  • 101. Data: 2017-11-24 22:24:10
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5a16f65f$0$15195$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wiem jakim prawem, ale mbank regulamin zmienia co miesiac, a papieru nie
    wysyla.
    > BZ zmienial rzadziej, to moze go tak nie bolalo, ale od miesiaca mnie molestuje o
    zgode na kontakt elektroniczny :-)

    BZWBKKBSg stale ,,pocztą wewnętrzną'' (dostępną po
    zalogowaniu) śle komunikaty o ,,nowych zasadach''
    czy jakoś tak...

    > Niedawno mi jakis bank przyslal list o zmianie regulaminow, a do tego zalacznik z
    plyta CD.

    BZWBKKBSg -- na mojej płycie był Chopin.
    Teraz płyta odtwarzana jest w samochodzie.

    > W koncu nie kazdy musi z banku przez internet korzystac.

    Niezależnie od sposobu (WWW, telefon, marmur)
    zlecania -- bank może informować o zmianie nr.

    -=-

    ZUS nie informuje o zmianie:

    - wysokości składek
    - wyglądzie formularzy
    - sposobie naliczania
    - itd...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 102. Data: 2017-11-24 22:28:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Mówię o energetyce (i gazie). Ci to się trzymają mocno papierków
    > jak Pan(i) Minister przykazał. :)

    0. Nie ma prostego i uniwersalnego generatora kosztów.
    1. Nie energetyka i gazownia nie utrzymują się z podatków.
    2. Rachunki nie są słane co miesiąc.

    > To dopiero problem, jak się nie ma już komputera z takim napędem. :)

    Nie tylko BZWBK...

    > No to też tak twierdzę.

    Obojętne jak korzysta -- banku nie ominie.

  • 103. Data: 2017-11-24 22:50:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-24, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > 0. Nie ma prostego i uniwersalnego generatora kosztów.

    A co to ma do rzeczy?

    > 1. Nie energetyka i gazownia nie utrzymują się z podatków.

    A co to ma do rzeczy? Nagle i automagicznie koszty płacą się
    same? Czy może są dodawane do naszych rachunków?

    > 2. Rachunki nie są słane co miesiąc.

    Oh. A listy z ZUSu są? No pacz pan.

    > Obojętne jak korzysta -- banku nie ominie.

    Nie ominie też piekarni! Niech piekarnie o wszystkim informują!

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 104. Data: 2017-11-24 22:53:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > - skoro to takie trudne to wystarczyłby tylko alert przy probie wysłania
    > na stary nr rachunku: uwaga, aktualny nr rachunku sprawdz na stronie e-
    > składka.

    > - 3mln zapytan? bez jaj - po pierwsze nie kazdy robi przelew 10, po
    > drugie to tylko za pierwszym razem...

    Niektórzy są inteligentni inaczej. ;)

    > potem systematycznie coraz mniej.
    > Zreszta - ten system juz jest na stronie ekładki.pl

    > - system zus epłatnika obsługuje to takie zapytania obsłuzy bez problemu

    Raczej tak. W ostateczności ;) odeśle do
    generatora zewnętrznego, lub odeśle klienta do ZUS. ;)

    Stale pojawiają się modyfikacje prawa podatkowego w RP -- jakoś ;)
    stosowne programy (i ludzie ponoć też) za tymi zmianami nadążają.

    > - według moich obserwacji nr rachunku własciwie nie musi byc pobierany ze
    > strony zus - jest stworzony według schematu do ktorego trzeba wstawic nr
    > nip i wyliczyc sume kontrolna - tego banki tez nie umieja zrobic w
    > rozsadnych kosztach?

    IMO to potrafi kilkuletnie dziecko ,,zapalone''
    do programowania po kwadransie pouczeń. ;)
    (typu -- jak liczona jest suma kontrolna)

    Ja bym nawet podjął się próby nauczenia stworzenia takiego
    generatora dziecka umysłowo chorego -- choć zapewne łatwo
    by nie było, efekt raczej ;) bym uzyskał. :)

    (zakładając, że dziecko by było naprawdę chore umysłowo,
    nie zaś po prostu złośliwe)

    Nawet zwierzęta (psy, koty, szczury) można nauczyć podobnych
    (opartych o powtarzalność, zalgorytmizowanych) sztuczek. ;)

    > - a moze by tak zus po prostu przekazał kazdemu
    > bankowi baze nip -> nr konta?

