  • 31. Data: 2002-12-25 17:07:30
    Temat: Re: Zniknęło mi z konta36zł ;-)
    Od: Marcin Piotrkiewicz <p...@a...waw.pl>

    W artykule <3...@g...pl> Nicek napisa?(a):

    > Dlatego ?e wyra?aj?c zgod? na wznowienie wyra?a? zgod? na wznowienie na
    > takich warunkach jakie obowi?zywa?y w momencie wyra?enia zgody. Bank w
    > istotny sposób zmieni? warunki.
    >
    > Ja b?d? sk?ada? reklamacj? w tej sprawie i b?d? domaga? si? zwrotu 36 z?
    > (jak chc? to niech anuluj? przy tym wystawion? ju? kart?).
    Warunki by?y:
    Warunki by?y:
    - automatyczne wznowienie karty, je?li klient nie z?o?y innej
    dyspozycji przed up?ywem terminu 45 dni do ko?ca okresu wa?no?ci karty
    - za czynno?ci zwi?zane z wydaniem i obs?ug? kart pobierane s? prowizje i
    op?aty zgodne z taryf?
    - op?aty i prowizje s? pobierane zgodnie z taryf? obowi?zuj?c? w dniu wykonania
    czynno?ci.
    - o zmianach taryfy bank informuje na swoich stronach WWW i przez mLini?.

    Gdzie widzisz zmian? warunków?

    Pozdrawiam,
    Pieta

  • 32. Data: 2002-12-25 19:17:02
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Marcin Piotrkiewicz wrote:

    > Warunki były:
    > - automatyczne wznowienie karty, jeśli klient nie złoży innej
    > dyspozycji przed upływem terminu 45 dni do końca okresu ważności karty
    > - za czynności związane z wydaniem i obsługą kart pobierane są prowizje i
    > opłaty zgodne z taryfą
    > - opłaty i prowizje są pobierane zgodnie z taryfą obowiązującą w dniu wykonania
    > czynności.
    > - o zmianach taryfy bank informuje na swoich stronach WWW i przez mLinię.
    > Gdzie widzisz zmianę warunków?

    Czy uważasz, że jeśli wznowienie karty kosztowało 0, a kosztuje 36 to
    nic się nie zmieniło?
    Ja wiem, że wszystko odbyło się zgodnie z punktami regulaminu. Jednak
    postępowianie zgodnie z punktami regulaminu nie wyklucza postępowania
    nieładnego i tak postąpił w tej sprawie mBank. Zwyczajnie wymyśli sobie,
    że będzie taki cwany, ale ta cwaność mu wyjdzie bokiem ponieważ mnóstwo
    klinetów się wkurzy.

  • 33. Data: 2002-12-25 22:21:53
    Od: Marcin Piotrkiewicz <p...@a...waw.pl>

    W artykule <3...@g...pl> Nicek napisa?(a):
    > Czy uwa?asz, ?e je?li wznowienie karty kosztowa?o 0, a kosztuje 36 to
    > nic si? nie zmieni?o?

    Oczywi?cie, ?e jest to ró?nica i to znacz?ca. Ale ten fragment dyskusji
    zacz?? si? (przynajmniej z mojego punktu widzenia :) od stwierdzenia,
    ?e bank powinien przed wznowieniem karty zapytaae si?, czy klient chce tego.
    Bank si? zapyta? przy podpisywaniu umowy, czy klient zgadza si? na automatyczne
    wznawianie karty bez dodatkowych pyta? i czy zgadza si?, by to klient by?
    zobowi?zany do z?o?enie dyspozycji niewznawiania (czy to aby po polsku? :)
    karty. Nie rozumiem, dlaczego mia?by si? pytaae jeszcze raz? Ma uwa?aae
    klienta za kretyna, który nie wie na co si? wprost zgodzi?? Przecie? wtedy
    ca?a umowa by?a by chyba nie warta funta k?aków?

    > Ja wiem, ?e wszystko odby?o si? zgodnie z punktami regulaminu. Jednak
    > post?powianie zgodnie z punktami regulaminu nie wyklucza post?powania
    > nie?adnego i tak post?pi? w tej sprawie mBank. Zwyczajnie wymy?li sobie,
    > ?e b?dzie taki cwany, ale ta cwano?ae mu wyjdzie bokiem poniewa? mnóstwo
    > klinetów si? wkurzy.

    Nie mog? si? zgodziae z twierdzeniem, ?e post?pi? nie?adnie. W regulaminie
    zaznaczy?, ?e o zmianach taryfy b?dzie informowa? na stronach WWW i przez
    mLini?, Informacji o zmianie prowizji by?a dost?pna na stronie 'Aktualno?ci'
    (czyli tam, gdzie nale?a?o si? jej spodziewaae) na d?ugo przed wej?ciem
    w ?ycie. Dost?p do aktualno?ci by? i jest ?atwy, ba, prawie automatyczny,
    dla ludzi, którzy korzystaj? z systemu transkacyjnego. W kontek?cie zapisów
    regulaminu, wydaje si? byae oczywiste, ?e nale?a?o zagl?daae do aktualno?ci.
    Ponadto bank WYS?A? wiadomo?ae emailem. Nie tylko do osób, które zgodzi?y si?
    na przetwarzanie ich danych do celów marketingowych. Ja takiej zgody nie
    wyrazi?em (wyrazi?em tylko zgod? na przetwarzanie danych do celów zwi?zanych
    z dzia?alno?ci? banku - nie by? opcjonalny zapis umowy) a wiadomo?ae do mnie
    dotar?a. Dotar?a z wystarczaj?cym wyprzedzeniem (2 pa 1/4 dziernika, a op?aty
    obj??y karty o terminie wa?no?ci 30 listopada lub pó 1/4 niejszym). Mo?e warto
    sprawdziae czy email podany w mBanku jest aktualny? Wzgl?dnie czy filtr
    antyspamowy nie jest nadgorliwy?

    Pozdrawiam,
    Pieta.

  • 34. Data: 2002-12-27 11:44:34
    Temat: Re: Znikn??o mi z konta 36 z? ;-)
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 24 Dec 2002 01:30:34 +0000 (UTC), w <au8dbq$13m5$4@foka.acn.pl>,
    Marcin Piotrkiewicz <p...@a...waw.pl> napisał(-a):

    > W artykule <q...@4...com> Rados?aw Pop?awski
    > napisa?(a):

    > Ludzie zamawiali kart? z automatycznym wznawianiem _bez gwarancji_, ?e
    > wznowienie b?dzie _bezp?atne_.

    Co nie wyklucza tego, że zamawiali dlatego, że była i zgodnie z
    _obietnicami_ banku miała być bezpłatna.

  • 35. Data: 2002-12-27 11:45:51
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 23 Dec 2002 23:35:37 +0100, w
    <u...@4...com>, Amnesiac
    <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Ano zajrzałem i co zobaczyłem?
    [...]
    > Trochę tych ogłoszeń tam jest, jak widać.

    Taa, raptem jakieś 3 konkretne informacje związane z końcem roku.
    A przez pare miesięcy maretingowy bełkot, którego nie warto nawet
    czytać...

  • 36. Data: 2002-12-27 12:17:16
    Od: "Kazimierz" <k...@a...net>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Co nie wyklucza tego, że zamawiali dlatego, że była i zgodnie z
    > _obietnicami_ banku miała być bezpłatna.

    Gdzie mBank obiecywal, ze zawsze bedzie bezplatna?

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 37. Data: 2002-12-27 13:30:00
    Od: "Henryk Plumowski \"Plumski\"" <h...@g...pl>

    Pewna osobistość tej grupy, czyli "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl>
    napisała nam tak:

    > Taa, raptem jakieś 3 konkretne informacje związane z końcem roku.
    > A przez pare miesięcy maretingowy bełkot, którego nie warto nawet
    > czytać...

    Bełkotem nazywasz zamieszczoną tam informację, że od x dnia będą
    pobierane opłaty za wznowienie karty do eMax-a ???

    --
    Pozdrawiam,
    www.henryk.us

  • 38. Data: 2002-12-27 14:26:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 27 Dec 2002 13:17:16 +0100, w <auhgb4$67l$1@foka.acn.pl>,
    "Kazimierz" <k...@a...net> napisał(-a):

    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomo?ci
    >
    > Gdzie mBank obiecywal, ze zawsze bedzie bezplatna?

    Nigdy nie obiecywał wprost, ale cały czas kreował się na
    bezprowizyjny. A tutaj nagle zrobił klientów w konia...

  • 39. Data: 2002-12-27 15:23:39
    Od: "Henryk Plumowski \"Plumski\"" <h...@g...pl>

    napisała nam tak:

    > Nigdy nie obiecywał wprost, ale cały czas kreował się na
    > bezprowizyjny. A tutaj nagle zrobił klientów w konia...

    Panie Radku!!!
    Kiedy dotrze do Pana, że o wprowadzeniu opłaty mBank informował
    2 miesiące wcześniej???

    --
    Pozdrawiam,
    www.henryk.us

  • 40. Data: 2002-12-27 16:14:17
    Od: Marcin Piotrkiewicz <p...@a...waw.pl>

    W artykule <g...@4...com> Rados?aw Pop?awski
    napisa?(a):

    > Co nie wyklucza tego, ?e zamawiali dlatego, ?e by?a i zgodnie z
    > _obietnicami_ banku mia?a byae bezp?atna.

    Owszem ludzie zamawiali j? dlatego, ?e by?a bezp?atna. Ale co to zmienia?
    Umowa nie dawa?a im przecie? gwarancji, ?e karta b?dzie zawsze bezp?atna.
    Ba powiem wi?cej, gdyby karta mia?a byae zawsze bezp?atna, to po co
    umieszczaae pozycje wydanie/wznowienie karty w taryfie?
    Nie mog? równie? skojarzyae gdzie i kiedy mBank obiecywa?, ?e wznowienie karty
    b?dzie zawsze bezp?atne? Ba obiecywa? co? innego:: "wprawdzie teraz jest 0,
    ale jak b?dziesz Kliencie wznawia? to zap?acisz tyle ile b?dzie staae w taryfie
    w dniu wznowienia.

    Pozdrawiam,
    Pieta.