  • 191. Data: 2019-07-27 18:48:10
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jul 2019 18:17:51 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
    > [...]
    >
    > IIRC tak.

    No coz, trzeba by przez godzine klikac, bo kiedy dokladnie ksieguja
    przychodzace ? Chyba, ze masz na mysli wlasny ?

    Ciekawie jest w Idei - gdzies od 23:00 bank zamiera,
    jesli lokata sie konczy w danym dniu, to juz dzien wczesniej
    o tej 23:00 odsetki sa naliczone, nawet mozna lokate zlikwidowac ...
    ale dostepne sie zrobia gdzies po polnocy..

    J.

  • 192. Data: 2019-07-27 18:51:30
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No coz, trzeba by przez godzine klikac, bo kiedy dokladnie ksieguja
    > przychodzace ? Chyba, ze masz na mysli wlasny ?

    Znowu nie przeczytałeś. Chodzi mi o to, że WIDAĆ przelew w historii
    (=bank o nim wie), ale saldo go nie uwzględnia i przelewu nie zrobisz.
    [...]
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 193. Data: 2019-07-27 18:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jul 2019 18:15:33 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > A mogłeś mieć kredyt, KK czy linię debetową?

    KK wydaje mi sie, ze jeszcze wtedy nie byla powszechna, wiec to maly
    zarzut.

    Kredyt ... chwalicie %, to zwyklego czlowieka nie stac na kredyt :-)
    Patrz ten kredyt Alicja, ale on byl w 1995.

    Mam email z listopada 2002
    "Uprzejmie informujemy, że mBank zdecydował się po przeanalizowaniu
    sugestii swoich Klientów na zmianę procedury udzielania kredytu
    odnawialnego dla wybranych posiadaczy rachunku eKONTO.

    Specjalna propozycja:

    ZnaleĽli się Państwo w grupie naszych Klientów, którzy bez
    przedkładania dokumentów, standardowo wymaganych przez banki przy
    zaci?ganiu tego typu zobowi?zań, mog? uzyskać atrakcyjnie
    oprocentowany
    kredyt w mBanku. [1] W ten sposób chcieliby?my wyróżnić Państwa jako
    Klientów, którzy obdarzyli nas swoim zaufaniem. Jeżeli się z
    Panem/Pani? dotychczas nie kontaktowali?my, w najbliższym czasie
    pracownik mLinii zaproponuje Panu/Pani złożenie wniosku kredytowego.

    Opis oferty:

    Oferowany przez mBank kredyt jest kredytem odnawialnym, udostępnianym
    w linii kredytowej w rachunku eKONTO. Jego wielk? zalet? jest to, że
    samodzielnie można regulować wysoko?ć zadłużenia w ramach przyznanego
    limitu, a każda wpłata na rachunek eKONTO powoduje zmniejszenie
    zadłużenia. Nie ma zatem konieczno?ci comiesięcznego spłacania
    kredytu.
    Klient ma natomiast stały dostęp do udzielonych ?rodków i swobodnie z
    nich korzysta.

    Kredyt przyznawany jest na 12 miesięcy, z możliwo?ci? automatycznego
    przedłużenia go na następny rok bez konieczno?ci spłaty zadłużenia.
    Podstawowym zabezpieczeniem kredytu s? stałe miesięczne wpływy na
    rachunek.

    Oprocentowanie kredytu jest zmienne, i obecnie wynosi 14,0%. [2]
    Jednak już po 6 miesi?cach prawidłowego korzystania z kredytu, mBank
    obniża jego oprocentowanie do stopy podstawowej, która aktualnie
    wynosi 13,5%.

    [1] Nie jest konieczne przedłożenie za?wiadczenia o zatrudnieniu i
    dochodach."

    Zmiana procedury - wiec byl juz wczesniej.

    Jak ladnie napisane ... i co sie dziwic, ze klient czul sie doceniony
    :-)

    J.

  • 194. Data: 2019-07-27 19:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jul 2019 18:51:30 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Znowu nie przeczytałeś. Chodzi mi o to, że WIDAĆ przelew w historii
    > (=bank o nim wie), ale saldo go nie uwzględnia i przelewu nie zrobisz.

    Czytam czytam.
    Ale domyslam sie, ze taka sytuacja trwa tylko pewien czas,
    wiec zeby sprawdzic czy mbank lepszy, to trzeba by go sprawdzic.

    Przy przelewach wlasnych mbank jest natychmiastowy, przy wewnetrznych
    od innego klienta ... nie wiem,
    przy zewnetrznych ... dlugo mbank je ksieguje, kto wie, co strona
    wtedy pokazuje.
    Trzeba by dlugo czuwac, zeby zlapac.
    Ktos podpowie o ktorej dokladnie elixir na konto wplywa ?

    Podobne problemy ma duzo stron, nie tylko banki.

    J.

  • 195. Data: 2019-07-28 12:29:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 27 lipca 2019 18:19:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > A mogłeś mieć kredyt, KK czy linię debetową?
    > No właśnie.

    Hmm, to tak definujesz...
    Wygląda na pleonazm - bank z definicji jest depozytowy, w odróżnieniu od instytucji
    kredytowej.
    Tyle że w niektórych depozyty się nie opłacają ;>
    A inne nie pozwalają na nic innego jak depozyt (choć wtedy zwykle niezły).
    Więc jak się upierać, to niech wczesny mBąk będzie depozytowo-transakcyjny.
    A depozytowe to optima czy ten estończyk.

    Kartę kredytową miał wtedy mało kto.
    Choć to też ciekawe - bank z definicji jest też instytucją kredytową, a tu taki mBąk,
    co kredytów nie udziela - choć to nkeprawda, bo udzielał, tylko nie fizolom, będąc po
    prostu oddziałem BRE, mimo wiecznie powtarzanych bredni mLinki.

