  • 1. Data: 2017-11-04 19:00:37
    Temat: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Wysłano ponoc 3,5mln listów poleconych z nowymi numerami kont do wpłat
    podatku do ZUS, ponad 300 tysiecy wrociło wiec teraz bedzie sie cała masa
    urzedników tym zajmowac, wyjasniac, szukac, tracic czas...
    Jakie to bezsensowne koszty?!? Kilkadziesiat mln w powietrze.
    Czy nie lepiej było dogadac sie z bankami aby zrobily specjalna formatke
    gdzie przy przelewie do zus trzeba podac nr NIP?
    Do tego informacja na panstwowej przeciez poczcie i sprawa byłaby
    załatwiona za ułamek tej kwoty...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 2. Data: 2017-11-04 19:13:33
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-11-17 o 19:00, Budzik pisze:
> [...]
    > gdzie przy przelewie do zus trzeba podac nr NIP?
    > Do tego informacja na panstwowej przeciez poczcie i sprawa byłaby

    Jeszcze prościej było numer NIP zawrzeć po prostu w numerze rachunku.
    Rachunek bankowy zawiera 26 cyfr, z których zajęte "ustawowo" są
    pierwsze 10. 16 jest wolnych. Wystarczyło zastosować powiedzmy prefiks z
    "9"tej i NIP. Niepowtarzalne i łatwe o zapamiętania. W ogóle by nie
    trzeba było wysyłać niczego albo o niczym kogokolwiek powiadamiać. W
    TELEEXPRESS i kilku dziennikach by ogłosili. Dla pewności do
    Rozporządzenia wrzucić, bo to musi teoretycznie każdy znać i po sprawie.

  • 3. Data: 2017-11-04 19:21:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

> [...]
    > Jakie to bezsensowne koszty?!? Kilkadziesiat mln w powietrze.
    > Czy nie lepiej było dogadac sie z bankami aby zrobily specjalna formatke

    Ja mam wrażenie (taka spiskowa teoria), że tak naprawdę, istotna była
    informacja o JPK ...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Dave Mack: "Your stupidity, Allen, is simply not up to par."

  • 4. Data: 2017-11-04 19:38:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jeszcze prościej było numer NIP zawrzeć po prostu w numerze rachunku.

    Konkretnie, wg listu z ZUS to: "Numer rachunku [...] ma 26 znaków.
    W numerze tym jest numer identyfikujący ZUS (cyfry od trzeciej do
    dziesiątej) oraz państwa numer NIP (ostatnie 10 cyfr). [...]"

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2017-11-04 19:46:29
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-04, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> [...]
    > urzedników tym zajmowac, wyjasniac, szukac, tracic czas...
    > Jakie to bezsensowne koszty?!? Kilkadziesiat mln w powietrze.

    Bo wg uzasadnienia które stało za tą ustawą, koszty pomyłek corocznych,
    prostowania i wyjaśniania spraw składek, które źle opisane trafiły na
    konta ogólne ZUS były większe.

    > Czy nie lepiej było dogadac sie z bankami aby zrobily specjalna formatke
    > gdzie przy przelewie do zus trzeba podac nr NIP?

    Przecież to teraz jest.

    > Do tego informacja na panstwowej przeciez poczcie i sprawa byłaby
    > załatwiona za ułamek tej kwoty...

    To przecież też jest. A mimo to ludzie się mylą i jest problem.

    http://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/756463,Jeden-p
    rzelew-do-ZUS-od-2018-roku-uchwalony.html

    "W 2015 r. dokonano 65 mln wpłat - 21,5 mln wpłat na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych,

    27 mln na ubezpieczenie zdrowotne, 16,5 mln na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych

    Świadczeń Pracowniczych. Składki trafiają na rachunek wspólny dla danego funduszu,
    a w przypadku błędnego identyfikatora zapisanego przy przelewie trzeba prowadzić
    postępowanie wyjaśniające, od kogo pochodzi dana wpłata.

    Od stycznia 2016 r. było 281 tys. takich niezidentyfikowanych wpłat na kwotę 328 mln

    i w każdym takim przypadku trzeba było prowadzić postępowanie wyjaśniające. [...]"

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2017-11-04 19:47:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-04, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ja mam wrażenie (taka spiskowa teoria), że tak naprawdę, istotna była
    > informacja o JPK ...

    Przecież JPK jest od dawna. Jedynie mikroprzedsiębiorcy będą mieli
    obowiązek od 2018 roku, reszta firm w obiegu już stosuje.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2017-11-04 19:58:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > obowiązek od 2018 roku, reszta firm w obiegu już stosuje.

    No właśnie, o to mi chodzi.
    KJ

    This is Unix we're talking about, remember. It's not supposed to be
    nice for the applications programmer.
    -- Matthew Danish on debian-devel

  • 8. Data: 2017-11-04 20:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Ja mam wrażenie (taka spiskowa teoria), że tak naprawdę, istotna
    > była informacja o JPK ...

    :) Byc moze chociaz tu akurat brawo ze sie dogadali i polaczyli dwie
    sprawy.
    US mogłby przeciez wysłac osobne listy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 9. Data: 2017-11-04 20:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeszcze prościej było numer NIP zawrzeć po prostu w numerze
    > rachunku.

    No przeciez tak własnie jest!

> [...]
    > niczym kogokolwiek powiadamiać. W TELEEXPRESS i kilku dziennikach by
    > ogłosili. Dla pewności do Rozporządzenia wrzucić, bo to musi

    Wyobraz sobie ze słucham o tej zmianie od miesiaca, az w koncu dokładnie
    to usłyszałem ostatnio w tok.fm.
    Dokładnie tak jest!

    Gosc mowił ze majac nip mozna sammemu stworzyc sobie ten nr rachunku.

    Wchodze wiec
    http://www.zus.pl/eskladka
    I widze ze jednak chyba nie do konca bo 3 cyfry to jakies cyfry
    uzupełniajace. Co one oznaczaja?

    Ale widziałem jedno takie pismo i tam jest 001, wiec moze wszyscy taka
    maja jezeli maja tylko jedno konto a kolejne cyfry oznaczałyby kolejne
    rachunki jezeli potrzebuja wiecej niz jedno konto.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 10. Data: 2017-11-04 21:43:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-11-17 o 19:38, Wojciech Bancer pisze:

    > Konkretnie, wg listu z ZUS to: "Numer rachunku [...] ma 26 znaków.
    > W numerze tym jest numer identyfikujący ZUS (cyfry od trzeciej do
    > dziesiątej) oraz państwa numer NIP (ostatnie 10 cyfr). [...]"

    Z czego ten cytat? Pierwsze 10 cyfr identyfikują bank tylko na polach
    3~9. Pozostałe cyfry z tej grupy są wyliczane. Tak więc w tym zakresie
    informacja jest raczej błędna.

    Jeśli pozostała część informacji jest poprawna i faktycznie ostatnie 10
    cyfr, to NIP, to każdy znając cyfry od 3 do 10, które powinny być w tym
    wypadku stałe może sobie numer rachunku sam wygenerować. Wystarczyło by
    zamiast wysyłania "pierdyliona" listów uruchomić stronkę,która to
    wyliczy. Algorytmy są dostępne. Są też i strony to robiące, ale złóżmy,
    że chcieliby już to strasznie profesjonalnie czynić.