  • 11. Data: 2006-09-24 14:41:21
    Temat: Re: Zlecenie Stale rachunki
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > A tak z ciekawości, jak działa zlecenie stałe ze zmienną kwotą?. Bo dla
    > mnie
    > to jest oksymoron.

    Dla PekaoSA nie ma problemu. ;)
    Zmienna może być kwota oraz data - świetne właśnie dla kogoś, komu nie chce
    się klepac jednorazowych przelewów albo dla ... kogoś kto wyjeżdża na parę
    tygodni, miesięcy...
    Niestety kosztuje to 11,50/miesięcznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 12. Data: 2006-09-24 14:53:34
    Od: "Kris Kris" <k...@g...pl>

    Maciej Loret <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > się klepac jednorazowych przelewów albo dla ... kogoś kto wyjeżdża na parę

    swietnie dzieki wszystkim za pomoc :)
    Akurat mam konto w PEKAO SA.
    podjade do oddzialu i pogadam.

  • 13. Data: 2006-09-24 15:09:22
    Od: m...@g...com

    Maciej Loret wrote:

> [...]
    > Zmienna może być kwota oraz data - świetne właśnie dla kogoś, komu nie
    > chce się klepac jednorazowych przelewów albo dla ... kogoś kto wyjeżdża na

    No ale jak to działa? Skąd bank wie z jaką datą, i z jaką sumą ma wystawiać
    przelew?. Czyta te dane z kryształowej kuli czy łączy się telepatycznie z
    świadczeniodawcą?

    Chyba że to chodzi o to że klient łączy się z bankiem (osobiście,
    internetowo, telefonicznie) i zleca przelew "na telekomunikację" w
    wysokości określonej przez siebie, na podstawie rachunku który trzyma w
    ręce.

    Ale wtedy:
    1. jest to normalna lista odbiorców przelewu, a nie jakies tam zlecenie
    stałe zmienne :)
    2. nie mam pojęcia jak to ma komuś ułatwić życie w czasie wyjazdu za
    granicę (chyba że ma kontakt z bankiem telefoniczny/internetowy i ktoś
    mu(rodzina?) podaje kwoty z rachunków które przyszly).

    p. m.

  • 14. Data: 2006-09-24 15:35:12
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Nowakowski wrote:
    > Dnia 2006-09-24 03:28, osobnik witek stwierdził, iż:
    >
    > Ponieważ nie każdy udostępnia PZ.

    A co fakt udostępniania PZ ma do tego, że są to media?

    > W tych, które w TOiP mają wpisaną cyfrę "0", bądź "brak opłat" w pozycji
    > "realizacja polecenia zapłaty".

    Ty jesteś idiota, czy tylko na takiego wyglądasz?
    Na księzyć też się lata za darmo, z biurami podróży, którę mają w TOiP
    wpisane zero.
    Banki mają zwykle jakieś nazwy, może potrafisz wymienić chociaż jedną z
    zerem w odpowiedniem pozycji.

    > A tego, to też nie rozumiem ;)

    No tak, z językim polskim to u ciebie ciężko.

    Pytam się po co mam iść z rachunkiem do banku i jeszcze mówić że chcę
    opłacać w ten sposób rachunki.
    Chyba po to, że pani w banku zrobiła wielki wytrzeszcz oczu ze zdziwienia.
    Po pierwsze po co mam iść do banku z rachunkiem, po drugie co to znaczy
    w TEN SPOSÓB opłacać rachunki.
    W jaki sposób? latać na pocztę?
    Co ma zrobić babka w banku jak przychodzi klient kładzie rachunke na
    blacie i mówi. "ja chcę w ten sposób opłacać rachunki."

  • 15. Data: 2006-09-24 15:35:30
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > No ale jak to działa? Skąd bank wie z jaką datą, i z jaką sumą ma
    > wystawiać
    > przelew?. Czyta te dane z kryształowej kuli czy łączy się telepatycznie z
    > świadczeniodawcą?

    Coś jakby. Pisałem już kilka razy... ;) Co gorsza nie bardzo pamiętam, bo
    ostatni raz robiłem to parę lat temu. ;)
    Ale, że zbyt wielu wyznawców PekaoSA tu nie ma więc powtórka z rozrywki.
    ;)))

> [...]
    > internetowo, telefonicznie) i zleca przelew "na telekomunikację" w
    > wysokości określonej przez siebie, na podstawie rachunku który trzyma w

    Bez jaj. Tak to jest w większości banków...

