  • 191. Data: 2017-11-26 17:38:45
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Ale ja juz ci wprost napisałem.
    > Ani nie zarzadzałem, bo byłem tylko piatym trybikiem ani natezenie ruchu
    > nie ma tu znaczenia aczkolwiek, tak jak tez pisałem - było niewielkie bo
    > lokalne w pojedynczej firmie z liczba pracowników ponizej tysiaca.
    > Ja nie porównuje kosztów wprowadzenia tylko filozofie podejscia do zmian!

    Czyli porównujesz podejście nie rozumiejąc złożoności systemu, ani też
    problematyki, czy tak? Na zasadzie "wydaje mi się, bo napisałem sam program
    dla siebie w kilka godzin"?

    > Oczywiscie ze moze sie tak zdarzyc.
    > To tylko powiedzenie...

    Wolałbyś żeby państwo działało na takich hurra pomysłach,
    czy żeby jednak za wszystkim szły konkretne analizy?

    > Sam pisałes, chłopie :)

    Ja wiem co napisałem. Ale widzę, że Ty tego nie zrozumiałeś.
    Nie zajmuję się wdrażaniem tego konkretnego rozwiązania. Coś jeszcze Ci wyjaśnić?

    > To tak na poziomie ogólnosci.

    Nie. Po prostu.

    > Jak wchodzimy w szczegóły to juz coraz trudniej bronic pewne tezy po za
    > tym ze:
    > - IT jest drogie
    > - nawet jak jest tanie i proste to jest drogie bo trzeba zrobic
    > dokumentacje

    Nie. Po prostu za każdym razem odbijasz mi swoim BOJAWIEM(TM),
    że listy są droższe, przy czym nie popierasz tego ani wiedzą,
    ani doświadczeniem, ani w sumie niczym poza Świętą Pewnością
    i rzucaniem od czasu do czasu jakąś rewolucyjną bzdurą.

    > Jezeli było potrzebne wiecej czasu to na etapie konsultacji trzeba było
    > to na rzadzacych wymoc.

    Nie trzeba. Czasu było (jak widać) wystarczająco na zrealizowanie sensownych
    pomysłów. Faktycznie nie ma go na realizację pomysłów z dupy laików bez
    pojęcia o wdrażaniu.

    > Ostatnio pojawiły się informacje o tym, ze ma zostac wycofane
    > ograniczenie w wysokosci składek, ZUS argumentował, ze ma za mało czasu
    > zeby zaczeło działać od przyszłego roku bo potrzebuja rok na wprowadzenie
    > zmian. A rzad i tak wprowadził.

    Gdzie Ci się pojawiły? W oficjalnej komunikacji z ZUS, czy na portalu
    plotek.pl ? Masz jakieś oficjalne rządowe dokumenty z posiedzeń na ten
    temat?

    > hahahaha
    > wygrał cwaniak ktory rozumiał ze ten wielki system wyborczy to tak
    > naprawdeprosty system do przesyłania plików.
    > Problem polegał tylko na tym, ze zbytnio przyoszczedził bo jakby zamiast
    > 1 studenta wynajał dwóch to byłoby cacy.
    > I tak własnie wygladaja ceny w IT.

    Nie zrozumiałeś tego co napisałemi napisałeś mniej więcej to samo,
    tylko innymi słowami. Powtórzę: zabrakło im doświadczenia, źle oszacowali
    ryzyko i im czasu nie wystarczyło jak się zorientowali.

    > Napisałem sie "NIE DA SIE" i "ZA DROGO" jako jedna strona.

    Nie. Napisałem że taniej i skuteczniej jest wysłać list.

    > Ale teraz to ty musisz sie zdecydowac - to w koncu jest drozsza czy po
    > prostu było za mało czasu? Bo czesc twojej argumentacji na tej
    > niedostatecznosci czasu sie opierała...

    Ale to już Twoja wina.
    Co chwilę zmieniasz argumentację, więc dopasowuję ją do zmieniających
    się warunków. Raz masz fantazję na modyfikację formatki, innym razem
    na modyfikację systemu ZUS _oraz_ bankowych w celu wzajemnej komunikacji.
    Jeszcze innym razem chcesz wykorzystać niszową platformę PUE, a jeszcze
    innym razem każesz dzwonić do oddziału, czy do Facebooka.

    Każdy z tych Twoich Genialnych Pomysłów skutkuje innymi potrzebami
    czasowo-organizacyjno-kosztowymi, a że co chwile skaczesz pomiędzy
    Tymi i robisz "burzę mózgów", to się już nie orientujesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 194. Data: 2017-11-26 17:48:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > W PUE? No nie kojarzę ani jednej.
    > W płatniku owszem, głównie księgowi.

