  • 41. Data: 2005-04-23 12:42:25
    Temat: Re: kredyt hipotetyczny ???
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 22:26:43 +0200, Zbigniew napisał(a):

    > np 2,40% i prowizja przygotowawcza 2% to BPH
    > 2,88% i prowizja przygotowawcza 1% tu może by się udało zejść do
    > 2,48% Millenium
    > 2,46% i prowizja przygotowawcza 1,5% to PTF Bank

    Hmmm... może po wiosennych promocjach coś się poprawiło.
    Ja zasięgałem języka około 3 miesiące temu.
    Byłem w BPH i było dość daleko od takiego oprocentowania,
    ponadto nadpłaty tylko w kwocie > 5000 + prowizja i chyba
    nawet ograniczenie, że "nieczęściej niż" skutecznie mnie
    zniechęciły.
    W Millenium nie byłem, PTF nie wzbudziło mojego zaufania
    i rozmowa była dość krótka - nie drążyłem tematu.

    Dziękuję za informacje - może ktoś się skusi - dla mnie
    już za późno.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 42. Data: 2005-04-23 13:25:43
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2005 14:42:25 +0200, Miroo
    <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl
> [...]

    > i rozmowa była dość krótka - nie drążyłem tematu.
    >
    > Dziękuję za informacje - może ktoś się skusi - dla mnie

    No cóz bezposrednio w BPH nie uzyskasz takich warunków. Tak jak sobie
    popatrzyłam to te trzy cztery miesiące temu, co prawda w innych bankach,
    ale podobne rezultaty można było uzyskać.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 43. Data: 2005-04-23 15:07:24
    Od: "manson_" <daru[spam]@poczta.fm>

    Użytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Dnia Fri, 22 Apr 2005 16:29:23 +0200, manson_ <daru[spam]@poczta.fm> napisa

    > To sobie policz a nie wysy3aj medrku innych na korepetycje
    > pozdrawiam
    >
    > Ok.
    > Wybierz bank, podaj mi kwote kredytu, okres i oprocentowanie w PLN i CHF

    Bank Millenium
    Kwota kredytu to 700 000,00 PLN rata liczona po wpisie do KW
    PLN to 6,91% obecna rata to 5 389,34 PLN
    CHF to 2,38% obecna rata to 3 791,52 PLN 1 464,13 CHF przy kursie
    kupno/sprzedaż 2,5056/2,5896

    Mnie wychodzi 68%, ale chyba sie myle? Jeżeli tak to sprostuj mnie.

    miłego liczenia
    Zbyszek

    Witam!
    No to ciekawe bo mi wyszło 46,9 % (przy podanym przez ciebie bardzo
    "ciekawym" oprocentowaniu)
    Korzystałem z kalkulatora na ekspanderze
    (www.expander.pl/expander/index.jsp?layout=1&page=ch
    ooseCurrencyLoan)
    Wprowadzone dane to:
    1)kwota 700.000,00 PLN
    2)okres 240 m-cy
    3)oprocentowanie PLN to 6,91%
    4)oprocentowanie CHF to 2,38%
    5)spłata po średnim NPB z 22.04.2005 czyli 2.7155

    Nie wspomne, że oprocentowanie dla złotowek mozna bez problemu dostac nizsze
    i to bez zadnych specjalnych warunkow (np. ING BSK 6M WIBOR + 1% marzy przez
    caly okres kredytowania
    i co najwazniejsze dla wszystkich !)
    A np. standardowe oprocentowanie w Banku Millenium wacha sie w przedziale
    od 2,03% do 3,93 dla CHF
    i warto tu dodac, ze wg. rankingu ekspandera Bank Millenium ma najtanszy
    kredyt we frankach szwajcarskich.
    Wiec wezmy pod uwage takiego biednego szaraczka jak Ja. W ING dostane jakies
    6,6 % w PLN
    a w Millenium bedzie pewnie zblizone do gornej granicy ich standardowego
    oprocentowania 3.93 % w CHF.

    Wrowadzamy wiec dane do kalkulatora :
    1)kwota 700.000,00 PLN
    2)okres 240 m-cy
    3)oprocentowanie PLN to 6,6%
    4)oprocentowanie CHF to 3,93%
    5)spłata po średnim NPB z 22.04.2005 czyli 2.7155

    Przy ww. danych mamy jakies 25%.

