    From: Marcin Piotrkiewicz <p...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zniknęło mi z konta36zł;-)
    Date: Wed, 25 Dec 2002 22:21:53 +0000 (UTC)

    W artykule <3...@g...pl> Nicek napisa?(a):
    > Czy uwa?asz, ?e je?li wznowienie karty kosztowa?o 0, a kosztuje 36 to
    > nic si? nie zmieni?o?

    Oczywi?cie, ?e jest to ró?nica i to znacz?ca. Ale ten fragment dyskusji
    zacz?? si? (przynajmniej z mojego punktu widzenia :) od stwierdzenia,
    ?e bank powinien przed wznowieniem karty zapytaae si?, czy klient chce tego.
    Bank si? zapyta? przy podpisywaniu umowy, czy klient zgadza si? na automatyczne
    wznawianie karty bez dodatkowych pyta? i czy zgadza si?, by to klient by?
    zobowi?zany do z?o?enie dyspozycji niewznawiania (czy to aby po polsku? :)
    karty. Nie rozumiem, dlaczego mia?by si? pytaae jeszcze raz? Ma uwa?aae
    klienta za kretyna, który nie wie na co si? wprost zgodzi?? Przecie? wtedy
    ca?a umowa by?a by chyba nie warta funta k?aków?

    > Ja wiem, ?e wszystko odby?o si? zgodnie z punktami regulaminu. Jednak
    > post?powianie zgodnie z punktami regulaminu nie wyklucza post?powania
    > nie?adnego i tak post?pi? w tej sprawie mBank. Zwyczajnie wymy?li sobie,
    > ?e b?dzie taki cwany, ale ta cwano?ae mu wyjdzie bokiem poniewa? mnóstwo
    > klinetów si? wkurzy.

    Nie mog? si? zgodziae z twierdzeniem, ?e post?pi? nie?adnie. W regulaminie
    zaznaczy?, ?e o zmianach taryfy b?dzie informowa? na stronach WWW i przez
    mLini?, Informacji o zmianie prowizji by?a dost?pna na stronie 'Aktualno?ci'
    (czyli tam, gdzie nale?a?o si? jej spodziewaae) na d?ugo przed wej?ciem
    w ?ycie. Dost?p do aktualno?ci by? i jest ?atwy, ba, prawie automatyczny,
    dla ludzi, którzy korzystaj? z systemu transkacyjnego. W kontek?cie zapisów
    regulaminu, wydaje si? byae oczywiste, ?e nale?a?o zagl?daae do aktualno?ci.
    Ponadto bank WYS?A? wiadomo?ae emailem. Nie tylko do osób, które zgodzi?y si?
    na przetwarzanie ich danych do celów marketingowych. Ja takiej zgody nie
    wyrazi?em (wyrazi?em tylko zgod? na przetwarzanie danych do celów zwi?zanych
    z dzia?alno?ci? banku - nie by? opcjonalny zapis umowy) a wiadomo?ae do mnie
    dotar?a. Dotar?a z wystarczaj?cym wyprzedzeniem (2 pa 1/4 dziernika, a op?aty
    obj??y karty o terminie wa?no?ci 30 listopada lub pó 1/4 niejszym). Mo?e warto
    sprawdziae czy email podany w mBanku jest aktualny? Wzgl?dnie czy filtr
    antyspamowy nie jest nadgorliwy?

    Pozdrawiam,
    Pieta.