eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą › Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
  • Data: 2021-06-01 23:23:41
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Zaś w telefonie - dodajesz kartę citka do google pay (chyba że masz
    > visę - ale tutaj citek zadba, żebyś miał działąjący w google pay MC,
    > wymieniając Ci go samemu, bez pytania i żadnego poinformowania o tym,
    > że visa przestanie za miesiąc działać - echh, gdyby nie to, że mam
    > dwie inne visy platinum to bym specjalnie do citkowej visy wrócił) i
    > masz święty spokój i wygodę - no chyba że okaże się, że jednak zbyt
    > wygodnie i przypadkowo zapłacisz za coś, czego nie chcesz ;>
    > Chyba że mamy ostry przypadek google'ofobii i/lub aplle'ofobii.

    Co ma do tego googlofobia? Wystarczy instynkt samozachowawczy.
    Po co miałbym używać jakiegoś google paya - co miałbym z tego mieć?

    > Pozostaje więc kupowanie na komputerze - z jednej strony łatwiejsze,
    > bo certyfikaty i adres itp. już paranoidalnie opanowane

    tzn. co - za każdym razem sprawdzasz (_w_wersji_minimum_) czy na pewno
    wszedłeś na stronę banku (a nie tylko podobnie wyglądającą i o podobnym
    adresie)? Sprawdzasz szczegóły certyfikatu? Wiesz, że to ostatnie może
    się zmienić w dowolnej chwili (w typowych okolicznościach)?

    Musisz też "bezgranicznie" ufać telefonowi (czy co to tam jest).

    > - ale z
    > drugiej trzeba przepisać link z SMSa, co na telefonie nie jest
    > potrzebne - i bardzo jestem ciekawy, jak długie będą te linki ;>

    Wydaje się to zaporowym pomysłem.

    > Hmm, ale jako to "inaczej napisał"?

    W sensie "to ma zupełnie inaczej działać".

    No nie wiem. Jasne jest, że z tego się nie strzela, ani to rocket
    surgery, ale jednak jak już ktoś poprawia coś w bezpieczeństwie -
    czegokolwiek - to może nie powinien wprowadzać rozwiązań, które są
    z definicji bardziej niebezpieczne. Ale może to kwestia opisu tylko.
    --
    Krzysztof Hałasa