  • 1. Data: 2005-04-17 11:07:01
    Temat: kredyt hipotetyczny ???
    Od: "gizmo" <g...@t...pl>

    Witam

    Czy moglby ktos doradzic gdzie najkorzystenij otrzymac kredyt hipotetyczny ?
    I w jakiej walucie wziac chcialem PLN ale widze ze bardziej korzystenij jest
    w CHF?
    Czy kto moze doradzic ?

    I czy ktos ma doswiadczenie z kredytpartner.pl

    bylbym z gory wdzeczny za wszelkie sugestie

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-17 11:27:28
    Temat: Re: kredyt hipotetyczny ???
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "gizmo" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    >
    > Czy moglby ktos doradzic gdzie najkorzystenij otrzymac kredyt hipotetyczny
    ?

    Hipotetyczny to chyba w kazdym banku mozna dostac, z dowolnie niskim
    opprocentowaniem, w dowolnej wysokosci.
    Z rzeczywistymi kredytami bywa juz znacznie gorzej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-04-17 19:00:35
    Od: "manson_" <daru[spam]@poczta.fm>

    Witam,
    jezeli to ma byc kredyt na dluzszy okres to zdecydowanie odradzam obca
    walutę
    Ja osobiscie mam kredycik hipoteczny w ING BSK,
    gwarantowane oprocentowanie WIBOR + 1% marży banku przez cały okres
    kredytowania
    (w moim przypadku to 20 lat) i to był główny powód dla którego wybrałem ten
    bank

    Pozdrawiam
    manson_

  • 4. Data: 2005-04-17 19:25:39
    Od: "gizmo" <g...@t...pl>

    Użytkownik "manson_" <daru[spam]@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytowania
    > (w moim przypadku to 20 lat) i to był główny powód dla którego wybrałem

    Mam zamiar wziac na 25 lat. A czemu akurat ING ? Ma korzystniejsza oferte na
    czele innych bankow ?

  • 5. Data: 2005-04-17 21:36:42
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

> [...]
    > kredytowania
    > (w moim przypadku to 20 lat) i to był główny powód dla którego wybrałem

    Witam,

    Dlaczego niby obca waluta jest niedoba przy dlugich okresach kredytowania ??
    Zawsze mozna wzisac na poaczatku w obcej walucie splacac raty a kiedy
    sytuacja nie bedzie korzystna to przejsc na PLNa.
    A co z opcja kiedy wejdziemy do Uni montarnej. Wtedy okaze sie ze Ci co maja
    kredyty w PLN zostana przewalutowani i wtedy zaczna sie jazdy bo na 100%
    banki bede uzywac do tego celu dziwnych wskaznikow.
    Jak narazie przekonuje mnie fakt iz CHF ma jakies 2-3% a PLN 6-9%
    oprocentowania.
    Jezeli sa jakies inne czynniki moze podziel sie opinia bo jestem
    zainteresowany.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 6. Data: 2005-04-18 08:07:15
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message KFA8e.6935$4...@n...ntli.net, Piotrek
    > Jak narazie przekonuje mnie fakt iz CHF ma jakies 2-3% a PLN 6-9%
    > oprocentowania.

    To chyba w reklamach. W rzeczywistości CHF 3..4% a PLN 8..10+
    No chyba, że ostatnio zaszaleli z promocjami i zeszli _nieco_
    poniżej dolnych wartości, ale chyba tylko przy wkładzie
    własnym > 70% :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 7. Data: 2005-04-18 16:05:51
    Od: Chauchesque <c...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > oprocentowania.
    > Jezeli sa jakies inne czynniki moze podziel sie opinia bo jestem

    Czy ktoś się właśnie orientuje jak będzie z kredytami przy wejściu do
    strefy EURO
    chodzi mi o
    - przewalutowanie kredytów ze złotówek na EUR
    - jaki kurs - skąd się weźmie ten kurs walut ?
    - chyba oprocentowanie PLN musi spadać przez kilka lat do
    poziomu oprocentowania EUR.
    - kredyt w CHF
    - tak myśle że z tego wynika że chyba najlepiej by było
    wziąść kredyt w CHF a po wejściu do strey EURO go
    przewalutować na EUR lub na PLN za kilka lat jak
    oprocentowanie spadnie

    nie znam sie tak sobie gdybam
    może ktoś to lepiej wyjaśni
    Chauchesque

  • 8. Data: 2005-04-18 16:50:13
    Od: "manson_" <daru[spam]@poczta.fm>

    >Dlaczego niby obca waluta jest niedoba przy dlugich okresach kredytowania
    ??"

    zdolność kredytowa - aby uzyskać kredyt walucie obcej trzeba się wykazywać
    większą zdolnością kredytowa niż w przypadku PLN, zazwyczaj musi być większa
    o jakieś 30%-50 %. Czyli w złotówkach można zaciągnąć większy kredyt przy
    danych dochodach i danym okresie kredytowania.

    uruchomienie kredytu - zazwyczaj bank uruchamia kredyt po kursie kupna
    waluty obcej a trzeba spłacać po kursie sprzedaży tej waluty. Jeżeli chodzi
    franka szwajcarskiego to różnica miedzy kursem kupna a kursem sprzedaży to
    jakieś 4%-5%(oczywiście na korzyść banku), czyli jeżeli weźmie się kredyt na
    100 tyś. zł we frankach szwajcarskich i w tym samym dniu się go spłaci to
    trzeba dopłacić na wstępie jakieś 4-5 tyś zł.

    przewalutowanie - wiąże się zazwyczaj z dodatkowym kosztem no a czas
    oczekiwania na tą operacje jest bardzo różny, może się wachać od kilku dni
    do nawet kilku miesięcy!!!

    ryzyko walutowe - czyli co by było gdybyśmy nie zdążyli przewalutować
    naszego kredytu.

    Frank szwajcarski jest powszechnie uważany w naszym kraju za stabilną
    walutę, no ale wszystko jest do czasu bo przecież kto by pomyślał, że z euro
    stanie się to co się stało.

    Kurs euro w połowie 2001 wachał się w granicach 3,3 - 3,4 zł, żeby na koniec
    pierwszego kwartału 2004r. dojść do 4,9 zł. Zawsze można powiedzieć - a ja
    bym nigdy do tego nie dopuścił, dawno bym go przewalutował. A ja powiem
    inaczej - ja mam kredyt w złotówkach i nie mam zamiaru przez 20 lat gapić
    się na jakiś kurs walutowy z powodu niższego oprocentowania rzędu 3-4
    punktów procentowych.

> [...]
    >kredyty w PLN zostana przewalutowani i wtedy zaczna sie jazdy bo na 100%
    >banki bede uzywac do tego celu dziwnych wskaznikow."

    Rozumiem, że masz na myśli Unie Gospodarczą i Walutową, no to może zacznijmy
    od tego, że nie zanosi się aby Polska tam prędko wstąpiła. No ale może masz
    racje 20-25 lat może nam wystarczy :). "Ci co maja kredyty w PLN ..." -
    podążając tokiem twojego myślenia to ci co maja kredyty w CHF też zostaną
    przewalutowani według dziwnych wskaźników. Pozwole się jednak z tobą nie
    zgodzić bo Polska to coprawda dziwny kraj ale nie jest to Białoruś (nikogo
    nie obrażając) i żaden szanujący się bank nie będzie stosował żadnych
    "dziwnych wskaźników" cokolwiek miałeś na myśli ;)

    pozdrawiam

    manson_

  • 9. Data: 2005-04-18 17:52:13
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "manson_" <daru[spam]@poczta.fm> wrote in message

> [...]
    > o jakieś 30%-50 %. Czyli w złotówkach można zaciągnąć większy kredyt przy
    > danych dochodach i danym okresie kredytowania.

    Kiedy ja brałem kredyt (niespełna dwa lata temu), to nie była to prawda - a
    jeśli już, to w odwrotnej relacji, bo wyższe oprocentowanie kredytów pln to
    większa suma kapitał + odsetki, a więc wymagana większa zdolność.

> [...]
    > 100 tyś. zł we frankach szwajcarskich i w tym samym dniu się go spłaci to
    > trzeba dopłacić na wstępie jakieś 4-5 tyś zł.

    W długim okresie niższe % z nawiązką wyrównują zabawy z kursami - o ile nie
    nastąpi nowy Wielki Kryzys.

    > przewalutowanie - wiąże się zazwyczaj z dodatkowym kosztem no a czas
    > oczekiwania na tą operacje jest bardzo różny, może się wachać od kilku dni
    > do nawet kilku miesięcy!!!

    + z ustaleniem od nowa zdolności kredytowej i opłatami dla notariusza
    (zmiana aktu)

    > ryzyko walutowe - czyli co by było gdybyśmy nie zdążyli przewalutować
    > naszego kredytu.

    Kredyt należy przewalutowywać wówczas, kiedy się to najbardziej, a nie
    najmniej opłaca - wtedy się najwyżej mniej zyska niż więcej straci :)

    > Frank szwajcarski jest powszechnie uważany w naszym kraju za stabilną
    > walutę, no ale wszystko jest do czasu bo przecież kto by pomyślał, że z
    > euro
    > stanie się to co się stało.

    Nieskromnie powiem - ja. Wystarczyło sobie uzmysłowić, że do Polski napłyną
    inwestycje i pomoc unijna - i że w związku z tym popyt na złotówki wzrośnie.
    A to oznacza wzmocnienie pln. Sprawdziło się. Jednak w okresie typowym dla
    kredytów "hipoteTYcznych" :)))), kiedy ryzyko kursowe powinno zanikać,
    wystąpi drobna nieciągłość w postaci zniknięcia złotówki. Poprzednie rządy
    zapowiadały zdecydowaną dewaluację pln, do poziomu 4,7 - 5 zł/euro, ale
    rynek może mieć inne zdanie, a skuteczność interwencji walutowych na taką
    skalę należy raczej do sfery pobożnych życzeń. Zwłaszcza, że NBP nie
    dodrukuje "po prostu" odpowiedniej ilości papieru, bo powiększyłby
    niedopuszczalnie deficyt budżetowy. Dlatego ostatecznie o kursie wymiany
    zadecyduje sytuacja ekonomiczna Polski i Europy oraz stan naszego bilansu w
    okolicy "przewalutowania" - tak mi się, biednemu żuczkowi wydaje, ale pewnie
    znowu znajduję się w tzw. "mylnym błędzie" :)

> [...]
    > inaczej - ja mam kredyt w złotówkach i nie mam zamiaru przez 20 lat gapić
    > się na jakiś kurs walutowy z powodu niższego oprocentowania rzędu 3-4

    A ja to zlekceważyłem i jestem ciągle happy, bo moje niższe % wciąż daje mi
    handicap...

> [...]
    > nie obrażając) i żaden szanujący się bank nie będzie stosował żadnych
    > "dziwnych wskaźników" cokolwiek miałeś na myśli ;)

    Zwłaszcza, że pewnie są na to konkretne przepisy prawa przyjęte od państw,
    które już podobnych przemian doświadczały - nie wiem, ale raczej nie będzie
    to puszczone na żywioł.

    T.

  • 10. Data: 2005-04-19 07:22:50
    Od: "null null" <p...@g...pl>

    manson_ <daru[spam]@poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > o jakieś 30%-50 %. Czyli w złotówkach można zaciągnąć większy kredyt przy
    > danych dochodach i danym okresie kredytowania.

    To nie jest prawda i co więcej jest dokładnie odwrotnie.
    Wiem, bo niedawno brałem kredyt. W PLN miałem niższą zdolność kredytową
    niż np. w CHF. Bierze się to z tego, że banki nie zawracają sobie głowy
    takimi głupstwami jak ryzyko kursowe. Ponieważ kredyty w walucie jest
    niżej oprocentowany, bank przyjmuje, że w takiej sytuacji możesz wziąc
    większy kredyt.

    Pozdrawiam
    pawelj