    IMO osoby które maja ksiegowych nie stanowia problemu w naszych
    rozwazaniach - po prostu dostana kwitki z innym numerem konta do wpłat.
    Ale tak - przez pue tez mozna wysłac deklaracje. Kazdy kto nie ma podpisu
    kwalifikowanego a nie chce co miesiac odwiedzac zus ani wysyłac poczta.

    > System płatnika a system "eskładka".

    System eskładka to nie jest zaden system a prosta stronka z 3 polami.
    Nie moja wina ze nie podpieli tego gdzies tylko zrobili osobny twór.

    >>> 3. Deklarację trzeba przyjąć, nie trzeba jej przetwarzać w trybie

    > Oczywiście. Jak wyślesz deklarację do US to też dostaniesz prostą
    > weryfikację techniczną "na twarz". A dopiero potem, po tygodniach
    > weryfikację merytoryczną.

    Nie, jak wyslesz deklaracje to pierwsza weryfikacja obejmuje tylko to
    kogo jestes, czy masz uprawnienia (kwota przychodu) i pewnie juz na
    poziomie programów sumowanie etc.
    Na pue.zus jest weryfikowane duzo wiecej rzeczy, okresy, ubezpieczeni
    etc.

    > Tak, wiem że nie widzisz różnicy.

    Tak, widze ze nie wiesz...

    > Prawda. patrz wyżej.

    Patrz, patrz wyzej.

    > Żebyś mógł zadawać durne pytania na grupie.

    Wojtku, stajesz sie po prostu niegrzeczny. Mozemy sie nie zgadzac w
    pogladach, mozemy nawet uznac ze rozmowa zaczyna nas meczyc ale takie
    impertynencje to sobie zsotaw dla siebie.

    > Nie wpadłeś na to, że różnica w kosztach jest minimalna
    > w przypadku wysyłki masowej?

    hahahahahaha
    Ile? Milion? Wiesz, czy tak sobie gdybasz?

    > Nie. po prostu udowadnia, że się na tym nie znasz.

    To jest w sumie argument nie do obalenia, poniewaz brak w nim konkretów
    wiec i odniesc nie mam sie do czego.

    > [...]
    >
    > Będzie się wykorzystywało jak będzie obowiązek ustawowy, a nie jak
    > sobie postanowisz. Pisz do posłów.

    ROTFL
    Obowiazek ustawowy... Chyba od poczatku dokładnie o tym mowie. Urzednika
    jak nie kopnac to sam z siebie woli wydac parenascie baniek niz cos
    wymysli zeby je zaoszczedzic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 193. Data: 2017-11-26 17:48:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > NIP w przypadku osób fizycznych jest daną osobową tuptusiu.
    > Jednoznacznie Cię identyfikuje, tak jak PESEL.
    >
    > Coś jeszcze chcesz wiedzieć?

    W przypadku osób fizycznych posługujemy sie PESELEM. NIP odszedł do
    lausa.
    Zmiana nastapiła kilka lat temu.
    NIP tylko dla osób prowadzacych DG.
    Nie wiedziałes pimpusiu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 192. Data: 2017-11-26 17:48:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Tak, jest.

    > To jest 10% tego co było na początku.
    > Z tych 300 tys. pewnie większość ma zawieszoną działalność.

    > No a ile z tych 300 tys. to Ci nieaktywni, to wiesz?
    > Czy sobie znowu gdybasz.

    A ty wiesz czy sobie gdybasz?
    I po co zus do zawieszonych wysyła pisma o tym gdzie maja wpłacac składki
    ktorych nie płaca?

    > Jakbyś umiał rozumować "po mojemu", to byśmy zakończyli dyskusję, bo
    > nie musiałbym Ci tłumaczyć oczywistości. Czy mógłbyś zatem przestać
    > udawać, że potrafisz? Dziękuję.

    To przykre jak ktos zdanie "rozumujac po twojemu" odczytuje dosłownie
    zamiast odnaleźć w tej wypowiedzi ironie...

    > Wiesz, tylko oni teraz mają czas by dotrzeć do tych 300 tys i
    > realnie oszacować jaki może być ruch 10-tego i 15-tego. W przypadku
    > braku wysyłki musieliby założyć dużo gorszy scenariusz.
    >
    > Ja wiem że Ty nie widzisz różnicy.

    Wiesz, z tym szacowaniem czegokolwiek u urzedników w polaczeniu z
    informatykami to jest tak ze sie pare lat nad cepikiem pracuje a potem
    sie okazuje ze przez tydzien auta nie mozna zarejestrowac.
    Wiec wybacz sceptycyzm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 195. Data: 2017-11-26 17:51:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > W przypadku osób fizycznych posługujemy sie PESELEM. NIP odszedł do
> [...]