    Hmm, ale w sumie bank to licencja na przyjmowanie depozytów w celu obciążenia ich
    ryzykiem. Więc może jak ryzykiem nie obciążasz, to wolno przyjmować depozyty?
    Taki N26 - choć w sumie jest bankiem - to kredytów nie udziela, chyba że
    międzybankowo. Ciekawe, czy mogliby zarobić na samym IF?

  • 196. Data: 2019-07-28 12:39:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Po prostu skoro mbank działa dobrze, to po co zmieniać? :)

    Na mój gust usilnie stara się zniechęcić do siebie klientów.
    Zmiana dobrego i szybkiego ST (a pamiętasz jaja z historią po "rozdzieleniu www i
    core'a bankowego"?) na jarmarczno-łowicki pasiak, obecnie wybielany niczym Michael
    Jackson. Biegunka regulaminowa. Oferta w dół, m.in. KK.
    Może sprawdza, jak mocno kochają go klienci miłością LGBT.

    I żeby mBąk był wyborem, bo nie było lepszych, to dziwi.

    wrzucają do kosza, gdy brak środków o 6 rano.

    > ROBOCZEGO.
    >
    > Owszem.

    Hmm, to co, ekspresowe robisz o 5 rano?
    Miałeś pretensje (słuszne) o płatne SMS.
    To w mBąku są expresy darmowe?

    > Bo go nie mam. Po co zakładać kolejny którego nie potrzebuję. No i chyba
    > trzeba jakieś obroty wykręcić. Niespecjalnie mi się chce.

    Pieniądze rozdają.
    A za obroty płacą moneybackiem ;>
    Darmowe przy 1k wpływu i 1 transakcji miesięcznie - w zamian bezpłatne wszystkie
    bankomaty (a nie jakuieś pułapki, jak w mB - no chyba że masz mKonto).
    I jeszcze darmowe ubezpieczenie na rok.
    Więc jak dobrze działał to warto wrócić.

  • 197. Data: 2019-07-28 13:09:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A czemu nie "ogolny" ?
    > No owszem, nie dalo sie pojsc do oddzialu i wyplacic pieniedzy, nie
    > dalo sie pojsc i wplacic ... ale jakich pieniedzy, jak pensja na konto
    > wplywala?

    Pewnie chodzi o to, że nie dało się uruchomić żadnego kredytu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 198. Data: 2019-07-28 13:43:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-24, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli założymy, że jest to jeden bank - logicznym jest, iż przelewy
    > powinny być darmowe.

    mBank mBiznes -> mBank eKonto są płatne/liczone w puli przelewów płatnych.
    Wyjątek ma taryfa mProfesjonalista, ale to jest pakiet kont.
    A to jest jeden bank i jeden system transakcyny.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 199. Data: 2019-07-28 13:50:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-26, Szymon <...@w...pl> wrote:
> [...]
    entuzjastów netu (i procentów ;), bo jednak o net wtedy nie było jeszcze tak łatwo i
    gimbaza neostrady nie miała (zresztą gimbaza dopiero się tworzyła ;), więc jak ktoś
    wtedy zakładał konto to już pracował, więc i konto miał - i też raczej nieźle
    zarabiał, jeśli miał w pracy net.

    > Z dostępem do netu nie było tak źle. Nie tylko w pracy, ale też na
    > uczelniach. W 2001 było już całkiem łatwo mieć dostęp. Także w domu.

    ---
    15 stycznia 2001 - pilotażowe uruchomienie usługi Neostrada przez TP SA
    w opcjach 256 kb/s, 512 kb/s, 1 Mb/s i 2 Mb/s (abonament miesięczny
    odpowiednio 300, 500, 1000 i 1500 zł); usługa była dostępna wyłącznie
    dla abonentów TP w Warszawie obsługiwanych przez centralę przy
    ul. Pięknej.

    1 lipca 2002 - uruchomienie usługi Neostrada Plus o jednej
    prędkości tj. 512 kb/s w cenie 179 zł netto miesięcznie;
    szybkie rozszerzanie dostępności usługi, początkowo na kilka
    największych miast, a następnie na kolejne mniejsze
    miejscowości.

    początek roku 2003 - zastąpienie usługi Neostrada Plus
    usługą Neostrada TP, wprowadzenie modemów ze złączem USB,
    najpierw firmy Sagem, a później firmy Alcatel (wcześniej
    były wydzierżawiane przez TP wyłącznie modemy ze złączem
    Ethernet, głównie firmy Lucent i Siemens); liczba użytkowników
    w połowie roku 2003 wynosiła około 50 tys.
    ---

    Te ceny za polotaż. :)
    A dzisiaj płacę ~80 zł za symetryczne 900/900 Mbit/sek na światełku. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 200. Data: 2019-07-28 15:11:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Hmm, to co, ekspresowe robisz o 5 rano?
    Nie, ale "czasami" są jakieś wewnętrzne.

    > Miałeś pretensje (słuszne) o płatne SMS.
    > To w mBąku są expresy darmowe?

    A co to ma do rzeczy?

    [...]
    > Darmowe przy 1k wpływu i 1 transakcji miesięcznie - w zamian bezpłatne
    > wszystkie bankomaty (a nie jakuieś pułapki, jak w mB - no chyba że
    > masz mKonto).

    Od tego mam nesta. Bez warunków.

    > I jeszcze darmowe ubezpieczenie na rok.
    Od czego to ubezpieczenie?
    Parokrotnie (fakt, dawno temu) czytałem OWU tych ubezpieczeń i nie
    powalały mnie na kolana.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Many a bum show has been saved by the flag.