    Po co?! (choć nic w tym złego -- NIP nie jest informacją
    chronioną -- występuje na pieczątkach, wizytówkach,
    fakturach... bank zaś jest instytucją, której ZUS
    już zaufał, zlecając i pośrednictwo, i przechowywanie
    pieniędzy podatników)

    Wystarczy bankom przekazać sposób liczenia nr
    na podstawie NIPu -- toż klient musi znać stosowny NIP.
    Nawet wtedy klient (potencjalny zleceniodawca przelewu)
    zna stosowny NIP, gdy to nie jest jego NIP -- przykładowo
    biuro rachunkowe itp... ;)

    > - obsługe wniosków 500+ jakos udało się wprowadzic do banków...

    Za tę obsługę banki nie biorą forsy, a nawet dają wisienki...

    > Jak widzisz, jest troche rozwiazan tego skomplikowanego problemu poza
    > odpowiedzia: nie da sie a nawet jakby sie dało to nie taniej niz milion.
    > I co najwazniejsze - banki przeciez i tak maja formatki przelewu do zus -
    > i tak beda musiały je zmienic, prawda? Czyli koszt i tak bedzie, mozna
    > było tak zaprojektowac zmiany zeby pieniadze poszły na coś sensownego.

    Albo wróciły do podatników w formie redukcji podatków.

    -=-

    IMO -- jeśli ktoś nie widzi tańszych metod komunikowania
    (niż indywidualne listy) może po prostu nie ma powołania
    do tej akurat pracy? ;) Może powinien poszukać sobie pracy
    odpowiedniejszej a tę pracę zostawić komuś, dla kogoś
    rozwiązywanie tych problemów jest łatwe i przyjemne?

  • 105. Data: 2017-11-24 22:56:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-24, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Do 500+ banki przystosowały się bardzo szybko.

    1. Nie wszystkie
    2. Miały z tego korzyść

    > Zdecydowanie tańsze jest wyjaśnienie w banku niemożliwość
    > zlecenia przelewów do ZUSu niż słanie milionów listów.

    Masz rację. Wytłumaczenie jednej osobie jest tańsze niż
    słanie milionów listów. Wytłumaczenie milionom osób
    nie jest tańsze.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 106. Data: 2017-11-24 23:04:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Bede twierdził ze piszesz jak typowy urzednik - nie da sie, za drogo, nie
    > ma wyjscia...
    > A tymczasem:

    A tymczasem zajmuję się programowaniem (i siedzę w tej branży) od 15 lat.
    Mam też doświadczenie w dużych systemach, wdrażałem systemy także dla branży
    finansowej, medycznej i kilku firm z listy Top 500 (w tym Apple).

    Prowadziłem w swoim życiu duże zespoły programistów, jak również
    i (od strony biznesowej) trzy firmy typu software house.

    Coś jeszcze chcesz mi napisać kosztach IT i o byciu urzędnikiem?
    Chętnie posłucham. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 107. Data: 2017-11-24 23:12:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Ekhem. Robiłeś tego rodzaju system?
    > Bo ja (w trochę innej dziedzinie) widziałem jak to działa i może nie 3 a
    > 2 mln, ale reszta się zgdadza.

    ZUS skąd wziął te numery? Od Boga? ;)
    Koncentracja ;) zapytań ZUSu była
    znacznie większa niż byłaby
    zapytań ,,Kowalskich''.

    ZUS naprawdę uczynił to niemal jednocześnie dla każdego.
    ,,Kowalscy'' mają kilka miesięcy, zaś ZUS musiał
    przygotować listy w krótszym czasie.

    Ponadto -- co to za zapytanie?
    ,,Kryptokoparki'' dają gigahasze (!) na sekundę...
    (te małe kopareczki, nie ,,profesjonalne'', bo
    największe kopalnie mają o niebo!! lepsze
    przeroby) A tu tymczasem trzeba prostego
    dodawania kilkudziesięciu cyfr dziesiętnych
    dla raptem 4 milionów ludzi!

    http://archiwumalle.pl/230_ghs_bitmain_antminer_s1_b
    itcoin_asic_btc-4_4181351517.html

    Jeśli ktoś uważa, że takie zapytania mogą zapchać ZUSowe
    serwery numerów -- to chyba nie ma pojęcia o tym, z jakimi
    problemami muszą na co dzień mierzyć się systemy takie, jak
    ZUSowy... Ponadto takie generatory mogą mieć wszystkie banki,
    Poczta a nawet sklepy... (bo sklepy także pośredniczą
    w transferowaniu forsy)

    Nawet VoIP daje o niebo większe obciążenie niż takie zapytania...

