  • 1. Data: 2017-11-05 02:08:02
    Temat: BitCoin towarowy...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jak wiadomo powszechnie -- BitCoin nie jest walutą, ale jest towarem.

    W RP obowiązuje podatek od towarów i usług (niesłusznie zwany VATem,
    czyli taxem od dodanej wartości) obejmujący obrót towarami i usługami
    na terenie RP, i nie tylko na tym terenie...

    Zatem pytam -- jak wysoki jest ten podatek od BitCoina?

    Pytanie IMO jest teraz bardzo ważne -- bo dookoła głośno
    o uszczelnianiu tego właśnie podatku. Wprawdzie uszczelki
    są zakładane karuzelom VAT, nie obrotowi bezczelnie
    pozbawionemu opodatkowania w ogóle, jednak IMO należy
    także zająć się tą sprawą!!!

    IMO tylko podatnik VAT może odliczyć zapłacony VAT, zaś inne
    osoby nie mogą tego uczynić. (pomijając kwestie okołograniczne)
    Na dodatek -- choć można odliczyć, trzeba jednak zapłacić...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 2. Data: 2017-11-05 09:00:52
    Temat: Re: BitCoin towarowy...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Jak wiadomo powszechnie -- BitCoin nie jest walutą, ale jest towarem.

    A jest?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 3. Data: 2017-11-05 20:49:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > A jest?

    Owszem. Jest ewidentnie towarem -- tak uznali mądrzy tego świata.
    Przy okazji -- nie jest walutą, bo nigdzie nie jest ,,prawnym środkiem płatniczym''.
    Zatem spełnia kryteria towaru i zarazem nie spełnia kryteriów pieniądza.

    BTC przypomina muszelki i cebulki tulipanów. :)
    Co jakiś czas ,,górnicy'' podbiją cenę, by BTC nie runął...
    Ale to towar, nie pieniądz.

    -=-

    Swego czasu nie było nawet jasności prawnej (ponoć jesteś
    prawnikiem) co do tego, czy człowiek (nie instytucja) może
    ,,produkować'' swój pieniądz. Były nawet rozprawy sądowe
    i naukowe ;) oraz aresztowania...

    Nie mam czasu na rozpisywanie się, ale jeśli poszukasz -- znajdziesz
    to i owo ;) o możliwościach tworzenia walut. ;) Niby można (tak chociażby
    głoszą naukowcy) ale w praktyce nie można (tak twierdzą prawnicy) i w efekcie
    tworzenia nowej waluty można ;) trafić za krateczki, jako że prawnicy nie
    biorą pod uwagę naukowców...

    Są ludzie, którzy trafili do więzienia za rzekome tworzenie swoich walut.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 4. Data: 2017-11-05 23:35:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Owszem. Jest ewidentnie towarem -- tak uznali mądrzy tego świata.
    > Przy okazji -- nie jest walutą, bo nigdzie nie jest ,,prawnym środkiem
    > płatniczym''.

    Z tym"nigdzie" bym był ostrożny. Z mojej wiedzy wynika, że uznają BC
    Estonia i Luksemburg. Być może jeszcze gdzie indziej. Wiele firm
    zajmujących sie prowadzeniem giełd kryptowaluty próbuje zarejestrować
    działalność właśnie w Luksemburgu i nie wykluczone, że niedługo kraj ten
    stanie sie drugą Szwajcarią, tyle, że internetową.

    > Zatem spełnia kryteria towaru i zarazem nie spełnia kryteriów pieniądza.

    Dość śmiała teza i prowadząca do ość złożonych skutków podatkowych.

    > BTC przypomina muszelki i cebulki tulipanów. :)
    > Co jakiś czas ,,górnicy'' podbiją cenę, by BTC nie runął...
    > Ale to towar, nie pieniądz.

    Możesz mieć rację. Jak to w oświadczeniach majątkowych wykazywać?

