  • 1. Data: 2002-12-22 22:24:02
    Temat: mBank - oplaty za karte (dosc dlugie)
    Od: "pantau" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam od dluzszego czasu eMaxa w mBanku i od dluzszego czasu go nie uzywam. Z
    lenistwa po prostu go nie zamknalem. Pozapominalem wszyskich PINow itp.
    Ostatnio otworzylem jednak eKonto i zyskalem ponowny wglad do obu rachunkow.
    Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy zobaczylem dzisiaj, ze saldo na eMaxie
    wynosi - 36 zl, choc nic z nim nie robie, utrzymujac bohatersko zerowy stan
    konta od dawna. Jak wytlumaczyla mi babeczka z mlinii jest to oplata za
    wznowiona karte. Tak mnie to zagielo, ze nic nie powiedzialem.
    Nikt nie byl mnie laskaw powiadomic, ze nagle bezplatna karta kosztuje 36 zl
    i cholernie mi sie to nie podoba, ze dowiaduje sie o tym zauwazajac debet na
    koncie. Biorac pod uwage, ze rachunku nie uzywam od dawna i nie pamietam
    pinu do tej karty wkurza mnie to jeszcze bardziej. Gdyby ktos raczyl mnie o
    tym powiadomic, to zrezygnowalbym z tej karty natychmiat, a przy okazji w
    ogole zamknal konto (bo mi nie potrzebne).
    I teraz moje pytanie - czy to ladnie tak robic?
    A serio - jakos nie chce mi sie wierzyc, ze mozna sobie tak zmienic warunki
    umowy (zupelnie sie na tym nie znam). Moze w kopercie z karta byla jakas
    informacja o zmianie oplat i "jak mi sie nie podoba to moge zrezygnowac"?
    Gdzie tkwi kruczek, ze mozna mnie nie poinformowac o wprowadzeniu oplaty,
    wyslac karte i pobrac za to pieniadze?
    Zaczynam sie bac, ze niedlugo ktos obciazy mi konto za darmowe (dotychczas)
    gazetki z hipermarketow, ktore zalegaja pod moimi drzwiami.
    Przepraszam za dlugosc, ale jestem zszokowany i szukam wytlumaczenia - czy
    Wam napisali o wprowadzeniu oplat, czy to zgodnie z prawem???
    pozdrawiam
    Mikolaj
    UWAGA - ODPOWIADAJĄĆ USUŃ NOSPAM Z ADRESU

  • 2. Data: 2002-12-22 23:16:43
    Temat: Re: mBank - oplaty za karte (dosc dlugie)
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "pantau"
> [...]
    > Gdzie tkwi kruczek, ze mozna mnie nie poinformowac o wprowadzeniu oplaty,

    Powszechnym chwytem w umowach prowadzenia rachunków bankowych jest formuła
    że opłaty pobiera się wg tabeli opłat i prowizji (zobacz paragraf 24 umowy z
    mBankiem). A sama tabela nie jest częścią umowy, więc nikt umowy nie zmienił
    (to ostatnie budzi wątpliwości w związku ze zmianami w prawie bankowym, ale
    dopóki ktoś nie zmusi banków - tak właśnie postępują). Więc bank może
    wprowadzać opłaty wg własnego uznania. Jedynym ograniczeniem jest odsetek
    klientów którzy rezygnują z usług.

    > Zaczynam sie bac, ze niedlugo ktos obciazy mi konto za darmowe
    (dotychczas)
    > gazetki z hipermarketow, ktore zalegaja pod moimi drzwiami.

    Z nimi nie masz żadnej umowy. I zawsze możesz ich oskarżyć o zaśmiecanie ;-)

    Bogdan

  • 3. Data: 2002-12-22 23:43:24
    Od: "pantau" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > dopóki ktoś nie zmusi banków - tak właśnie postępują). Więc bank może
    > wprowadzać opłaty wg własnego uznania. Jedynym ograniczeniem jest odsetek

    Ja w najmniejszym stopniu nie kwestionuje prawa do samego wprowadzenia
    zmiany wysokosci oplaty, ale to, ze nikt mnie nie poinformowal o takiej
    zmianie (automatycznie uznajac, ze sie na nia zgadzam, choc o niej nie wiem)
    to dla mnie cos niewyobrazalnego. W innych bankach zawsze informowano mnie o
    zmianie wysokosci oplat (oprocentowania itp.) i wtedy moglem sie zastanawiac
    czy mi to odpowiada.
    Musialbym codziennie sprawdzac tabele oplat i prowizji, bo moze sie okazac,
    ze od wczoraj kazdy przelew kosztuje np. 50 zl. Dla mnie brak takiej
    informacji to po prostu zachowanie skandaliczne.
    Wyobrazasz sobie sytuacje, ze przychodzi Ci rachunek za telefon i okazuje
    sie dopiero na nim, ze od zeszlego miesiaca impuls kosztuje np. 2 zl? Albo,
    ze placac czynsz, albo za hotel zauwazasz, ze rachunek jest 5 razy wyzszy,
    bo wysokosc oplat zmienila sie w zeszlym miesiacu/2 dni temu, a nikt Cie nie
    byl laskaw o tym powiadomic, bo mozesz sobie przeciez caly czas sprawdzic w
    administracji/recepcji aktualna jego wysokosc?
    Ja po prostu nie moge to uwierzyc. Takie rzeczy sie nie zdarzaja...
    pozdrawiam
    pantau

  • 4. Data: 2002-12-23 00:07:47
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "pantau"
> [...]
    > to dla mnie cos niewyobrazalnego. W innych bankach zawsze informowano mnie
    > zmianie wysokosci oplat (oprocentowania itp.) i wtedy moglem sie

    W jakich innych bankach? Nie w PBK jak jeszcze istniał. Nie był to też
    Handlobank przy fuzji z Citi. I nie jest to ING.

> [...]
    > ze od wczoraj kazdy przelew kosztuje np. 50 zl. Dla mnie brak takiej
    > informacji to po prostu zachowanie skandaliczne.

    Dla mnie też skandaliczne. Ale z tego nic nie wynika.
    Ja ci tylko opisałem zjawisko - bynajmniej go nie pochwalam.

    > Wyobrazasz sobie sytuacje, ze przychodzi Ci rachunek za telefon i okazuje
    > sie dopiero na nim, ze od zeszlego miesiaca impuls kosztuje np. 2 zl?

    Jest jeszcze kodeks cywilny - artykuł o bezpodstawnym wzbogaceniu jak mi się
    zdaje służy do obrony przed takimi praktykami. Ale to wymaga procesu
    cywilnego, czyli cierpliwości, czasu i pieniędzy

    > Ja po prostu nie moge to uwierzyc. Takie rzeczy sie nie zdarzaja...

    Jeżeli tobie się nie zdarzają to masz szczęście. Bo mnie tak, pomimo że
    wiedząc o nich staram się ich unikać. Ostatnio nie sprawdziłem czy TFI ING
    nie podniósł po cichu prowizji od wpłat. Podniósł. Straciłem dodatkowe
    pieniądze.

    Bogdan

  • 5. Data: 2002-12-23 00:57:06
    Od: "pantau" <p...@p...onet.pl>

    > Handlobank przy fuzji z Citi. I nie jest to ING.

    W INGBSK akurat jest. Zawsze dostawalem i dostaje wiadomosci o zmianach
    "informujemy, ze od dnia teg oi tego zmienila sie stopa oprocentowania,
    tabela oplat itp".
    Swoja drgoa doprowadzalo mnie to do szlu, kiedy dostawalem informacje
    "zmienila sie tabela oplat i prowizji - szczegoly w oddzilach", jakby nie
    mogli tych zmian zalaczyc...
    A swoja droga ING tez nie lubie, bo ostatnio skonczyla mi sie waznosc karty
    i dowiedzialem sie o tym na stacji benzynowej przy pustym portfelu. Gdyby
    nie to, ze mialem przy sobie resztki na VC, to ....
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2002-12-23 01:34:07
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "pantau"

    > W INGBSK akurat jest. Zawsze dostawalem i dostaje wiadomosci o zmianach
    > "informujemy, ze od dnia teg oi tego zmienila sie stopa oprocentowania,
    > tabela oplat itp".

    Nie jest. Konto VIP drożeje teraz co drugi miesiąc a jedyna informacja to
    wewnętrzna poczta w BSKOnline.
    A to co dostawaliśmy kiedyś z wyciągami (to były czasy, kiedy wszystkim
    przychodziły wyciągi!), to były okrawki z TOiP.

    > Swoja drgoa doprowadzalo mnie to do szlu, kiedy dostawalem informacje
    > "zmienila sie tabela oplat i prowizji - szczegoly w oddzilach", jakby nie
    > mogli tych zmian zalaczyc...

    No to cieszę się, że jesteś tego samego zdania co ja ;-)

    Bogdan

  • 7. Data: 2002-12-23 07:45:49
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > pozdrawiam
    > Mikolaj
    > UWAGA - ODPOWIADAJĄĆ USUŃ NOSPAM Z ADRESU

    Jest to oczywiscie skandal. Uważaj bo Ci jeszcze policżą odsetki karne za
    niedopuszczalny debet. Tensor1.

  • 8. Data: 2002-12-23 07:46:52
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    Użytkownik "pantau" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam od dluzszego czasu eMaxa w mBanku i od dluzszego czasu go nie uzywam.
    > lenistwa po prostu go nie zamknalem. Pozapominalem wszyskich PINow itp.

    Bozia karze za lenistwo. Trzeba bylo czytac aktualnosci ;)

    PS: Wszystko na legalu jest, bank postapil OK, mial prawo wprowadzic oplaty.

  • 9. Data: 2002-12-23 08:16:13
    Od: "ZeneK" <k...@t...pl>

    > saldo na eMaxie
    > wynosi - 36 zl, choc nic z nim nie robie, utrzymujac bohatersko zerowy
    stan
    > konta od dawna.

    To przez takich ludzi jak TY wprowadzili te oplate, po jakiego grzyba
    otwierales konto i nie wplacales zadnej kasy !!!
    Tylko po to ze dawali za darmo karte ??? To teraz masz nauczke.

  • 10. Data: 2002-12-23 08:42:50
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    > stan
    >
    > To przez takich ludzi jak TY wprowadzili te oplate, po jakiego grzyba
    > otwierales konto i nie wplacales zadnej kasy !!!
    > Tylko po to ze dawali za darmo karte ??? To teraz masz nauczke.

    Cos w tym jest. Prowadzenie rachunkow cos tam kosztuje, a jak tona ludzi ma
    ciagle 0,00 to ktos inny musi na nich placic

    Fantom