  • 1. Data: 2019-07-20 02:26:39
    Temat: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Animka <a...@w...pl>

    Prawie każdy-a sędzia z Sądów (widziałam niektórych oświadczenia
    majątkowe) no Pani Prezydentowa bogaczka. Wszędzie ma pracę. Gdzie tylko
    zechce.
    https://superbiz.se.pl/wiadomosci/wdowa-po-adamowicz
    u-ujawnia-swoj-majatek-zona-zmarlego-prezydenta-gdan
    ska-ma-miliony-aa-3ZJ2-fNGE-SvS2.html

  • 2. Data: 2019-07-20 07:52:28
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Animko, leć szybko po rapacholin!

    -----

  • 3. Data: 2019-07-21 12:32:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2019 02:26:39 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
    > zechce.
    > https://superbiz.se.pl/wiadomosci/wdowa-po-adamowicz
    u-ujawnia-swoj-majatek-zona-zmarlego-prezydenta-gdan

    Ale o co chodzi ? Bogaci, to ich na kredyt stac.
    Wybrali najtansza opcje, bo po co przeplacac.
    A teraz stac na splate i nie narzekaja.

    Ba - ci sedziowie jakos rzadko orzekali na korzysc frankowiczow ...

    A jeszcze jak wzieli ten kredyt wczesnie, przy wysokim kursie franka,
    to nie bardzo maja na co narzekac.

    Tylko musialabys sprawdzic oswiadczenia sprzed 15 lat - moze wcale nie
    tacy "bogaci" ...

    Natomiast ... popatrz na innych politykow.
    Pensja wysoka, a majatek ... niewielki.
    Na co oni wydaja ?

    J.

  • 4. Data: 2019-07-21 13:03:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 12:32, J.F. pisze:

> [...]
    > tacy "bogaci" ...
    >
    > Natomiast ... popatrz na innych politykow.

    Te oświadczenia to fikcja.
    Nikt z nich nie wyciąga żadnych wniosków.

  • 5. Data: 2019-07-21 14:51:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Natomiast ... popatrz na innych politykow.
    > Pensja wysoka, a majatek ... niewielki.
    > Na co oni wydaja ?

    Kiedyś rozmawiałem trochę dłużej z jednym bankierem,
    to dowiedziałem się, że wg ich wyliczeń dopiero gdzieś
    ok. 15 tys. netto [1] zaczyna się dochód, który można
    odłożyć bez poczucia że się z czegoś rezygnuje, czy
    sobie odmawia. Oczywiście to było parę lat temu,
    teraz te wyliczenia pewnie byłyby wyższe.

    [1] to trochę średnia taka, bo wiadomo że ludzie
    są różni.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2019-07-21 15:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 14:51:56 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > odłożyć bez poczucia że się z czegoś rezygnuje, czy
    > sobie odmawia. Oczywiście to było parę lat temu,
    > teraz te wyliczenia pewnie byłyby wyższe.

    Z tym, ze jesli spoleczenstwo potrafi wyzyc za srednia krajowa, a dwie
    to juz z luksusem, to z tych 20-25 tys pensji powinien cos odlozyc.

    > [1] to trochę średnia taka, bo wiadomo że ludzie
    > są różni.

    Ale jednak na co wydaja? Bo drozsze skladniki majatku powinny byc
    wykazane, wiec nie wydaja na samochody, zegarki, akcje, obligacje i
    fundusze :-)

    Garnitury po 9 tys? Sukienki, buty, torebki ?
    Studia dla dzieci w USA ?

    Dotacja dla partii przez podstawione osoby ?

    J.

  • 7. Data: 2019-07-21 15:26:08
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Z tym, ze jesli spoleczenstwo potrafi wyzyc za srednia krajowa, a dwie
    > to juz z luksusem, to z tych 20-25 tys pensji powinien cos odlozyc.

    Nie mówimy o "wyżyciu", tylko życiu bez wyrzeczeń. Średnia krajowa
    IMHO na to nie pozwala, przynajmniej nie ta polska.

    > Ale jednak na co wydaja? Bo drozsze skladniki majatku powinny byc
    > wykazane, wiec nie wydaja na samochody, zegarki, akcje, obligacje i
    > fundusze :-)

    Panie, zobacz sobie różnice cenowe między Rossmanem a Sephorą,
    czy torebką z biedronki vs torebką Gucciego.

    > Garnitury po 9 tys? Sukienki, buty, torebki ?

    To spokojnie może zjadać te 5-10k miesięcznie, zwłaszcza w przypadku
    kobiet. A facet? Przecież samochód który odpowiednio przedłuża element
    między nogami nie kosztuje 10 tys. zł... A tu jeszcze trzeba odpowiedni
    zegarek nosić, by się pokazać, jeździć na wakacje (i to nie pod namiotem).
    :)

    > Studia dla dzieci w USA ?

    Albo na alimenty. Niektórzy politycy, czy eks-politycy mają
    je nieprzytomnie wysokie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2019-07-21 15:46:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 15:26:08 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Nie mówimy o "wyżyciu", tylko życiu bez wyrzeczeń. Średnia krajowa
    > IMHO na to nie pozwala, przynajmniej nie ta polska.

    Rosnie coraz bardziej, a spoleczenstwo przeciez nie bieduje calkiem.

    I taki prezydent moglby miec zaoszczedzone z 10 tys co miesiac ...
    i tu sie zaczyna definiowanie "wyrzeczen".
    Ne kupc Ferrari to oczywiscie wyrzeczenie, nie pojechac na urlop do
    luksusowego hotelu na Bahamach to tez, nie poleciec tam biznes klasa
    rowniez ...

    > Panie, zobacz sobie różnice cenowe między Rossmanem a Sephorą,
    > czy torebką z biedronki vs torebką Gucciego.

    > To spokojnie może zjadać te 5-10k miesięcznie, zwłaszcza w przypadku
    > kobiet.

    Owszem ... ale ile mozna miec tych butow i torebek.
    No, jak sie ma 100m kw garderoby, to mozna :-)

    > A facet? Przecież samochód który odpowiednio przedłuża element
    > między nogami nie kosztuje 10 tys. zł...

    Ale nie ma takiego samochodu. Chyba ze w leasingu.
    No i po co ma kupowac - sluzbowy ma :-)

    > Albo na alimenty. Niektórzy politycy, czy eks-politycy mają
    > je nieprzytomnie wysokie.

    Owszem, ale czy to nie rzadkosc ?
    Rozwod zle w mediach wyglada :-)
    Poza tym wysoki polityk dzieci ma czesto dojrzale ... no fakt, one
    kosztuja wiecej, a nie zawsze wypada dac im panstwowa posade :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-07-21 16:57:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak masz nawet sznurówki służbowe to łatwiej.
    Śpisz za służbowe, jesz za służbowe, mieszkasz za służbowe, bawisz się za służbowe,
    jeździsz za służbowe, parkujesz za służbowe,
    nawet laski przelatujesz za służbowe.

    Fajnie było ;-)

    ----

  • 10. Data: 2019-07-21 17:21:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, ile rośnie średnia, a ile mediana, bo do wysokości tej drugiej nikt się nie
    przyznaje.

    -----