  • Data: 2020-09-25 21:05:20
    Temat: Re: Rzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-25 o 16:06, Kris pisze:

    > Znam osobe pracująca w placówce realizującej przekazy Western Union
    > Raz// dwa razy w tygoidniu trafia im się klient ktory che wysłac do Nigeri/ Kongo
    itp pieniuadze .

    Jak pewnie w okolicy 1993 dostałem pierwszego maila oferującego biznes z
    Nigerii to autentycznie myślałem, że to jest jakaś poważna oferta.
    Wtedy jeszcze człowiek nie miał pojęcia o takich działaniach.

    Oferta była mniej więcej taka:
    Chcemy kupować w dużych ilościach wasze produkty pod warunkiem, że do
    ich montażu użyjecie elementów kupionych od nas.
    A że niedawno jednorazowo sprzedaliśmy do Hiszpanii 30 naszych urządzeń
    (więcej niż roczna sprzedaż wtedy w Polsce) to uważałem, że jak ktoś by
    zaopatrywał duży rynek to może faktycznie potrzebował by tego dużo.

    Wymóg montażu z ich elementów też dawał się wtedy logicznie uzasadnić bo
    sami już się zorientowaliśmy, że elementy z CEMI nam padają i
    zastąpiliśmy je 3x droższymi z importu.

    Jedyne co budziło moje wątpliwości to to, że nie napisali konkretnie
    jakie urządzenia są im potrzebne, ani w jakim języku ma być
    współpracujące z urządzeniem oprogramowanie.
    Dlatego zacząłem się zastanawiać o co to może biegać i doszedłem do
    wniosku, że chodzi o pranie pieniędzy.

    > Wpłata prowizji za pożyczke/ opłata za transport lotniczy psa/ opłata za
    wartościowa przesyłkę itp. Pomysłowość osób z drugiej strony jest ogromna.
    > Ci z tej strony(wpłacajacy) to tez różny przekrój wiekowy- od młodych dwudziesto
    paroletnich osób do emerytów.

    Młodzi mogli się nie zetknąć z informacją o tym. Na pewno korzystają z
    internetu, ale czy trafiają na takie wiadomości, czy tylko przeglądają
    treści na facebooku czy filmiki na youtube.
    A emeryci - zapewne wielu z nas zdziecinnieje na ster lata.
    Na podstawie tego jak wtedy przez ileś dni się zastanawiałem, czy to
    jest faktyczne zapytanie, czy nie, wyobrażam sobie że jest mnóstwo osób,
    które da się na odpowiednią bajeczkę nabrać.
    Zresztą to mniej więcej widać po wyborach - 50% wierzy w bzdury (i każde
    50% myśli, że piszę tu o tym drugim 50% :) ).

    Kiedyś słyszałem informację w 'wyjątkowym pechowcu'. Jakiś emerytowany
    oficer WP trzy razy wtopił duże kwoty w kolejnych głośnych aferach.
    Według mnie nie powinni mówić o wyjątkowym pechowcu, ale o wyjątkowo
    odpornym na uczenie się na swoich błędach.

    > Niby osoba dorosła, powinna ponosić konsekwencje swoich decyzji ale jednak
    prawidłowa weryfikacja sporo takich przekrętów powstrzymała.

    Wiedzę o takich rzeczach powinna dawać szkoła.
    Tylko jest z tym problem bo nie da się przekazać takiej wiedzy bez
    nauczenia człowieka krytycznej oceny docierających do niego wiadomości,
    a to by zabrało widownię TVP - czyli kicha.
    P.G.