    Oczywiscie oprocentowanie kredytow hipotecznych na rynku zarowno dla PLN jak
    i dla CHF jest bardzo zroznicowane
    ale mysle ze to ktore podalem jest i tak bardziej "zyciowe" niz twoje.

    Gdzie te 70% ????

    manson_

  • 44. Data: 2005-04-23 19:15:39
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2005 17:07:24 +0200, manson_ <daru[spam]@poczta.fm>
    napisał:

> [...]
    > jak
    > i dla CHF jest bardzo zroznicowane
    > ale mysle ze to ktore podalem jest i tak bardziej "zyciowe" niz twoje.

    Można jeszcze wziąść oprocentowanie preferencyjne w jednym banku np 4,99%
    dla PLN oraz oprocentowanie dla CHF w drugim banku np 12,00% ( to dla
    kredytobiorców z BIK) oraz kursy inne dowolne np kantorowe i dojdziemy do
    takiego absurdu jak u Ciebie.
    Zapomniałeś o chyba o czymś w swoich wyliczeniach. Kursy walutowe bierze
    się z tabeli banku a nie średnie NBP. Ich banki nie uzywają w
    rozliczeniach kredytów z klientami. Ponadto przyjołeś dane wyjściowe z
    sufitu. 6,6% dla PLN nie może obowiązywać w całym okresie kredytowania
    gdyż oprocentowanie generalnie jest ustalane dla PLN wg zależności
    WIBOR+ marża banku, a obecnie WIBOR np 3M to około 6,60 - brakuje marży.
    Warunki wyjściowe które Ci podałem są wzięte bezpośrednio z kalkulatora
    kredytowego Millenium i dotyczą tej samej sumy kredytu i tych samych
    danych wyjściowych dla PLN i CHF.
    Kochany nie manipuluj tylko biegnij na korepetycje

    Gdzie te jakieś 25%
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 45. Data: 2005-04-24 15:14:54
    Od: "manson_" <daru[spam]@poczta.fm>

    Użytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Witam!
    rece opadaja,
    - 3M WIBOR 6,60 % !!! człowieku skad ty bierzez te dane ??
    chyba ze styczniowej gazety ???
    - co do kursu to splata kredytu walutowego zazwyczaj jest po srednim NBP-u
    - a gdzie ja napisalem ze oprocentowanie bedzie przez caly okres
    kredytowania 6,6%
    WIBOR + 1% marzy przez cały okres kredytowania !!!

    koncz wasc wstydu oszczedz !

    pozdrawiam

  • 46. Data: 2005-04-24 20:19:28
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2005 17:14:54 +0200, manson_ <daru[spam]@poczta.fm>
    napisał:

    > U?ytkownik "Zbigniew" <z...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Witam!
    > rece opadaja,
    > - 3M WIBOR 6,60 % !!! cz?owieku skad ty bierzez te dane ??
    > chyba ze styczniowej gazety ???
    > - co do kursu to splata kredytu walutowego zazwyczaj jest po srednim
    > NBP-u
    > - a gdzie ja napisalem ze oprocentowanie bedzie przez caly okres
    > kredytowania 6,6%
    > WIBOR + 1% marzy przez ca?y okres kredytowania !!!

> [...]

    Zarzucasz mi cały czas niekompetencje i co najmniej głupotę. Podajac
    żądane przez Ciebie w poście dane wskazałem ich żródło. Miło mi ze
    pominołeś to milczeniem. Sam bieżesz dane dokładnier z sufitu i w formie
    jaka jest Ci wygodna, oczywiście nie podając ich źródła. Np WIBOR3M ~6,60%
    stosuje np GE Money i to obecnie. Prosze powiedz mi szaraczkowi który bank
    stosuje do spłaty kredytu średni kurs NBP - biorę tam natychmiast kredyt,
    bo pewnie ten bank stosuje ten sam wskaźnik przy wypłacie kredytu. Z
    informacji jakie posiadam banki stosują przeliczanie sumy kredytów
    denominowanych wg kursu kupna waluty wg własnych tabel kursowych,
    natomiast rata jest przeliczana z waluty na złote wg kursów sprzedaży
    także z własnych tabel banku. Tabele kursów są publikowane przez każdy
    bank!
    Ponadto jeżeli coś się porównuje to niech to ma te same podstawy i
    warunki. Inaczej dochodzi się do takich wniosków jak Ty. Zaprzestań
    manipulacji i nie rób wody z mózgu innym. To bywa szkodliwe.
    pozdrawiam
    Zbyszek