  • 81. Data: 2017-11-23 02:19:25
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Nr rachunku mozna sprawdzic również telefonicznie.

    Kowalski może nie mieć telefonu... ;)

    > Ale: ja cały czas nie do konca rozumiem problem - czy ty sugerujesz, ze
    > te 3,7 mln listów zostało wysłane po to aby Kowalski ktory nie ma
    > internetu, trafi na poczte która nie ma internetu

    IMO banki, poczta i energetyka mają net w pierwszej kolejności...
    Podobnie z telefonami -- pierwsza chyba jest energetyka...

    Tak czy siak -- przelew do ZUS nie był zwyczajnym,
    więc zmian nie można przeoczyć.

    > OK, ale wtedy jak wysyłają przelew do zus ze składkami?
    > Jak wysla za chwile jpk?

    Gołębiem pocztowym. ;)

    Banki wymieniły wyciąg papierowe na m@ilowe -- efekty ,,ankiet'' widać.

    > W firmach ktore musza zarobic na swoje funkcjonowanie, od kilku lat jest
    > ogromne parcie na to zeby faktury, regulaminy etc wysyłać klientom na
    > maila. Ba - nawet rabaty daja czasami za to. Bo oni licza koszty a ZUS
    > jak widac nie koniecznie.

    Bywa różnie -- w Białymstoku tak ginęły miliony plnów. :)

    http://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,21434
    113,4-miliony-straty-drogowcow-przed-sadem-byla-ksie
    gowa.html

    M@il to takie sobie medium -- póki nie ma kryptyki. ;)
    (tej samej, która wykorzystałskutecznie BTC)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 82. Data: 2017-11-23 10:00:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-23, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Jak przesyłasz forsę do ZUS czy US? Gołębiem pocztowym? ;)
    > Wystarczy zaprzęgnąć banki czy pocztę...

    I banki, czy poczta mają wiedzieć gdzie obywatel iksiński
    ma wpłacać? I może jeszcze mają wiedzieć, czy ma telewizor
    i abonament opłacił?

    > Tymczasem oszuści już podszywają się pod listy z ZUSu...

    Jak i podszywają się pod CEIDG, albo KRS.
    Nic nowego.

    > Sam NIP nie wystarczy -- potrzebny jest generator i generujący. ;)
    > Link do generatora jest w tym wątku.

    I tenże link potrzebuje internetu.

    > Łatwo oszacować -- koszt pracy+koszt papieru itd...

    No to szacuj, bo na razie liczby z dupy wychodzą.

    > On szacuje prawdziwe koszty. ZUS może nawet nie
    > płacić -- i Poczta jest państwowa, i ZUS... Ale
    > to nie znaczy, że nie ma kosztów!!!

    Nie. On strzela kosztami z dupy. Bez żadnej specjalnej umowy
    przy wysyłce 100 tys. listów jeden kosztuje 10 gr. Niespecjalnie
    jestem przekonany, że nagle koszty rosną dramatycznie większej
    ilości i przy niemalże pełnej automatyzacji takich procesów
    (a ZUS mimo wszystko ma najnowocześniejszą infrastrukturę
    ze wszystkich urzędów).

    Jeszcze czekam na informację, że pewnie te listy drukowała pani
    Jadzia na drukarce atramentowej (albo igłowej), popijając kawkę.

    > Można nawet taniej. Kartki trzeba zadrukować, druk ,,stworzyć'' itd...

    Ty patrz, to jak sobie takie zakłady energetyczne radzą? Olaboga
    kilkadziesiąt milionów pewnie. Miesięcznie.

    > Policja nie zatrudni więcej ludzi tylko dlatego, że zaparkujesz
    > niepoprawnie samochód -- jednak każdy zdrowy na umyśle wie, że
    > mandaty karne są potrzebne choćby dalatego, że występcy angażują
    > policjantów, ktorzy mogliby być oddelegowani do innych zadań...

    A ja naiwny myślałem, podobnie jak większość polaków, że po to by
    podreperować budżety samorządów.

    > Zajęci tym -- nie mogą wykonać czegoś innego.
    > Dziś niepotrzebnie zajmują się tym, jutro tamtym itd...
    > Marnowanie ludzi... Mogliby zająć się praca ambitniejszą.

    Gdybologia stosowana.

    > Choćby via banki i pocztę...

    Banki nie są od skutecznego ****powiadamiania**** obywateli.
    A pocztą to właśnie załatwili. Tadam.

    > Nie przelejesz pieniędzy bez banku. :)

    Ale bank nie ma w obowiązku wiedzieć na jaki numer ja mam przelać
    pieniądze. A nie jestem przekonany, że integracja ponad 200 (ile
    to mamy banków w Polsce?) systemów informatycznych do odczytywania
    danych rachunku z systemu informatycznego ZUS byłaby szybsza
    i tańsza od wysłania pojedynczej partii listów.

    Ale widać wy chyba nie wiecie ile kosztuje proces modernizacji
    systemów informatycznych, zwłaszcza gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo
    pieniędzy. To byście dopiero mieli rachunki wystawione na setki
    milionów.

    > Tak drastycznie, że emerytury są niskie a rent chorobowych nie ma.

    Ale to wynika wprost z wpłaconych składek, a nie kosztów ZUSu
    ponoszonych przy wysyłce poczty.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 83. Data: 2017-11-23 14:21:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2017-11-23, Eneuel Leszek Ciszewski
    [...]

