eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą › Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
  • Data: 2021-06-02 10:17:12
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 18:53:22 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
    > W dniu 2021-06-01 o 18:10, Dawid Rutkowski pisze:
    > >> Jak na razie używam praktycznie wyłącznie m-transferu.
    > >
    > > O, to tuczysz mBąka, 2% biorą od transakcji.
    > Nie wiedziałem, że szybkie płatności kosztują sprzedawcę więcej niż inne
    > formy.

    Nie tyle szybkie płatności co właśnie mTransfer.
    Dla pewności musiałbym do TOiP zajrzeć - ale przez wiele, wiele lat było to właśnie
    2%.
    Nie wiem, ile brały (bo pewnie trudno napisać w tej samej skali "biorą" - blik
    przejął prawie całkowicie klientów, którzy wcześniej korzystali z "szybkich
    przelewów") bluemedia czy przelewy24 - ale nie sądzę, że aż tyle.

    > To (m-transfer) chyba była pierwsza taka możliwość więc się
    > przyzwyczaiłem. Jak trafiam na szybkie płatności to widzę tam coraz
    > więcej różnych banków, ale nie wiem, czy któryś inny pozwala płacić w
    > ten sposób z KK.

    Z KK to chyba żaden - ale pewnie właśnie dlatego mTransfer jest tak drogi.

    > Jakoś się nie przekonałem do podawania gdzieś komuś danych mojej karty.

    Hmm, a nie przeszkadza Ci, że robisz to podczas każdej płatności w terminalu - tzn.
    podajesz pełne dane karty sklepowi?
    A po to też jest np. google pay - podajesz dane karty tylko google'owi, a do sklepów
    idą dane karty "wirtualnej".

    > > Ciekawe, że to jeszcze działa, myślałem, że sprzedawcy powyłaczali, > ale widać
    zostawili, bo mało kto używa - ale jednak używa, więc po co wkurzać?
    > Natknąłem się raz niedawno, że nie było można wybrać szybkich przelewów,
    > ale ja bardzo mało kupuję w necie więc moje obserwacje mają się nijak do
    > statystyki.

    To musiał być albo jakiś bardzo mały albo bardzo duży sklep.

    > > Kurtałka, dowcipne naprawdę by było, gdyby nie było debilne.
    > > A co chciałeś zatwierdzić, gdy takiego SMSa wysłali?
    > Jak zaczynałem cytować tego SMSa to właśnie się zastanawiałem co ja
    > takiego wczoraj robiłem i nie od razu skojarzyłem.
    > W Citku miałem zdefiniowanych (kiedyś na początku) 3 odbiorców.
    > Wczoraj dodałem 4-go więc to chyba to. Wszędzie odbiorcą jestem ja, nie
    > wiem czy to ma dla nich jakieś znaczenie.
    > Potem jak wysyłałem przelew to już nie musiałem go potwierdzać.
    >
    > Według mnie w sms powinna być informacja, że dodaję nowego odbiorcę i
    > np, że konto nr NN,....,NNNN.

    Jak najbardziej, tak jest we wszystkich cywilizowanych bankach.
    Albo to jakaś tymczasowa sprawa albo rzeczywiście detal odpuszczają.

    > > Zaś co do udostępniania tajnych kodów - ostatnio dostałem w santander od pani do
    ręki PIN w kopercie - do karty dodatkowej. Użytkownika ze mną nie było. Też dowcipne.

    > > Pytam, czy to na pewno dobrze - a pani, ze tak, bo już PINów pocztą nie wysyłają
    dla bezpieczeństwa.
    > > No niby to moja karta, więc i PIN mogę dostać - dziwne tylko, że nie mogę tej
    karty np. aktywować na infolinii - ale np. spokojnie mógłbym w bankomacie, bo
    przecież PIN mam.
    > > A najbardziej "dowcipne" było jednak to, że do użytkownika PIN jednak przyszedł
    pocztą - i to ten zadziałał.
    > Znaczy, że ten co Ty dostałeś nie działał a on dostał inny, który działał?
    > Czy coś źle zrozumiałem?

    Dobrze zrozumiałeś.
    Tzn. to, że ten, który ja dostałem, nie działał, wynika tylko pośrednio z tego, że
    ten drugi działał.
    Oczywiście żeby było jeszcze dowcipniej, to ten PIN pocztą przyszedł dzień później
    niż karta. Dobrze, że użytkownik nie śpieszył się z aktywacją, bo jeszcze bankomat
    połknąłby kartę...
    A żeby nie robić losowania, to próbowałem to w banku wyjaśnić - ale jedyną
    informacją, jaką mogłem uzyskać, było to, że aktualny PIN został wydany 12 maja. Jako
    że w banku byłem 11 maja to postanowiliśmy zacząć próby od tego "pocztowego".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1