  • 1. Data: 2024-04-11 22:53:57
    Temat: zbyt silny złoty byłby problemem
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    zbyt silny zloty byłby problemem.

    zgadzam sie w pełni z panem premierem ;)
    juz jest problemem.

    https://www.money.pl/gospodarka/donald-tusk-ostrzega
    -ws-zlotego-oto-co-nam-grozi-7015438391540640a.html

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 2. Data: 2024-04-12 12:16:10
    Temat: Re: zbyt silny złoty byłby problemem
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-11 o 22:53, PiteR pisze:
    > zbyt silny zloty byłby problemem.
    >
    > zgadzam sie w pełni z panem premierem ;)
    > juz jest problemem.

    Zawsze są dwie strony medalu :)
    Produkujemy urządzenia z importowanych części i sprzedajemy w kraju.
    Więc dla nas silna złotówka jest korzystna.
    P.G.

  • 3. Data: 2024-04-12 19:42:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uvb1l4$o2a$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

    > Zawsze są dwie strony medalu :)
    > Produkujemy urządzenia z importowanych części i sprzedajemy w kraju.
    > Więc dla nas silna złotówka jest korzystna.

    Mnie ciekawi dlaczego funt kosztuje 5zł a nie np 6zł?

    Czy jakaś Glapa zafiksowała sobie. Teraz!
    Od teraz bronimy kursu. Wcześniej nam powiewało.
    Czy rynek reguluje?

    Euro ciągle tanieje a zł się umacnia.
    Skupuję euro. Przynajmniej na wakacje będe miał.
    Ale ileż można wydać?

    Słowacy, Portugalczycy, Włoszka się cieszą.
    Polak stoi wkurwiony. To na ch. mi ten złoty?

    Co z tym krajem się dzieje?

    Genewa wschodu ;)

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 4. Data: 2024-04-12 20:05:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Apr 2024 18:42:07 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:uvb1l4$o2a$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    > Mnie ciekawi dlaczego funt kosztuje 5zł a nie np 6zł?

    A to akurat bardzo proste.
    Bo funt kosztuje ~1.17 euro, a euro kosztuje ~4.3 PLN.

    > Czy jakaś Glapa zafiksowała sobie. Teraz!
    > Od teraz bronimy kursu. Wcześniej nam powiewało.
    > Czy rynek reguluje?

    NBP oficjalnie mówi, że nie interweniuje i nie broni,
    ale jednak stale cos tam kupuje i sprzedaje.
    Czy ma to wplyw na rynek? trudno ocenić.

    Największy wpływ ma raczej bilans handlu zagranicznego,
    ale tu tolerancja jest IMO dość duża.

    > Euro ciągle tanieje a zł się umacnia.
    > Skupuję euro. Przynajmniej na wakacje będe miał.
    > Ale ileż można wydać?

    Ale po co skupujesz, skoro tanieje?
    Chyba, ze za funty skupujesz.
    Złotówki skupuj, skoro się umacniają :-)

    > Słowacy, Portugalczycy, Włoszka się cieszą.
    > Polak stoi wkurwiony. To na ch. mi ten złoty?

    Oj tam oj tam - zwykłego Polaka to mało interesuje, chyba ze na
    wakacje jedzie za granicę, alebo słyszy ze benzyna podrozała na skutek
    umocnienia się dolara :-)

    A Słowacy i reszta mają podobne problemy, tylko na innych walutach :-)

    J.

  • 5. Data: 2024-04-12 20:50:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:170lha9dvygo3.1733ya5g2l5of$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ale po co skupujesz, skoro tanieje?

    bo euro tanieje :)

    z tym, że nie mam zamiaru wydać 5tys euro ;)
    Pojade gdzieś w tym roku Amsterdam może Praga, może Monachium.

    > Chyba, ze za funty skupujesz.
    > Złotówki skupuj, skoro się umacniają :-)

    no za funty bo w funtach zarabiam przecież (coraz mniej).

> [...]
    > skutek umocnienia się dolara :-)
    >
    > A Słowacy i reszta mają podobne problemy, tylko na innych walutach

    Pytałem w pracy. Wszystkim kurs się osłabia.
    Mnie się umacnia. Jakiś obłęd. Kraj w którym nic nie ma. Nie ma
    przemysłu eksportu.

    Ostatnio czytałem, że nasi diagności żadają podwyżek :)

    Anglia płaca minimalna netto 8360zł przegląd 274zł
    Polska płaca minimalna netto 3222zł przegląd 100zł

    to ile oni chcą tej podwyżki? 20zł?

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 6. Data: 2024-04-12 21:35:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Apr 2024 19:50:49 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:170lha9dvygo3.1733ya5g2l5of$.dlg@40tude.net>

    > bo euro tanieje :)

    Ale to trzeba poczekać aż stanieje :-)

    > z tym, że nie mam zamiaru wydać 5tys euro ;)
    > Pojade gdzieś w tym roku Amsterdam może Praga, może Monachium.

