tylko rozliczenie bankomatu.
    I tak powstają mity ;)

    Pozdrawiam
    T.

  • 6. Data: 2006-09-26 13:33:19
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    blad napisał(a):
> [...]
    > kodu, bank kodu defaultowego (z instrukcji obsługi nie zmienił), ktos to
    > wykorzystał i bankomat zaczął wydawać banknoty o nominale * 4 (np 1000

    Heh... swoją drogą takie rzeczy to chyba tylko w Stanach są możliwe. ;)
    A przecież zabezpieczenie można zrobić bardzo prosto - guzik (po prostu,
    najzwyklejszy w świecie przycisk) wewnątrz kasetki na banknoty. Tym
    samym w tryb serwisowy bankomat mógłby wprowadzić tylko ten, kto miałby
    fizyczny dostęp do banknotów. Kurczę, chyba to opatentuję. ;)
    Z drugiej strony, czego się nie robi dla wygody obsługi...

    ch.

  • 7. Data: 2006-09-26 16:09:05
    Od: "Kris Kris" <k...@N...gazeta.pl>

    jaQbek <j...@s...eu> napisał(a):

> [...]
    > korzystają klienci. Każda operacja wiązała się z wprowadzeniem odpowiedniego
    > kodu serwisowego, których listę miał w notatniku.

    ja bylem swiadkiem jak stare pudlo euronetu
    firma obslugojaca otwierala wbijajac jakis kod ktory dostali przez radio na
    haslo: '' podaj mi ostatnie 4 cyfry numeru twojego telefonu"