> [...]
    > granicę (chyba że ma kontakt z bankiem telefoniczny/internetowy i ktoś
    > mu(rodzina?) podaje kwoty z rachunków które przyszly).

    Ano tak, że ja nie wiem kiedy ZG będzie chciał ode mnie pieniążki, bo
    inkasnetom nie chce/opłaca się latem biegac po domach po parędziesiąt
    złotych co miesiąc, a z kolei chce/opłaca się biegać co dwa/trzy tygodnie w
    zimie po 200PLNów.
    Jak ZG chce pieniążki, to śle inkasenta do mnie, ten odczytuje licznik,
    zostawia wydruk, ZG kontaktuje się z PekaoSA, że chcą tyle to a tyle
    pieniążków i PekaoSA im daje z mojego rachunku w ostatnim możliwym dniu i
    odpowiedniej wysokości. Niektóre z firm (chyba wm.in. właśnie ZG) robią to
    dosyć rzadko za pomocą listy obejmującej pewnie tysiące osób i dzięki temu
    dostaje się 2-3 tygodniowy grace period ;)) Gdyby nie koszt rachunku, to
    wszystko reszta jest (na razie) gratis.
    Wszystko beż żadnego mojego udziału, za wyjątkiem późniejszego porównania
    wydruku z ZG (i wielu pozostałych) z wyciągiem bankowym... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 16. Data: 2006-09-24 15:38:29
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    m...@g...com wrote:

    > No ale jak to działa? Skąd bank wie z jaką datą, i z jaką sumą ma wystawiać
    > przelew?.

    Bo zmieniasz adres korespondencji gdzie mają wysyłać rachunki na bank.
    Wszystkie rachunki przychodzą do banku, a on na tej podstawie je opłaca.
    Jak chcesz fakturkę, to sobie idź po nią do banku.
    Ot taki przedpotopowy sposób płacenia.
    Pekao s.a. ciągle to jeszcze ma.
    To się nazywa zlecenie stałe ze zmienną kwotą.

    > Czyta te dane z kryształowej kuli czy łączy się telepatycznie z
    > świadczeniodawcą?

    Nie. Zatrudniają pracowników, którzy posiedli umiejętność czytania ze
    zrozumieniem. Z czym ostatnio coraz gorzej.

  • 17. Data: 2006-09-24 15:45:43
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jak chcesz fakturkę, to sobie idź po nią do banku.

    Jak bank chce oryginał faktury, to może łaskawie mnie o nią poprosić.
    A ja mogę mu wydać.

    > Ot taki przedpotopowy sposób płacenia.
    > Pekao s.a. ciągle to jeszcze ma.

    Dokładnie. Cholernie toto wygodne, a jak od tego w końcu odstąpią, to
    przyjdzie mi się z nimi chyba pożegnać, bo to oprócz dobrze dla mnie
    ulokowanych bankomatów jest ich największą zaletą.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 18. Data: 2006-09-24 15:47:17
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Kris Kris wrote:

    > swietnie dzieki wszystkim za pomoc :)
    > Akurat mam konto w PEKAO SA.
    > podjade do oddzialu i pogadam.

    zadzwoń najpierw do świadczeniodawców i zapytaj ich czy realizują
    polecenie zapłaty.
    jeśli tak to poproś o przesłanie druku PZ, a jak nie mają to na pewno ma
    bank.
    Wypełniasz w dwóch egzemplarzach jeden wysyłasz do banku, drugi do
    świadczeniodawcy.
    W zależności od szybkości czytania pracujących w firmie, od któregoś
    momentu będą ci obciążać konto bezpośrednio w ostatnim dniu płatności, a
    faktury do domu przysyłać tylko po to żebyś je sobie obejrzał.

  • 19. Data: 2006-09-24 15:47:52
    Od: m...@g...com

    Maciej Loret wrote:
    [...]
> [...]
    > Wszystko beż żadnego mojego udziału, za wyjątkiem późniejszego porównania
    > wydruku z ZG (i wielu pozostałych) z wyciągiem bankowym... ;)

    Aha, czyli działa tak jak takie polecenie zapłaty, tylko troche bardziej
    skomplikowanie?

    p. m.

  • 20. Data: 2006-09-24 15:50:27
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Aha, czyli działa tak jak takie polecenie zapłaty, tylko troche bardziej
    > skomplikowanie?

    2x "nie wiem":
    Nie wiem jak działa polecenie zapłaty, bo jest mi równie przydatne co
    darmowy lot z Księżyca na Marsa.
    Nie wiem też w czym zlecenie stałe w PekaoSA jest bardziej skomplikowane od
    polecenia zapłaty.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret