  • 1. Data: 2016-10-14 14:22:34
    Temat: Re: Polskei karty
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-14 12:56, J.F. wrote:
    > Koniec Visy ?
    > Rzad chce polskiej karty

    Jestem ciekawy jak zmuszą banki poza PL do obsługi bo przecież chyba nie
    chodzi o to żeby mieć dwie w portfelu w tym jedną bardziej patriotyczną.

    Chyba że chodzi o to żeby nie dalo się płacić nią za granicą przez co
    bedziemy kupować polskie produkty a nie wyprzedawać dobro narodowe w
    niemiekich dyskontach.

  • 2. Data: 2016-10-14 14:38:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-10-14 12:56, J.F. wrote:

    >Jestem ciekawy jak zmuszą banki poza PL do obsługi bo przecież chyba
    >nie chodzi o to żeby mieć dwie w portfelu w tym jedną bardziej
    >patriotyczną.

    No jak to jak ?
    Mozliwosci jest przeciez badzo duzo:
    -kontrole przysle do banku, ktory odmowi,
    -wsadzi sie prezesa do aresztu, na poczatek na 3 miesiace,
    -podatek od platnosci nieprawomyslna karta wprowadzi,
    -vat od platnosci polska karta obnizy do 22%,

    >Chyba że chodzi o to żeby nie dalo się płacić nią za granicą przez co
    >bedziemy kupować polskie produkty a nie wyprzedawać dobro narodowe w
    >niemiekich dyskontach.

    A to akurat sie nie uda - beda przyjmowac polskie karty i polskie
    pieniadze jak do tej pory.

    No chyba ze ... dostana od polskiej organizacji takie warunki, ze nie
    beda.
    A vat sie obnizy do 20%.

    J.

  • 3. Data: 2016-10-14 14:57:15
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/14/2016 09:38 PM, J.F. wrote:
> [...]
    > -podatek od platnosci nieprawomyslna karta wprowadzi,
    > -vat od platnosci polska karta obnizy do 22%,

    No bez jaj - Niemcy przecież mają taki system od wielu lat (EC) - karta
    używa systemu niemieckiego, gdy jest używana w Niemczech, a poza krajem
    - Maestro.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 4. Data: 2016-10-14 15:01:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 10/14/2016 09:38 PM, J.F. wrote:

    >No bez jaj - Niemcy przecież mają taki system od wielu lat (EC) -
    >karta używa systemu niemieckiego, gdy jest używana w Niemczech, a
    >poza krajem - Maestro.

    Przeciez nie o to chodzi, zeby system amerykanski zastapic niemieckim
    :-)
    EC co prawda znacznie tansza, ale nadal ma prowizje.

    J.

  • 5. Data: 2016-10-14 15:12:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-14 15:01, J.F. wrote:
    > Przeciez nie o to chodzi, zeby system amerykanski zastapic niemieckim :-)
    > EC co prawda znacznie tansza, ale nadal ma prowizje.

    Może chodzi o to żeby wyrzucić jakieś 40mln zł na wdrożenie systemu
    które chetnie podniesie Ass... a może nie powiem kto, a potem i tak nie
    będzie działać nic i będziemy przez następne 10 lat orać i płacić na
    nowo. Bo nie chodzi o to żeby złapać króliczka.

  • 6. Data: 2016-10-14 15:52:50
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/14/2016 10:01 PM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    > Przeciez nie o to chodzi, zeby system amerykanski zastapic niemieckim :-)
    > EC co prawda znacznie tansza, ale nadal ma prowizje.

    Ale ja nie piszę o zastąpieniu systemu amerykańskiego - niemieckim.

    Piszę o tym, że technicznie nie jest problemem zrobienie systemu
    płatności, w którym karta będzie działała "w systemie polskim" - w
    Polsce, a w systemie "międzynarodowym" - poza granicami kraju. A
    działającym przykładem są Niemcy z ich EC.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 7. Data: 2016-10-14 19:55:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 października 2016 14:22:55 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Jestem ciekawy jak zmuszą banki poza PL do obsługi bo przecież chyba nie
    > chodzi o to żeby mieć dwie w portfelu w tym jedną bardziej patriotyczną.
    A w czym problem widzisz?

