  • 1. Data: 2024-04-04 09:26:26
    Temat: Karta Revolut a Allegro
    Od: jw <j...@i...pl>

    Mam kartę kredytową Revolut. Właśnie dostałem wyciąg za marzec a na nim odsetki.
    Ponieważ spłata była zawsze w terminie i w całości, zadałem pytanie skąd te
    odsetki. Revolut odpowiedział, że postanowili od grudnia (?) traktować płatności
    "Allegropay" jako gotówkowe i stąd odsetki za płatności w Allegro w lutym (choć
    na wyciągu za luty ani zdania o odsetkach za te transkacje).
    Ktoś tak miał? Zakupy w pozostałych sklepach internetowych Revolut zacznie
    traktować jako wypłatę gotówki lub przelewy z karty? Biznes się nie spina?
    JW

  • 2. Data: 2024-04-04 12:52:20
    Temat: Re: Karta Revolut a Allegro
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Apr 2024 09:26:26 +0200, jw wrote:
> [...]
    > traktować jako wypłatę gotówki lub przelewy z karty? Biznes się nie spina?

    Ciekawe ... Allegro im podpadło, Allegro ma jakąs dobrą umowę ..
    ale z kim?

    Ale czy zostałeś o tym poinformowany przed grudniem?

    Tylko tu jeszcze Allegropay ... czy to cos innego niż zwykłe zakupy na
    Allegro?

    J.

  • 3. Data: 2024-04-04 20:30:11
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 04.04.2024 o 12:52, J.F pisze:
    > Tylko tu jeszcze Allegropay ... czy to cos innego niż zwykłe zakupy na
    > Allegro?

    Czy PayU to to samo co Allegropay? Ja nie widzę na Allegro aplikacji
    Allegropay.

    --
    animka

  • 4. Data: 2024-04-05 08:15:04
    Od: jw <j...@i...pl>

    > Ale czy zostałeś o tym poinformowany przed grudniem?

    Oczywiście, że nie zostałem poinformowany. Sam fakt naliczenia odsetek za
    płatności w lutym, ale dopiero na wyciągu za marzec jest już dziwny.
    Konsultant Revolut napisał, że w grudniu postanowili o zmianie i uznaniu
    transakcji na Allegro za gotówkowe lub "o podobnym statusie". Żaden polski bank
    nie potraktował płatności w Allegro jako wypłatę gotówki, a ten "cud fintechowy"
    postanowił, że będzie lepszy od innych.

    > Tylko tu jeszcze Allegropay ... czy to cos innego niż zwykłe zakupy na
    > Allegro?

    Konsultant Revolut użył sofrmułowania "Allegropay", ale to była zwykła płatność
    kartą w aplikacji Allegro za zakup. Być może to jakiś automat tłumaczeniowy
    połączył Allegro i płatność - wyszło Allegropay. Bo chat był na pewno nie z
    polskojęzycznym konsultantem.

  • 5. Data: 2024-04-05 08:59:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    jw <j...@i...pl> writes:

    > Oczywiście, że nie zostałem poinformowany. Sam fakt naliczenia odsetek

    Przejrzałem maile od Revoluta - w ciągu ostatnich 120 dni jedyne info o
    zmianach cennika to "zmiany w przelewach na kartę" - ale ciężko to pod
    to podciągnąć Twój przypadek.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 6. Data: 2024-04-05 13:39:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2024 o 08:15, jw pisze:
    > Żaden polski bank nie potraktował płatności w Allegro jako wypłatę
    > gotówki, a ten "cud fintechowy" postanowił, że będzie lepszy od innych.

    Nie wiem, jak teraz to działa, ale kilka lat temu zapłacenie n a Poczcie
    Polskiej kartą kredytową generowało takie obciążenie, jakbyś z bankomatu
    gotówkę kartą kredytową wypłacił. Dawno to analizowałem, ale to działało
    tak, że rozliczał to Bank Pocztowy. Nie było to zbyt intuicyjne i kilka
    razy zapłaciłem, zanim zauważyłem na wyciągu. Tak więc po prostu takie
    ewenementy się zdarzają.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-04-05 18:24:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > intuicyjne i kilka razy zapłaciłem, zanim zauważyłem na wyciągu. Tak
    > więc po prostu takie ewenementy się zdarzają.

    To wszystko prawda co piszesz, ale akurat to było opisane.
    Natomias tu wychodzi, że Revolut zmienia zasady bez ostrzeżenia.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 8. Data: 2024-04-05 19:28:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Apr 2024 13:39:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > tak, że rozliczał to Bank Pocztowy. Nie było to zbyt intuicyjne i kilka
    > razy zapłaciłem, zanim zauważyłem na wyciągu. Tak więc po prostu takie

    Jest do pewnego stopnia zrozumiałe, ze jak płacisz na poczcie np
    rachunek za prąd, to poczta musi przelac te 100zl na konto dostawcy,
    więc chce dostać z twojej karty 100zl, a nie pomniejszone o prowizję
    kartową.

    Natomiast jak ci sprzedaje znaczki czy książeczkę dla dzieci,
    to juz prowizję może zapłacic.

    Przy okazji tego rachunku Poczta pobiera swoją prowizję, i od niej tez
    mogła by prowizję zapłacic. Ale to od 2 zl, a nie od 100 ...

    Allegro jakos nie miał problemów z innymi kartami, więc nie wiem -
    bierze prowizję na siebie (bo też bierze prowizję od sprzedawców),
    czy sie jakos dodał z polskimi bankami na brak prowizji ... a
    Revolutowi to nie pasuje ...

    J.

  • 9. Data: 2024-04-06 00:53:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2024 o 19:28, J.F pisze:
> [...]
    > kartową.
    > Natomiast jak ci sprzedaje znaczki czy książeczkę dla dzieci,

    No właśnie to była opłata za wysyłkę paczki akurat. Rachunki od zawsze
    płacę przelewami z ROR.

> [...]
    > bierze prowizję na siebie (bo też bierze prowizję od sprzedawców),
    > czy sie jakos dodał z polskimi bankami na brak prowizji ... a

    Dziwne, bo skutek będzie taki, że pozbędą się sporo klientów. I tu już
    nie chodzi - wg mnie - o sam groszową prowizję, jak o utratę zaufania do
    banku. No przecież nie będzie nikt trzymał pieniędzy w banku, który
    nagle bez zapowiedzi zmienia sposoby rozliczeń.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-04-08 08:42:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Apr 2024 00:53:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No właśnie to była opłata za wysyłkę paczki akurat. Rachunki od zawsze
    > płacę przelewami z ROR.

    A inni przychodza/-dzili na poczte.
    A karta nie rozróznia za co płacisz.

    > Dziwne, bo skutek będzie taki, że pozbędą się sporo klientów. I tu już

    Allegro w Polsce to raczej nieistotny margines dla nich.

    > nie chodzi - wg mnie - o sam groszową prowizję, jak o utratę zaufania do
    > banku. No przecież nie będzie nikt trzymał pieniędzy w banku, który
    > nagle bez zapowiedzi zmienia sposoby rozliczeń.

    A tam sie trzyma pieniadze ?

    J.