> [...]
    >ilości i przy niemalże pełnej automatyzacji takich procesów
    >(a ZUS mimo wszystko ma najnowocześniejszą infrastrukturę

    Nowoczesne maszynki kosztuja, a potem trzeba amortyzacje doliczyc :-)

    >Ty patrz, to jak sobie takie zakłady energetyczne radzą? Olaboga
    >kilkadziesiąt milionów pewnie. Miesięcznie.

    No jak to jak - przechodza na e-fakture, podobnie telefonie i banki
    :-)

> [...]
    >danych rachunku z systemu informatycznego ZUS byłaby szybsza
    >i tańsza od wysłania pojedynczej partii listów.

    Ale banki oferuja "przelew do ZUS" ... i teraz chyba trzeba bedzie to
    zmienic.

    J.

  • 84. Data: 2017-11-23 16:40:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No jak to jak - przechodza na e-fakture, podobnie telefonie i banki :-)

    Powoli im to idzie. Wszystkie regulaminy i tak trzeba wysłać papierkiem
    panie. A jak widać nadal sobie radzą i nie bankrutują.

    > Ale banki oferuja "przelew do ZUS" ... i teraz chyba trzeba bedzie to
    > zmienic.

    Czym innym jest wyłączenie przycisku/formatki (co najwyżej podejrzewam że zrobisz
    zrobisz przelew i wróci z info że błędne konto bo Elixir odrzuci), a czym innym
    jednak integracja z zewnętrznym systemem zewnętrznym, państwowy, który pewnie
    powstał miesiąc temu.

    A do tego rozwiązywanie takich banałów jak "czy my mamy NIP klienta",
    ew. "który NIP", zwłaszcza jak masz np. DG i jesteś wspólnikiem spółki
    i radośnie opłacasz ZUS dla dwóch numerów NIP.

    I co, dodatkowe opcje systemu bo ktoś twierdzi, że drożej jest wysłać
    list? A jak ten UberSystem banku jebnie nia specyficznym przypadku
    i ZUS nie dostanie hajsu, to czyja wina będzie?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 85. Data: 2017-11-23 17:25:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2017-11-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >Powoli im to idzie. Wszystkie regulaminy i tak trzeba wysłać
    >papierkiem
    >panie. A jak widać nadal sobie radzą i nie bankrutują.

    Nie wiem jakim prawem, ale mbank regulamin zmienia co miesiac, a
    papieru nie wysyla.
    BZ zmienial rzadziej, to moze go tak nie bolalo, ale od miesiaca mnie
    molestuje o zgode na kontakt elektroniczny :-)

    Niedawno mi jakis bank przyslal list o zmianie regulaminow, a do tego
    zalacznik z plyta CD.
    Widac tak taniej :-)

> [...]
    >czym innym
    >jednak integracja z zewnętrznym systemem zewnętrznym, państwowy,

    Czym innym, ale koszty jednak leca.
    Tyle, ze odpowiedzialnosc inna, bo klient mial sobie dobry numer
    podac.

    Tak czy inaczej - zus powinien o tej zmianie poinformowac "klienta".
    W koncu nie kazdy musi z banku przez internet korzystac.

    J.

  • 86. Data: 2017-11-23 18:01:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ty patrz, to jak sobie takie zakłady energetyczne radzą? Olaboga
    > kilkadziesiąt milionów pewnie. Miesięcznie.

    No i dlatego m.in. prad drogi jak diabli a własnie producenci wystapili
    do regulatora o kilkunasto procentowa podwyzke.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 87. Data: 2017-11-23 18:01:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wysłać list? A jak ten UberSystem banku jebnie nia specyficznym
    > przypadku i ZUS nie dostanie hajsu, to czyja wina będzie?

    Nie ma to jak proste sprawy (odpytanie strony o nr konta na podstawie nip
    i imie nazwiska to nie jest jakas kosmiczna technologia...) rozdmuchac do
    wielkosci problemu wielkosci zanieczyszczenia powietrza na swiecie...

    Jedno zapytanie i voila. Trzbea tylko chciec.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 88. Data: 2017-11-23 18:04:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie wiem jakim prawem, ale mbank regulamin zmienia co miesiac, a
    > papieru nie wysyla.

    Mówię o energetyce (i gazie). Ci to się trzymają mocno papierków
    jak Pan(i) Minister przykazał. :)

    > BZ zmienial rzadziej, to moze go tak nie bolalo, ale od miesiaca mnie
    > molestuje o zgode na kontakt elektroniczny :-)

    BZka to wymyśliła że sobie płytę CD będzie wysyłać.
    To dopiero problem, jak się nie ma już komputera z takim napędem. :)

    > Niedawno mi jakis bank przyslal list o zmianie regulaminow, a do tego
    > zalacznik z plyta CD. Widac tak taniej :-)

    No właśnie BZ :P

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - zus powinien o tej zmianie poinformowac "klienta".
    > W koncu nie kazdy musi z banku przez internet korzystac.

    No to też tak twierdzę.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 89. Data: 2017-11-23 18:05:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > No i dlatego m.in. prad drogi jak diabli a własnie producenci wystapili
    > do regulatora o kilkunasto procentowa podwyzke.

    Tak, I to dlatego że poczta droga, nie dlatego że węgiel
    najdroższy od lat. Mhm. :D

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 90. Data: 2017-11-23 18:06:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

> [...]
    > wielkosci problemu wielkosci zanieczyszczenia powietrza na swiecie...
    >
    > Jedno zapytanie i voila. Trzbea tylko chciec.

    Wybacz ale: O boże jak Ty się na tym nie znasz. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com