    1. Istnieją osoby które maja nadany NIP "z dawnych czasów" więc on "jest
    i identyfikuje" (mimo, że przy składaniu pita go nie używają)
    2. Cała ta dyskusja dotyczy osób prowadzących DG, które NIP _mają_.

    KJ

    You never gain something but that you lose something.
    -- Thoreau

  • 196. Data: 2017-11-26 18:15:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > W przypadku osób fizycznych posługujemy sie PESELEM. NIP odszedł do
    > lausa.

    Oczywiście. No i?

    > Zmiana nastapiła kilka lat temu.
    > NIP tylko dla osób prowadzacych DG.
    > Nie wiedziałes pimpusiu?

    NIP jest nadal daną osobową, podobnie jak PESEL, bo identyfikuję osobę.
    Niektóre dane nie są danymi osobowymi (np. adres siedziby, nazwa firmy,
    czy PKD), bo nie są związane z podatnikiem, a z prowadzoną działalnością,
    ale NIP w przypadku osób fizycznych jest związany stricte z podatnikiem
    (jest jego OSOBISTYM numerem identyfikacyjnym).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 197. Data: 2017-11-26 18:20:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A ty wiesz czy sobie gdybasz?

    Nie spałem na lekcjach prawdopodobieństwa i statystyki.
    A Ty?

    > I po co zus do zawieszonych wysyła pisma o tym gdzie maja wpłacac składki
    > ktorych nie płaca?

    Bo działalność zawieszona, to nie działalność zlikwidowana.
    Tak mniej więcej z grubsza. A teraz przemyśl kto może chcieć
    zawieszać działalność i dlaczego warto jednak te osoby
    poinformować o zmianach.

> [...]
    > informatykami to jest tak ze sie pare lat nad cepikiem pracuje a potem
    > sie okazuje ze przez tydzien auta nie mozna zarejestrowac.

    Tym bardziej mnie dziwi Twój hurra optymizm w przypadku kolejnych systemów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 198. Data: 2017-11-26 18:32:01
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > System eskładka to nie jest zaden system a prosta stronka z 3 polami.
    > Nie moja wina ze nie podpieli tego gdzies tylko zrobili osobny twór.

    Dla Ciebie chyba wszystko to proste stronki :)

    > hahahahahaha
    > Ile? Milion? Wiesz, czy tak sobie gdybasz?

    Posłużę się analogią. Z faktu że 0.20 coli kosztuje 3 zł nie wynika
    że 2l butelka będzie kosztować 30 zł. Podobnie z faktu, że cena podstawowa
    listu poleconego (jak wysyłasz jeden) to obecnie 5,20 nie oznacza że
    ZUS płaci za to tyle samo od sztuki.

    Prościej nie umiem. Poczta daje rabaty, całkiem spore.
    Ile, trudno oszacować, bo to jest zawarte w umowach, ale niespecjalnie
    bym się dziwił jak > 50%. Możesz argumentować inaczej?

    > To jest w sumie argument nie do obalenia, poniewaz brak w nim konkretów
    > wiec i odniesc nie mam sie do czego.

    Tak jak w argumencie że wysyłka pocztą 3 mln listów kosztuje jakieś
    niebotyczne kilkadziesiąt milionów. Niczym to nie jest poparte.

    > Obowiazek ustawowy... Chyba od poczatku dokładnie o tym mowie. Urzednika
    > jak nie kopnac to sam z siebie woli wydac parenascie baniek niz cos
    > wymysli zeby je zaoszczedzic.

    Ale Ty nie znasz realnych budżetów. Po prostu sobie wymyśliłeś,
    że coś jest drogie, nie mając ku temu żadnych logicznych przesłanek
    i trzymasz się uparcie tej idei.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 199. Data: 2017-11-26 19:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Od zawsze tak było. PUE to system głównie informacyjny, w którym
    > możesz dodatkowo zawnioskować o parę rzeczy ew. umówić wizytę.

    ...ze tak jest ze jak ci sie nic nie zmienia to nie musisz kolejnej
    deklaracji robic tylko sie samokopiuja miesiac po miesiacu.

