eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą › Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
  • Data: 2021-06-02 09:56:49
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 23:23:49 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    >
    > > Zaś w telefonie - dodajesz kartę citka do google pay (chyba że masz
    > > visę - ale tutaj citek zadba, żebyś miał działąjący w google pay MC,
    > > wymieniając Ci go samemu, bez pytania i żadnego poinformowania o tym,
    > > że visa przestanie za miesiąc działać - echh, gdyby nie to, że mam
    > > dwie inne visy platinum to bym specjalnie do citkowej visy wrócił) i
    > > masz święty spokój i wygodę - no chyba że okaże się, że jednak zbyt
    > > wygodnie i przypadkowo zapłacisz za coś, czego nie chcesz ;>
    > > Chyba że mamy ostry przypadek google'ofobii i/lub aplle'ofobii.
    > Co ma do tego googlofobia? Wystarczy instynkt samozachowawczy.
    > Po co miałbym używać jakiegoś google paya - co miałbym z tego mieć?

    Wygodę w płaceniu kartą przez net - przy zachowaniu bezpieczeństwa - no chyba że ktoś
    właśnie ma google'ofobię i uważa, że podawanie danych karty google'owi jest
    niebezpieczne.
    A że ta wygoda i bezpieczeństwo są naprawdę duże to pokazuje przykład paypala - z
    którego sprzedaży (i sukcesu) Musk miał kasę na założenie spacex i tesli.
    google pay niczym się nie różni - no, może tym, że na telefonie/tablecie jeszcze
    wygodniej tym płacić niż paypalem.

    > > Pozostaje więc kupowanie na komputerze - z jednej strony łatwiejsze,
    > > bo certyfikaty i adres itp. już paranoidalnie opanowane
    > tzn. co - za każdym razem sprawdzasz (_w_wersji_minimum_) czy na pewno
    > wszedłeś na stronę banku (a nie tylko podobnie wyglądającą i o podobnym
    > adresie)? Sprawdzasz szczegóły certyfikatu? Wiesz, że to ostatnie może
    > się zmienić w dowolnej chwili (w typowych okolicznościach)?

    Nigdy nie sprawdzam.

    > Musisz też "bezgranicznie" ufać telefonowi (czy co to tam jest).

    Bez przesady, że aż bezgranicznie - do sumy 50 euro.

    > > - ale z
    > > drugiej trzeba przepisać link z SMSa, co na telefonie nie jest
    > > potrzebne - i bardzo jestem ciekawy, jak długie będą te linki ;>
    > Wydaje się to zaporowym pomysłem.

    I pewnie takie miało być - zatrudnili jakiegoś debila z wbitym w łeb hasłem "apka
    uber alles".

    > >> Albo ktoś to jakoś kompletnie inaczej napisał, albo to jest bez sensu.
    > >
    > > Hmm, ale jako to "inaczej napisał"?
    > W sensie "to ma zupełnie inaczej działać".
    >
    >
    > No nie wiem. Jasne jest, że z tego się nie strzela, ani to rocket
    > surgery, ale jednak jak już ktoś poprawia coś w bezpieczeństwie -
    > czegokolwiek - to może nie powinien wprowadzać rozwiązań, które są
    > z definicji bardziej niebezpieczne. Ale może to kwestia opisu tylko.

    To PSD2 powoli zaczyna być takim wk*jącym wytrychem jak RODO - debile i kłamcy
    próbują tym wszystko uzasadnić. A niestety jedynym sposobem na to jest dokładne
    zapoznanie się z tymi dyrektywami i wynikającymi z nich ustawami - inaczej można dać
    się oszukać.
    Cóż, nie ma przymusu korzystania z citka i citek też nie ma obowiązku świadczenia
    usług detalicznych - ale w sumie należałoby ich nieco pogromić, bo jeśli świadczą, to
    mają świadczyć zgodnie z prawem UE i polskim, a nie robić sobie z klientów jaja.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1