  • 1. Data: 2021-05-31 13:38:26
    Temat: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Kolejna próba zmian autoryzacji w Citi :)

    Od 16 czerwca br. zmieni się dotychczasowy sposób potwierdzania Twoich
    transakcji internetowych. Mając na uwadze głos naszych Klientów
    udostępnione będą 2 metody autoryzacji płatności internetowych kartą:

    1. Autoryzacja Mobilna przy użyciu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R),
    2. Autoryzacja Internetowa wykorzystująca dane do logowania do serwisu
    bankowości internetowej Citibank(R) Online.

    Jednocześnie informujemy, że dotychczasowa metoda autoryzacji kodem
    SMS będzie stopniowo wycofywana dla płatności kartą w sklepach
    internetowych. Kody SMS zostaną całkowicie wycofane do 30.06.2021 r.
    Zmiana wynika z dostosowania do europejskiej Dyrektywy PSD2.

    Poznaj obie dostępne metody i wybierz tę, która jest dla Ciebie
    wygodniejsza.

    Autoryzacja Mobilna to sposób potwierdzania Twoich transakcji kartą w
    Internecie, przy użyciu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R).

    Podczas wykonywania transakcji kartą w Internecie:

    * otrzymujesz powiadomienie na telefonie z zainstalowaną aplikacją
    Citi Mobile,
    * klikasz w powiadomienie na ekranie,
    * wpisujesz swój Citi Mobile Token PIN - specjalny 6-cyfrowy kod
    służący do autoryzacji,
    * następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".

    Aby korzystać z tej metody musisz posiadać aplikację Citi Mobile i
    aktywować Autoryzację Mobilną. Po aktywowaniu Autoryzacji Mobilnej
    stanie się ona Twoja domyślną metodą zatwierdzania transakcji
    internetowych kartą.

    Autoryzacja Internetowa to sposób potwierdzania Twoich transakcji
    kartą w Internecie, przy użyciu danych logowania do serwisu bankowości
    elektronicznej Citibank(R) Online.

    Podczas wykonywania transakcji kartą w Internecie:

    * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
    ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),
    * wprowadzasz dane logowania do Citibank Online,
    * na stronie pojawi się pole do wpisania jednorazowego kodu, który
    otrzymasz w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu
    otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj",
    * następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".

    Aby korzystać z tej metody nie musisz posiadać aplikacji Citi Mobile,
    wystarczą Twoje dane logowania do Citibank Online.
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 2. Data: 2021-05-31 13:44:52
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    [...]
    > * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
    > ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),

    Że jak? Czyli musze przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę
    na telefonie otwierać?

    Pogrzało ich.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2021-05-31 13:45:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 13:38:26 +0200, WAM wrote:
> [...]
    > internetowych. Kody SMS zostaną całkowicie wycofane do 30.06.2021 r.
    > Zmiana wynika z dostosowania do europejskiej Dyrektywy PSD2.

    Ciekawe ... dyrektywa naprawde wymusza, czy tylko ciecie kosztow?

    Czy jednak ... to naprawde jest duzy problem, i duzo takich oszustw...

    > Poznaj obie dostępne metody i wybierz tę, która jest dla Ciebie
    > wygodniejsza.

    A nie mozna obu, tzn aby korzystac z tej, ktora w danej chwili lepiej
    pasuje ? :-)

    > Podczas wykonywania transakcji kartą w Internecie:
    > * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
    > ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),

    czyli nie o koszty tu chodzi ...

    taaa ... a dlugi ten link, czy otworzyc trzeba bedzie w przegladarce
    telefonu?

> [...]
    > otrzymasz w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu
    > otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj",

    Hm, i jak to sie ma do PSD2 ?

    > * następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
    >
    > Aby korzystać z tej metody nie musisz posiadać aplikacji Citi Mobile,
    > wystarczą Twoje dane logowania do Citibank Online.

    J.

  • 4. Data: 2021-05-31 14:31:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 13:49:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > WAM <n...@n...nopl.pl> writes:
    >
    > [...]
    > Że jak? Czyli musze przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę
    > na telefonie otwierać?

    Wow, ja dostałem to już 26 maja i nawet przeczytałem - ale albo po łebkach albo po
    prostu taka głupota mi się w głowie nie zmieściła.
    Ktoś, kto nie chce na telefonie otwierać, to ma pół biedy, gorzej, jak ktoś nie może.

    > Pogrzało ich.

    I to mocno - a do tego jest to podobno "Mając na uwadze głos naszych Klientów" - to
    co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>
    Piękne jest też to: "Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu otrzymanego w SMS" - to ma być
    taka pułapka? Kod w SMS dłuższy, ale klient ma wiedzieć, że ma wpisać tylko 6
    ostatnich cyfr - w sam raz "według" PSD2...

