  • Data: 2016-10-17 13:14:30
    Temat: Re: Polskei karty
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/17/2016 07:33 PM, J.F. wrote:

    > Poza tym - Niemcy i kilka innych krajow, to 200-300 mln ludzi, i to
    > bogatych.
    > Myslisz, ze jakas firma w Argentynie bedzie chciala wspolpracowac dla
    > tych paru tysiecy klientow rocznie ... o ile nie paru setek ?
    >
    > No ale tez nie wymagamy od razu Argentyny - dobrze by bylo, aby pare
    > europejskich krajow wspolpracowalo.

    Mi takie coś marzyłoby się w Polsce (a jeszcze lepiej - w całej Europie):

    http://www.japan-guide.com/e/e2359_003.html

    Skoro już rząd ma się zajmować "polską kartą", to niech "wymyśli" coś
    rzeczywiście innowacyjnego (a raczej skopiuje z krajów, w którym działa
    to z powodzeniem). A potem niech to sprzeda do Czech, Ukrainy, czy gdzie
    tam znajdzie na to kupców.

    W sensie:

    - karta "bezdotykowa" do płacenia za niemal wszystkie środki transportu
    w całym kraju (i przy okazji prawie całkowita eliminacja papierowych
    biletów) - czy autobus w Cieszynie, czy metro w Warszawie, czy tramwaj w
    Krakowie - nie trzeba szukać kiosków czy innych automatów, aby zapłacić
    za przejazd, ani liczyć na "nie mam reszty" motorniczego

    - dodatkowo można nią płacić w automatach (za picie, za parking, za
    wypożyczenie roweru), w sklepach za zakupy, innych usługach

    - jak kto chce - dodatkowo banki oferują ten system na pojedynczej
    karcie (zintegrowane z VISA czy MasterCard)

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com