    > Czy jest ustawowy obowiązek korzystania z systemu eDeklaracje?
    > Jaki procent przedsiębiorców korzysta z systemu?
    > Od 10 lat prowadzę DG i kilka spółek a jeszcze ani razu nie
    > skorzystałem z tej zajebistej funkcji, bo deklaracje wysyła
    > za mnie księgowa. Oczywiście nie korzystając z tego eDeklaracje
    > desktop, bo ma takie możliwości zintegrowane w innym systemie.
    >
    > I w sumie nie znam nikogo kto ma księgową i korzysta z eDeklaracje
    > do wysyłki VAT-7. Jak na razie cały czas proponujesz rozwiązania,
    > które z założenia nie obejmą wszystkich płatników.

    Bo to sa rozwiazania dla małych, ktorzy ksiegowej nie maja.
    Ale:
    - czy ten list był potrzebny osobom ktore maja ksiegowe?

    > Ta większość o której mówisz:
    > a) nie potrzebuje płatnika (nie ma też obowiązku)
    > b) korzysta z księgowych, bo jest taniej niż samemu się babrać

    > Ależ oczywiście. Taka prosta wizja świata. :)

    A co w tym dziwnego ze jak mamy system do rozliczania i system do
    potwierdzania tozsamosci to oczekuja aby one ze soba wspolgrały?

    > As in "walidacja". Sprawdzana jest poprawność strukturalna
    > dokumentu, a nie jego zawartość merytoryczna. Jak zapiszesz 25
    > zamiast 21, to system Cię przepuści, bo wpisałeś odpowiedni typ
    > danych.

    Ale jak wpiszesz do deklaracji osobe ktorej wczesniej nie zgłosiłes do
    ubezpieczen to juz nie pusci.

    > No to mamy dobre zarządzanie. Poinformowano obywateli, większość
    > skutecznie, a system jest pomocniczy i nie trzeba się przejmować
    > jego integracją "na już".

    > Przeczytaj podkreślone i zastanów się mocno.

    > No przecież to zrobili.
    > Ty myślisz, że te listy to przygotowywała Pani Jadzia z ZUS,
    > na drukarce atramentowej i śliniła koperty językiem?

    Ja mowie o weryfikacji adresów...

    > OMG jak Tobie brak wyobraźni.

    Nie, po prostu kiepsko odczytujesz ironie.

    > Jezu, wyjedź poza Warszawę.

    Jezu, sam wyjedz.
    Ja akurat bywam w róznych takich pipidówkach gdzie klienci prowadza dg,
    kontaktuja sie z dostawcami via net, faktury odbieraja via net itp.
    Znam jedna osobe ktora tego nie robi a faktury elektroniczne nadal
    dostaje przez plik wgrywany na dyskietke.
    Jedna osobe na setki a moze i tysiace.
    I co ciekawe - to jest osoba w centrum duzego miasta.

    > Nie. 90% dostało list.
    > Reszta to Twoje gdybologia i widzimisiowanie.

    > Od księgowej dostajesz wysokość składki, a nie zlecają za Ciebie
    > przelewy.

    Zalezy jaka masz ksiegowa.
    Zadzwoniłem z ciekawosci do znajomej - oczywiscie ze planuje składki od
    poczatku przyszłego roku dawac razem z osobna karteczka - uwaga nowy
    numer konta! I to konto podane.
    Twierdzi ze jej klienci cenia takie detale a nawet jak dostali list to
    numeru sobien ie zapisali a nawet jak zapisali to przy zlecaniu przelewu
    i tak o tym zapomna.
    A tak maja podane na tacy.
    I pewnie 99% ksiegowych tak zrobi. Tak, gdybam - to chyba wada nas obu w
    tym watku.

    > Nie. Facebook. Nie każdy ma Facebook.

    Ba, nawet sam nie mam.

    > Nie każdy używa Facebooka do celów zawodowych.
    > Nie każdy ma mail firmowy powiązany z Facebookiem.
    > itp. itd.

    Nie musi byc jedno powiazane z drugim ani firmowy bo tu nie o chodzi o
    informacje indywidualna a o reklame.

    > Generalnie nie zaproponowałeś ani jednego rozwiązania które byłoby
    > tańsze i bardziej skuteczne niż list.

    Trudno. Urzednicy tez nie znaleźli tanszego, widac ty masz racje albo
    mamy kiepskich urzedników.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 200. Data: 2017-11-26 19:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Dane,

    > 1. Istnieją osoby które maja nadany NIP "z dawnych czasów" więc on
    > "jest i identyfikuje" (mimo, że przy składaniu pita go nie używają)

    Ale ich nie bedzie w tej bazie...

    > 2. Cała ta dyskusja dotyczy osób prowadzących DG, które NIP _mają_.

    Ale jak napisano powyzej - dane ktore mozna przyporzadkowac tylko do
    przedsiebiorcy - ochronie nie podlegaja.

    W sumie kwadratura koła z tego wychodzi :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle