  • 1. Data: 2006-09-23 16:32:17
    Temat: Zlecenie Stale rachunki
    Od: "Kris Kris" <k...@g...pl>

    Witam

    Czy w PL bankach jest taka opcja ze otwieram konto wplacam
    pieniazki i rachunki gaz/woda/prad/ itd sa oplacane automatycznie ?

  • 2. Data: 2006-09-23 16:32:52
    Temat: Re: Zlecenie Stale rachunki
    Od: "Kris Kris" <k...@g...pl>

    Kris Kris <k...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy w PL bankach jest taka opcja ze otwieram konto wplacam
    > pieniazki i rachunki gaz/woda/prad/ itd sa oplacane automatycznie ?
    Poprostu nie bedzie mnie w PL nie bende mial jak ganiac na poczte ITD.

  • 3. Data: 2006-09-23 16:35:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Kris Kris wrote:

    > Poprostu nie bedzie mnie w PL nie bende mial jak ganiac na poczte ITD.

    Te opłaty nie są stałe więc nie może to być tzw. zlecenie stałe. W
    rachubę wchodzi tylko polecenie zapłaty. Niektóre firmy
    gazowe/wodne/prądowe itd pozwalaja na tę formę zapłaty. Zapytaj w
    swojej.

  • 4. Data: 2006-09-23 17:24:42
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Kris Kris wrote:
    > Witam
    >
    > Czy w PL bankach jest taka opcja ze otwieram konto wplacam
    > pieniazki i rachunki gaz/woda/prad/ itd sa oplacane automatycznie ?

    Polcenie zapłaty.
    Pytaj w gazowni, elektrowni itp itd.
    wiekszosc bankow obsluguje polecenie zapłaty bez problemu.

  • 5. Data: 2006-09-23 18:04:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-23 18:35, osobnik jureq stwierdził, iż:
    > Te opłaty nie są stałe więc nie może to być tzw. zlecenie stałe.

    A o zleceniu stałym ze zmienną kwotą słyszałeś?:)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2006-09-23 20:09:15
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Kris Kris napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czy w PL bankach jest taka opcja ze otwieram konto wplacam
    > pieniazki i rachunki gaz/woda/prad/ itd sa oplacane automatycznie ?

    Są zlecenia stałe z kwota stałą /np. czynsz/ i zmienną /np.
    energia elektryczna/. Poza tym jest tzw. polecenie zapłaty - należy
    pamiętać że nie każdego dastawcę mediów możesz w ten sposób
    wynagradzać. Polecenie zapłaty ma tą zaletę, że w większości
    banków jest bezpłatne. W praktyce to tak wygląda, że niesiesz
    ostatnie rachunki do banku mówisz, że chcesz opłacać rachunki w ten
    sposób. Nic trudnego. Jak będziesz szukał banku /o ile jeszcze nie
    masz rachunku bankowego/ to rozejżyj się po tabelach opłat i
    prowizji, który bank jest najtańszy.

    MARIO

  • 7. Data: 2006-09-24 01:27:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Nowakowski wrote:
    > Dnia 2006-09-23 18:35, osobnik jureq stwierdził, iż:
    >
    > A o zleceniu stałym ze zmienną kwotą słyszałeś?:)

    Ale w marmurkach w większości tylko.
    Wirtulane banki stawiają na polcenie zapłaty, bo leci to elektronicznie
    a nie papierowo.

  • 8. Data: 2006-09-24 01:28:08
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Mario wrote:

> [...]
    > energia elektryczna/. Poza tym jest tzw. polecenie zapłaty - należy
    > pamiętać że nie każdego dastawcę mediów możesz w ten sposób
    Dlaczego?

    > Polecenie zapłaty ma tą zaletę, że w większości
    > banków jest bezpłatne.
    w których ?

    W praktyce to tak wygląda, że niesiesz
    > ostatnie rachunki do banku mówisz, że chcesz opłacać rachunki w ten
    > sposób.

    o czym piszesz ?

  • 9. Data: 2006-09-24 09:20:12
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-24 03:28, osobnik witek stwierdził, iż:
    > Dlaczego?

    Ponieważ nie każdy udostępnia PZ.

    > w których ?

    W tych, które w TOiP mają wpisaną cyfrę "0", bądź "brak opłat" w pozycji
    "realizacja polecenia zapłaty".

    A tego, to też nie rozumiem ;)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2006-09-24 14:27:18
    Od: m...@g...com

    Marcin Nowakowski wrote:

    > Dnia 2006-09-23 18:35, osobnik jureq stwierdził, iż:
    >
    > A o zleceniu stałym ze zmienną kwotą słyszałeś?:)

    A tak z ciekawości, jak działa zlecenie stałe ze zmienną kwotą?. Bo dla mnie
    to jest oksymoron.

    p. m.