eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą › Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
  • Data: 2021-06-01 12:03:41
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 11:27:59 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    netowych (ja jeszcze tego nie widziałem na oczy, ale żona mówiła, że miała taką
    sytuację)

    PINu do transakcji CP nie powinno się w taki sposób używać - ale z drugiej strony
    jest to jakaś realizacja wymagania "czegoś, co klient wie" - bo w sumie jestem
    ciekawy, jakie było tąpnięcie IO w aliorze i ile awantur (a pewnie było, dodzwonić
    się na infolinię nie było łatwo), jak ten e-PIN wprowadzili ;>
    wycofają, czy rzeczywiście detal olali - za miesiąc się przekonamy.

    > Jak na razie się cieszę bo wydaje mi się, że ten temat mnie nie dotyczy
    > (o ile dobrze zrozumiałem co się zmienia :) ).

    Jeśli nie płacicie KK citka "w internecie" (nie licząc płatności za pomocą goog/apple
    pay) to wydawałoby się, że nie dotyczy - ale...
    Właśnie dostałem kolejny mail w tym temacie od citka:
    "Drogi Kliencie,

    zauważyliśmy, że swoją ostatnią operację w Citibank(R) Online zatwierdziłeś kodem SMS
    lub korzystając z Dwuetapowej autoryzacji.

    Przypominamy, że już wkrótce zmieni się sposób potwierdzania Twoich transakcji
    internetowych. Główną metodą uwierzytelniania będzie tzw. Autoryzacja Mobilna przy
    wykorzystaniu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R). Zmiany te wynikają z europejskiej
    Dyrektywy PSD2."

    Co prawda rzadko coś w citkowym ST zatwierdzam - zwykle jest to dostęp do historii
    ponad 90 dni (bo tak kretyńsko mają zrobioną historię, że się to samo włącza - nie
    mówiąc o tym, że w historii podają salda wzięte z sufitu, bo na koniec dnia sortują
    operacje w taki sposób, że najpierw są wpływy a potem obciążenia) - ale nie podoba mi
    się to, bo nawet nie wiem, jakie będą alternatywy tej "głównej metody".
    Choć jak pytałem, to napisali, że bez zgody metody autoryzacji nie zmienią - ale kto
    ich tam wie, skoro potrafią bez zgody wymienić KK z visa na MC...