    Myślałem, że po prostu będzie tak, że zamiast wpisywać "zwykły" kod 3D-Secure - w
    sumie co to komu przeszkadzało? - trzeba będzie się zalogować ORAZ wpisać kod
    3D-Secure.
    Ale ten link z SMSa to już przesada.

    Citek kombinuje chyba najbardziej - można to też zobaczyć na innym przykładzie PSD2,
    czyli obowiązku informacji o rżnięciu na transakcji zagranicznej. Dostałem o tym info
    z kilku banków i w większości można sobie włączyć bezpłatne SMS, w których będzie
    info o tym, jaki był kurs i narzut. W citku - może przychodzić SMS z linkiem do
    kalkulatora na stronie, gdzie jak sobie poustawiasz SAM, to się może dowiesz (i przy
    okazji zapłacisz za roaming danych).

    Zresztą to całe utrudnianie zakupów netowych to Harry Potter.
    W aliorze mamy Gryffindor - trzeba sobie ustawić e-pin (podobno już można w ST oraz
    apce, ja męczyłem się na infolinii - z botem poległem) i oprócz hasła zmiennego -
    SMSa - masz hasło stałe.
    W bnp bawią się w Ravenclaw - oprócz SMSa zadają jeszcze zagadkę - choć właściwie to
    jest też rodzaj stałego hasła, dwa razy pytali o nazwisko panieńskie matki.

    I do tego święta krowa, czyli blik - gdzie można nawet ustawić "blik bez kodu" i niby
    z PSD2 zgodne?

  • 5. Data: 2021-05-31 14:39:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    >
    > I to mocno - a do tego jest to podobno "Mając na uwadze głos naszych Klientów" - to
    co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>

    Jedyne racjonalne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to
    zrobienie tego procesu tak upierdliwym, żeby ludź zainstalował sobie
    aplikację.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 6. Data: 2021-05-31 14:55:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 14:40:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    to co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>
    > Jedyne racjonalne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to
    > zrobienie tego procesu tak upierdliwym, żeby ludź zainstalował sobie aplikację.

    To jest jasne - choć może być jeszcze drugie dno, czyli plotki o zwijaniu przez citi
    detalu.
    Poprzednim razem jak próbowali wmusić klientom apkę, to podniosło się pewni larum i
    odpuścili praktycznie momentalnie - ale wtedy jeszcze ww. plotek nie było.
    Więc teraz mogą już mieć opinię klientów w d4 i będzie albo apka albo debilizm (i to
    do kwadratu, bo zamiast jednego SMSa będą dwa).
    A grubymi nićmi szyte jest to dla każdego, kto ma styczność z innymi bankami - np. w
    santander też się czasem trzeba zalogować w celu potwierdzenia zakupów netowych (ja
    jeszcze tego nie widziałem na oczy, ale żona mówiła, że miała taką sytuację) - i nic
    nie trzeba przepisywać, żeby komputer "wiedział co się chce zrobić".

    Hmm, szkoda, bo właśnie kończy mi sie rok bezpłatności citi priority, zostało 2
    tygodnie wypowiedzenia, raz dzwonili, ale nie odebrałem, więc nie wiem, czy w sprawie
    konta czy znów "pożyczki z karty" - a jak im przestało zależeć to już mi mogą tej
    bezpłatności nie przedłużyć i albo trzeba będzie zamknąć - i pewnie otworzyć citi
    konto - albo wypowiedzenie odwołać i na citi konto zmienić :(

    Coraz gorzej z tymi bankami, rynek ciasny się staje, grubasy się rozpychają i
    zaczynają konsumować - tak jak np. francuz bnpp, w którym trzeba będzie zlikwidować
    debetówki :(

  • 7. Data: 2021-05-31 17:13:06
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodówSMS dlapotwierdzania ...
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Kamil Jońca.
    On 31.05.2021 14:39 you wrote:

    > Jedyne racjonalne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to
    > zrobienie tego procesu tak upierdliwym, żeby ludź zainstalował sobie
    > aplikację.

    Ja musiałem wrócić do autoryzacji przez SMS, bo aplikacja raz na jakieś
    10 prób działała. Masakra jakaś.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-05-31 17:50:11
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 31/05/2021 13:38, WAM wrote:
    > Kolejna próba zmian autoryzacji w Citi :)

    <ciach>

    Cóż, w Citku pracują albo złośliwcy, albo debile... albo kombinacja.

    w.

  • 9. Data: 2021-05-31 18:55:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-31-maja-2021 o 13:38, WAM pisze:
    > Zmiana wynika z dostosowania do europejskiej Dyrektywy PSD2.

    Serio unia takie dyrektywy napisała czy tylko banksterka chce
    przyoszczędzić i sobie mordę wyciera UE?

  • 10. Data: 2021-05-31 19:00:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-31-maja-2021 o 13:45, J.F pisze:
    > Czy jednak ... to naprawde jest duzy problem, i duzo takich oszustw...

    Autoryzacja apką to jest bardziej niebezpieczne niż SMSem