  • 8. Data: 2016-10-14 20:27:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-14 19:55, Kris wrote:
    > A w czym problem widzisz?

    Żeby mieć dwie karty? Problem w tym że mam dwie karty zamiast jednej co
    generuje koszty, wymaga pamiętania dwóch pinów i pilnowania dwa razy
    więcej plastiku w portfelu i wkurwiania się co miesiąć że na wycieczkę
    do Cieszyna zapomnialem wziąć antypolskiej karty zamiast tego kawałka
    patriotycznego plastiku.

    Żeby zmusić banki? Skocz do Burkina Faso i przekonaj tamtejszych aby
    obsługiwali Karty Wielkiej Rzeczypospolitej w Odbudowie. Pokaż Orzełka,
    pomachaj broszurką o męczeństwie narodu umęczonego. Na pewno się zgodzą.
    W Argentynie też i w ogóle wszędzie. Szczególnie że "wszędzie" nie mają
    żadnych oddziałów w PL wiec co im zależy, nie?

  • 9. Data: 2016-10-14 21:22:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 października 2016 20:27:30 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
    ?

    > Żeby mieć dwie karty?
    Jedna przecież starczy.
> [...]
    > więcej plastiku w portfelu i wkurwiania się co miesiąć że na wycieczkę
    > do Cieszyna zapomnialem wziąć antypolskiej karty zamiast tego kawałka
    Jak wersja z dwoma to bez sensu. Ale. to da się jedną załatwić.
    Z drugiej strony od kat mam jedną kartę- debetową vise i nie udało się do tej pory
    żadnemu marketoidowi wytworzyć we mnie potrzeby posiadania więcej plastykow??

> [...]
    > W Argentynie też i w ogóle wszędzie. Szczególnie że "wszędzie" nie mają
    > żadnych oddziałów w PL wiec co im zależy, nie?
    Niemcaszki sobie z tym poradzili.

  • 10. Data: 2016-10-14 22:39:12
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-10-14 o 14:57, Tomasz Chmielewski pisze:

    > No bez jaj - Niemcy przecież mają taki system od wielu lat (EC) - karta
    > używa systemu niemieckiego, gdy jest używana w Niemczech, a poza krajem
    > - Maestro.

    Tak. Tylko oni to mieli od bardzo dawna, wczesniej mieli wlasny sytem
    czekow i ichniejsze czeki sie przeksztalcily w karte EC. Karty
    Mastercard/Visa nie byly wtedy popularne w Niemczech. A dopiero gdy
    karta EC byla popularna to doczepili do niej Maestro zeby sie tego za
    granica dalo uzywac. Z tej historii bierze sie tez fakt, ze w wielu
    miejscach Niemiec mozna zaplacic karta EC a nie mozna normalna MC/Visa.
    U nas nie spotkalem sie z miejscem gdzie mozna by zaplacic np. Blikiem a
    zwykla karta nie.
    Btw. Byla karta Polcard ale sie nie utrzymala na rynku. A wtedy Polacy
    dopiero rozpoczynali przygode z kartami.
    Dzisiaj wiecej podrozujemy, robimy zakupy internetowe za granica to i
    karta typowo ograniczona do Polski ma male szanse na przebicie sie na rynku.
    Dochodza tez sprawy kosztowe. Teraz gdy prawo mocno przycielo oplaty
    pobierane przez banki od platnosci karta (AFAIR 0,2% dla debetowych,
    0,3% dla kredytowych) to trudno sobie wyobrazic by sklepy placily
    znaczaco mniej za karte typowo ograniczona do Polski.
    IMHO dorby okres do wprowadzania takich wynalazkow jak BLIK to byl czas
    gdy banki braly np. 2% prowizji od transakcji karta i wtedy nizsza
    prowizja naszego wynalazku wspomozona promocja wydawania przez banki
    "panstwowe" moglaby sklepy zachecic do przyjmowania wynalazku zamiast
    zwyklych MC/Visa. A to by pewnie wymoglo wydawanie wynalazku przez
    typowo komercyjne banki. Dzis gdy argument nizszej oplaty dla handlu
    odpada, a siec akceptacji jest wielka, Polacy sa przyzwyczajeni do kart
    to zmienic to na jakis Blik czy cos podobnego bedzie bardzo ciezko.

    Pozdrawiam,
    Marcin