    4 miliony zapytań być może obsłużyłby serwer postawiony
    na smartfonie z Androidem, ;) i to niekoniecznie na
    smartfonie najnowocześniejszym. ;)

    Biorąc pod uwagę ilość informacji (w jedną stronę idzie NIP,
    w drugą idzie 24 cyfr lub tylko 2; do tego ,,opakowanie'')
    oraz skomplikowanie liczenia (dodawanie cyfr) dostajemy
    coś, co niemal nie istnieje.

    Dziennie KIR obsługuje kilkaset milionów transakcji -- i nie pada ;)
    Tymczasem ktoś uważa, że generator padnie w efekcie ,,jednoczesnego''
    obsłużenia 4 milionów zapytań...

  • 108. Data: 2017-11-24 23:22:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > A tymczasem zajmuję się programowaniem (i siedzę w tej branży) od 15 lat.

    I twierdzisz, że generowanie numeru jest trudne? ;)

> [...]

    > Prowadziłem w swoim życiu duże zespoły programistów, jak również
    > i (od strony biznesowej) trzy firmy typu software house.

    Więc zapewne wiesz, że generator numerów jest banalnie prosty
    (,,biblia Kernighana'' jako najprostszy przykład podawała
    konwersję pomiędzy stopniami Celsjusza i Fahrenheita -- przy
    generatorze numerów taki konwerter skal jest bardzo ;)
    skomplikowany!) a przesył informacji jest niemal zerowy...

  • 112. Data: 2017-11-25 06:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

> [...]
    > i (od strony biznesowej) trzy firmy typu software house.
    >
    > Coś jeszcze chcesz mi napisać kosztach IT i o byciu urzędnikiem?

    Tak sadziłem ze sie zajmujesz albo czyms takim albo praca w banku.
    Moze wypalenie zawodowe? ;-P

    To ja opowiem inna historie - kiedys pracowałem w pewnej firmie, gdzie na
    kazda propozycje zmiany systemu informatycznego przychodziła odpowiedz z
    IT - nie da sie, za duze koszty, za stary system, za mało wydajny etc.
    No wiec zaprosiłem szefa informatyków na spotkanie z kilkoma osobami,
    przedstawiłem kilka propozycji proponujac od razu tego typu proste
    rozwiazania i po kilku miesiacach 90% tego co przez kilka lat okazywało
    się nie do zrobienia w taki czy inny sposób zostało wdrozone.
    Innym razem słyszac tego typu odpowiedz na odczepnego, zleciłem za
    dosłownie pare tysiecy napisanie programu na zewnatrz. Po paru miesiacach
    wszyscy w firmie ktorzy robili rzecz do ktorej ten program był przydatny
    - robili to korzystajac z tegoz rozwiazania co odejmowało im pewnie z 30%
    miesiecznego czasu pracy.
    Wiec moze mam skrzywienie zawodowe w druga strone - irytuja mnie sytuacje
    w ktorych prosta jak drut sprawa jest rozciagana do kategorii problemu
    lotu w kosmos.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 111. Data: 2017-11-25 06:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

> [...]
    > fakturach... bank zaś jest instytucją, której ZUS
    > już zaufał, zlecając i pośrednictwo, i przechowywanie

    Nie tylko nei jest chroniana ale jest wrecz po prostu zestawem liczb z
    danym prefiksem oznaczajacym nr urzedu skarbowego (pierwsze 3 cyfry) i
    potem po prostu kolejnymi liczbami zwiekszanymi bodaj o 7.

> [...]
    > Nawet wtedy klient (potencjalny zleceniodawca przelewu)
    > zna stosowny NIP, gdy to nie jest jego NIP -- przykładowo

    Zakładam, ze być moze jest jakas zmienna o której jednak nie wiemy - no
    bo ja widziałem tylko rachunki z licza dodatkowa 001 ale moze w jakis
    konkretnych przypadkach moze sie tam pojawic 2,3,4?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,