  • 5. Data: 2017-11-06 03:49:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 59ff922b$0$647$6...@n...neostrada.pl

    > Z tym"nigdzie" bym był ostrożny. Z mojej wiedzy wynika,
    > że uznają BC Estonia i Luksemburg.

    Uznają tak, jak RP uznaje PLN, czy tak, jak LOT uznaje BTC?

    Aby było jasne -- tylko pytam. ZTCW -- nikt nie uznaje
    tak, jak RP uznaje PLN a niektóre państwa zakazują obrotu
    lub wprowadzają inne (jakieś swoje) kryptowaluty.

    Być może moje wiadomości nie są już aktualne.

> [...]
    > Szwajcarią, tyle, że internetową.

    > Dość śmiała teza i prowadząca do ość złożonych skutków podatkowych.

    Ponoć w RP jest tak:

    http://www.rp.pl/VAT/302299901-Bitcoin-obrot-e-walut
    a-zwolniony-z-podatku-VAT.html

    Skarbówka w końcu przyznała, że internauta obracający bitcoinami nie musi płacić
    VAT.

    > Możesz mieć rację. Jak to w oświadczeniach majątkowych wykazywać?

    Nie wiem. Też nad tym zastanawiałem się.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 6. Data: 2017-11-06 09:19:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-06, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Nie wiem. Też nad tym zastanawiałem się.

    Wartości niematerialne i prawne?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2017-11-06 14:14:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 59ff922b$0$647$6...@n...neostrada.pl

    > Z tym"nigdzie" bym był ostrożny. Z mojej wiedzy wynika,
    > że uznają BC Estonia i Luksemburg.

    https://cryptonews.pl/estonia-proponuje-wlasna-krypt
    owalute/

    Ta własna to BTC czy coś odrębnego, opartego jedynie o ,,ideę'' BTC?
    Co w BTC jest takiego nowatorskiego? Energochłonność?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 8. Data: 2017-11-06 21:26:05
    Od: z <...@...pl>

    > Co w BTC jest takiego nowatorskiego? Energochłonność?

    Każdy fanatyk krypto rzuci Ci sloganami o zdecentralizowaniu o braku
    dodrukowywania, o szybkich transakcjach i niezależności od banków i rządów.
    Jak wiadomo to ne do końca prawda i nie do końca wiadomo czy ludzkości
    (tej zdziczałej/niedorosłej) taka waluta jest potrzebna

  • 9. Data: 2017-11-06 22:28:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-11-17 o 21:26, z pisze:

> [...]
    > Jak wiadomo to ne do końca prawda i nie do końca wiadomo czy ludzkości
    > (tej zdziczałej/niedorosłej) taka waluta jest potrzebna

    Świat przez nowe technologie po prostu się kurczy i od dłuższego czasu
    szuka jakiegoś takiego uniwersalnego dobra, którym można by transferować
    wartości. Ponieważ nie dało się wozić ze sobą wszystkiego, co niezbędne
    koniecznym było znalezienie jakiego tam równoważnika.

    Obecnie kryptowaluty chyba są próbą rozwiązania tego problemu. w
    sytuacji, gdy banki licz sobie krocie za transfer środków z Azji do
    Europy, kryptowaluta może być niezłym rozwiązaniem. Nie wiem, czy
    Luksemburg podejmując się próby ogarnięcia tego jakimiś przepisami nie
    trafi w sedno. Bo kryptowaluty zdecydowanie mają potencjał. Tylko w
    chwili obecnej troszkę to moim zdaniem na żywioł jest puszczone.

  • 10. Data: 2017-11-06 23:31:52

> [...]
    > trafi w sedno. Bo kryptowaluty zdecydowanie mają potencjał. Tylko w
    > chwili obecnej troszkę to moim zdaniem na żywioł jest puszczone.

    Pomysł i potencjał jest ale najsłabszym ogniwem jest człowiek. Ten
    pazerny pozbawiony zasad i wartości człowiek ;-)