  • Data: 2016-10-18 05:02:05
    Temat: Re: Polskei karty
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/18/2016 05:03 AM, W wrote:
> [...]
    >
    > Małe "ale". Jaworzno - taka mała mieścina bo raptem 100k mieszkańców ale
    > karta miejska została wdrożona jakieś 15 lat temu (do tego karta
    > biblioteczna, miała być portmonetka [ale po drodze pojawiły się karty
    > zbliżeniowe] i opłata za parkowanie [ale właściwie w mieście nie ma płatnych
    > parkingów])... Kartę mają chyba wszyscy (kupowanie biletu u kierowcy to
    > rzadkość a do tego są biletomaty. No i że to antyczna antyczność to teraz ma
    > być wprowadzony system bazujący na kartach płatniczych właśnie - ma być
    > uniwersalnie, aczkolwiek szczegółów nie znam:
    9748762537

    > Jak widać "a de facto z niczym niekompatybilne, nigdzie niedziałające, i
    > używane pewnie przez garstkę ludzi." jest trochę nie do końca trafne ;)

    No właśnie jak najbardziej trafne.

    Wyjedź z Jaworzna do sąsiedniego miasta - i do czego tą kartę można tam
    użyć? Do niczego.
    W najlepszym przypadku w sąsiednich Tychach, Sosnowcu będą wymyślać
    podobną kartę, rozwiązującą ten sam problem, inaczej. Kolejne środki
    wydane na inżynierów wymyślających to samo. I tak, w dalszym ciągu z
    niczym niekompatybilne.

    Oczywiście brawa za samą kartę, ale - przenosząc to na realia bankowe -
    to tak jakby karta płatnicza z Banku Spółdzielczego w Jaworznie działała
    tylko w wybranych sklepach w Jaworznie.

    > OK, obramkowywanie stacji. Jeżeli chodzi o autobusy to nie wiem jak
    > ograniczyć możliwość używania bez używania opłaty - kołowroty w autobusach?

    Kontrola przy wejściu, czyli coś, co zdaje egzamin również w Anglii.

    Chociaż zdaję sobie sprawę, że ciężko byłoby się u nas przestawić,
    szczególnie na bardziej obciążonych liniach autobusowych.

    > Jaworzno :D

    I w Jaworznie wsiadasz w pociąg PKP, "pipsasz" VISĘ/MC, wysiadasz w
    oddalonych o 12 km Mysłowicach, "pipsasz" drugi raz, i system sam ściąga
    6,87 zł? Całość obsługi - 1 sekunda?

    > Ale w Krakowie w bieletomatach też działa od przynajmniej 5 lat...

    No właśnie, w biletomatach, w Krakowie. Czyli d..., a nie wygoda używania.

    Tego typu system powinien eliminować konieczność używania biletów.
    "pips", pół sekundy, idziemy dalej.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com