    W Pradze korony obowiązują.

    A inflacja duza.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=2zQ5j3T0v0I
    https://www.youtube.com/watch?v=EgWX3gFUfC4

    > Ostatnio czytałem, że nasi diagności żadają podwyżek :)
    >
    > Anglia płaca minimalna netto 8360zł przegląd 274zł
    > Polska płaca minimalna netto 3222zł przegląd 100zł

    A kto powiedział, ze to ma miec cos wspólnego z płacą minimalną?

    > to ile oni chcą tej podwyżki? 20zł?

    Oni by chcieli 200 zl, albo 400.
    I argumentują, ze cena jest taka sama jak 15 lat temu, a inflacja się
    skumulowała.

    PiS-rzad argumentował, ze jest ich za duzo, i faktycznie -
    stacji kontroli jest teraz jak nasrał - co chwila jakaś.
    A warsztatów naprawiających coraz mniej.

    Znaczy się - te 100zl to za duzo ... było.
    Bo teraz koszty sporo wzrosły ...

    J.

  • 7. Data: 2024-04-12 22:15:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:viey1yfqun7f.1rg47e4nhom0m.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > https://www.youtube.com/watch?v=2zQ5j3T0v0I
    > https://www.youtube.com/watch?v=EgWX3gFUfC4

    Supcio
    dziki wschód

    > A kto powiedział, ze to ma miec cos wspólnego z płacą minimalną?

    no oni, diagności, minimalna czy tam średnia.
    dziś nie pamiętam linka, jutro poszukam.

    > Oni by chcieli 200 zl, albo 400.
    > I argumentują, ze cena jest taka sama jak 15 lat temu, a inflacja się
    > skumulowała.

    chyba inflacja spadła do niższych wartości?

    > PiS-rzad argumentował, ze jest ich za duzo, i faktycznie -
    > stacji kontroli jest teraz jak nasrał - co chwila jakaś.
    > A warsztatów naprawiających coraz mniej.

    Garaż mający uprawnienia MOT żyje z napraw a czasami robi przegląd.
    A nasi chyba siedzą i czytają gazety jak nie ma samochodow do kontroli.

    > Znaczy się - te 100zl to za duzo ... było.
    > Bo teraz koszty sporo wzrosły ...

    chyba prad i ogrzewanie ich wykańcza.

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 8. Data: 2024-04-13 18:50:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-04-12 o 20:05, J.F pisze:

> [...]
    > ale jednak stale cos tam kupuje i sprzedaje.
    > Czy ma to wplyw na rynek? trudno ocenić.
    >
    > Największy wpływ ma raczej bilans handlu zagranicznego,

    Tolerancja to jest do pewnych granic.
    Weź zatrudnij kogoś albo spróbuj zlecić
    ( i zapłać rynkową cenę za to),
    to zobaczysz jakie to trudne przy obecnym kursie 4,2
    i "nabitych" sztucznie wskaźnikach płacowych.

  • 9. Data: 2024-04-13 19:04:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-04-13 o 18:50, cef pisze:

    > Tolerancja to jest do pewnych granic.
    > Weź zatrudnij kogoś albo spróbuj zlecić
    > ( i zapłać rynkową cenę za to),
    > to zobaczysz jakie to trudne przy obecnym kursie 4,2
    > i "nabitych" sztucznie wskaźnikach płacowych.

    Chodzi oczywiście o zlecenie czy wykonanie czegoś
    i sprzedanie tego po obecnym kursie euro do Niemiec tak, zeby osiągnąć
    jakiś dochód -
    porównywalny choćby procentowo z tym sprzed kilku lat na te same elementy
    i żeby Niemiec zaakceptował tę cenę.

  • 10. Data: 2024-04-13 20:08:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsB152D82E499A6PanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

    > no oni, diagności, minimalna czy tam średnia.
    > dziś nie pamiętam linka, jutro poszukam.

    no ludzie, nie może być drożej niż na zachodzie
    bo jaki jest sens mieszkać w Polsce?

    https://www.bankier.pl/moto/podwyzki-cen-przegladow-
    rejestracyjnych-ministerstwo-analizuje-nowe-stawki-1
    4855
    https://www.money.pl/gospodarka/kierowcow-czeka-bole
    sna-podwyzka-7015664945204032a.html
    https://www.money.pl/gospodarka/nadchodzi-drastyczny
    -wzrost-oplat-domagaja-sie-zmian-w-przegladach-pojaz
    dow-6982082115721760a.html
    https://autokult.pl/505-zl-za-przeglad-techniczny-br
    zmi-jak-zart-ale-liczby-nie-klamia,6985668367104544a

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo