  • Data: 2016-10-17 22:03:22
    Temat: Re: Polskei karty
    Od: W <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski wystukał, co następuje:

> [...]
    > właścicielem większości przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w Polsce
    > jest państwo. Na dzień dzisiejszy jest tak, że niektóre gminy czy
    > miasta w kraju wprowadzają nieudolnie jakieś własne "karty miejskie",
    > "karty rodzinne", "karty aglomeracyjne", a de facto z niczym
    > niekompatybilne, nigdzie niedziałające, i używane pewnie przez garstkę
    > ludzi. Czyli w wielu miejscach w kraju, niezależnie od siebie,
    > rozwiązuje się ten sam problem, a potem takiej "karty cieszyńskiej" nie
    > użyję podczas wyjazdu do Łodzi czy Wrocławia.

    Małe "ale". Jaworzno - taka mała mieścina bo raptem 100k mieszkańców ale
    karta miejska została wdrożona jakieś 15 lat temu (do tego karta
    biblioteczna, miała być portmonetka [ale po drodze pojawiły się karty
    zbliżeniowe] i opłata za parkowanie [ale właściwie w mieście nie ma płatnych
    parkingów])... Kartę mają chyba wszyscy (kupowanie biletu u kierowcy to
    rzadkość a do tego są biletomaty. No i że to antyczna antyczność to teraz ma
    być wprowadzony system bazujący na kartach płatniczych właśnie - ma być
    uniwersalnie, aczkolwiek szczegółów nie znam:
    https://www.facebook.com/MiastoJaworzno/posts/107957
    9748762537

    Jak widać "a de facto z niczym niekompatybilne, nigdzie niedziałające, i
    używane pewnie przez garstkę ludzi." jest trochę nie do końca trafne ;)

    > W Japonii czy HK właściwie nie ma czegoś takiego jak "kontrola
    > biletów", bo system jest zaprojektowany tak, że nie da się z niego
    > korzystać bez uiszczenia opłaty.

    OK, obramkowywanie stacji. Jeżeli chodzi o autobusy to nie wiem jak
    ograniczyć możliwość używania bez używania opłaty - kołowroty w autobusach?

    > W jakim tramwaju, autobusie czy PKP mogę "pipsnąć" VISA/MC?

    Jaworzno :D
    Ale w Krakowie w bieletomatach też działa od przynajmniej 5 lat...